YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI Yöneticilikte davranışlar çok önem arz etmektedir.Bu bakımdan yöneticinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
SUNUM.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Dördüncü Grup Altıncı Harf Ç sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Antrenörlük Etiği Menderes SARGIN.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
İSİM TAMLAMALARI.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Protokol ve Nezaket Kuralları
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
Sunum transkripti:

YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI

YÖNETİCİNİN BİLMESİ ve UYMASI GEREKEN BAZI PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI Yöneticilikte davranışlar çok önem arz etmektedir.Bu bakımdan yöneticinin protokol ve nezaket kurullarını bilmesi,uygulaması ve birlikte çalıştığı mesai arkadaşlarını yetiştirmesi gerekmektedir.Bunlardan bazıları ; 1-Bilmediğiniz konuda konuşmayınız. 2-Karşı tarafın düşüncelerini kabul etmeseniz de dinleyiniz. 3-Muhatabınızın kültür seviyesine göre konuşunuz. 4-Hatalarınızı kabul ediniz;gerektiğinde özür dileyiniz.

4-Hatalarınızı kabul ediniz;gerektiğinde özür dileyiniz 4-Hatalarınızı kabul ediniz;gerektiğinde özür dileyiniz. 5-Gerektiğinde teşekkür ediniz.(Bunlar insana bir şey kaybettirmez,ama çok şey kazandırır.) 6-Uluorta her şeyi her yerde tenkit etmeyiniz.Hele ithama hiç yönelmeyiniz.Biliniz ki itham ederken parmağınızın biri karşı tarafı gösterirken üçü size dönüktür. 7-Konuşmalarınızı ölçülü yapınız,kısa ve öz konuşmayı tercih ediniz.Bu size saygınlık kazandıracaktır.

8-Alt üst ilişkilerinde konuşma ve davranışlarınızı iyi ayarlayınız ; mesafeyi iyi koruyunuz,size sevgiyi azaltacak davranışlardan kaçınınız. 9-Söz borçtur,verdiğiniz sözü yerine getiriniz. Yapamaya cağınız işi vadetmeyiniz. 10-Astın yanında üstün veya üstün yanında astın eksikliklerini kırıcı davranışlarla ortaya koymayınız. 11-Dedikodu yapmaktan kesinlikle kaçınınız. 12-Hoşgörü sahibi olunuz.Duygusal olmayınız. 13-Yetki ve sorumluluklarınızı iyi biliniz.

14-Mutluluk ve sevgi ifade eden gülümsemeyi yüzünüzden eksik etmeyiniz 14-Mutluluk ve sevgi ifade eden gülümsemeyi yüzünüzden eksik etmeyiniz. 15-Temiz , tertipli ve düzenli olunuz.Dağınıklıktan kaçınınız. 16-Başkalarının açık ve eksik yanlarını aramayınız. 17-Çevrenizde sıcak komşuluk ilişkileri kurunuz. 18-Aile yaşamına özen gösteriniz. 19-Resmi ve özel araçlara binerken protokol kurallarına uyunuz.. 20-Hangi durumda olursa olsun .başkalarına ait makam koltuklarına oturmayınız.

21-Elinizde sigara olduğu halde ,resmi makamlara girmeyiniz 21-Elinizde sigara olduğu halde ,resmi makamlara girmeyiniz. 22-Toplum içinde oturacağınız yeri iyi seçiniz,kalkacağınız yere kesinlikle oturmayınız. 23-Resmi makam ve ziyaretlere giderken ,kendinize çeki düzen veriniz. 24-Milli ve Dini Bayramlarda,yeni yılda ,doğum günlerinde,yeni atamalarda yakınlarınızı arkadaşlarınızı kutlayınız ; onların acı günlerinde taziyede bulununuz 25-Özel ihtiyaçlarınızı (gazete ,dergi .sigara v.b.) okul veya kurum personeli aracılığı ile temin yoluna gitmeyiniz.

26-Söylediklerinizi hareketlerinizle teyit ediniz 26-Söylediklerinizi hareketlerinizle teyit ediniz. 27-Yapmacık söz ve davranışlardan kaçınınız. 28-Giyim, kuşam ve konuşmalarınızla karşınızdakine itimat telkin ediniz. 29-Sevgi ve saygıyı karşınızdakine yerli yerinde gösteriniz. 30-Davranışlarınızda ,ifrat ve tefritten sakınınız ve ölçülü olunuz. 31-Tarafsızlıktan ayrılmayınız. 32-En küçük bir birim amirinin odasına girerken bile kapıyı çalmayı unutmayınız. 33-Yeniliklere açık olunuz, öğrendiklerinizle yetinmeyiniz.

34-İhtiyacı olana bilgi vermekten çekinmeyiniz 34-İhtiyacı olana bilgi vermekten çekinmeyiniz. 35-Astlarınızın yanında arkadaşlarınızla tartışmayınız. 36-Karşınızdakine zorluğu gösterip korkutmayınız.Kolaylığı gösterip rehber olunuz. 37-Otel, öğretmenevi ve benzeri yerlerde gece kıyafeti ile dolaşmayınız. 38-Yolda giderken ,sizden kıdemli veya büyük olanın solunda yürüyünüz. 39-Soru sorulduğunda ,düşünmeden cevap vermeyiniz. 40-Her konuda yönetici düzeyinde düşününüz,konuşunuz ve davranınız.

41-Her işe başlamadan önce ,hazırlık yapmayı bir alışkanlık haline getiriniz. 42-Bayanlara karşı saygılı ve anlayışlı olunuz. 43-Gerekli olan yerlerde ,soru sorma ve açıklama yapma cesaretini gösteriniz. 44-Mesleğinizle ilgili konuları bilmenin göreviniz olduğunu unutmayınız. 45-Yakınlarınızın tahrikine kapılmayınız. 46-Sizden önce aynı yerde görev yapan yöneticiyi ,kusurları ile değil ,meziyetleri ile anınız.

48-Yönetici;. Kim kimin elini sıkar,. Kim kime takdim edilir, 48-Yönetici; * Kim kimin elini sıkar, * Kim kime takdim edilir, * Telefon nasıl bağlanır, * Telefonda nasıl konuşulur, * Kim nasıl karşılanır, * Makam odalarında neler bulundurulur, * Çay,kahve vb. ikramlarda nasıl bulunulur.

Kim kimin ayağına kalkar,. Kim kimi bekler,. Kim kime yol verir, * Kim kimin ayağına kalkar, * Kim kimi bekler, * Kim kime yol verir, * Kim kimin sağında veya solunda yürür, * Resmi veya özel araçlarda nasıl oturulur, v.b. hususlarda örnek davranışlar gösterilmeli ve mahiyetini bu yönde yetiştirmelidir.

PROTOKOL VE GÖRGÜ KURALLARI YÖNETİCİNİN BİLMESİ VE UYMASI GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR 1-Yönetici özel hayatı ile resmi görevini birbirine karıştırmamalıdır.Yöneticinin özel hayatı yoktur denebilir. 2-Yönetici resmiyete ve gizliliğe son derece riayet etmelidir. 3-Yönetici bu görevde kaldığı sürece öğretmenliğini asla unutmamalıdır. 4-Yönetici kişisel görüş ve yorumlarından kaçınmalı ve peşin hükümlü olmamalıdır.

5-Yönetici ne zalim ne de gafil olmalıdır 5-Yönetici ne zalim ne de gafil olmalıdır. 6-Yönetici tevazu üzerine otoriteyi oturtmalı,bilgi,tecrübe ve olumlu davranışlarla görevini sürdürmelidir. 7-Yönetici görev yetki ve sorumluluklarını iyi bilmeli;konuşma ve uygulamalarını ona göre ayarlamalıdır. 8-Yönetici hizmet verdiği toplumu iyi tanımış olmalıdır. 9-Yönetici aile düzenini kurup,aile bütçesine göre gelir ve giderlerini ayarlamalıdır.

10-Yönetici sağlıklı olmalıdır 10-Yönetici sağlıklı olmalıdır.Sağlıklı olması içinde bütün tedbirleri almalıdır. 11-Yönetici tasarrufa riayet etmelidir.Ancak tasarrufun,isabetli kullanma olduğunu da hatırdan çıkarmamalıdır. 12-Yönetici hitaplarında dikkatli olmalı;muhataplarına evladım,canım,üstadım gibi ifadeler kullanmamalıdır. 13-Yönetici sürekli verici durumundadır.Kısa zamanda tükenmemeli ve belirli düzeyde görev yapabilmesi için daima kendisini yenilemelidir.

14-Yönetici her an şok tesiri yaratacak olaylara karşı hazır olmalı; olayın meydana gelmesi halinde itidalini kaybetmemelidir.Fevri davranışlardan kaçınmalıdır. 15-Yönetici resmi ve mesleki yayınları sürekli izlemeli,kaynak göstermek suretiyle etrafına rehberlikte bulunmalıdır. 16-Yönetici katıldığı toplantılarda kendisine de söz verileceğini düşünerek sürekli hazır durumda olmalıdır.

17-Yönetici okul döner sermayesinden veya temrin çalışmalarından imal edilen işlerden alması halinde mutlaka bedelini ödemelidir. 18-Yönetici ikram kabulünde dikkatli davranmalı ve sınırlı kalmalıdır. 19-Yöneticinin yaptığı işlerin tamamı hukuka dayalı olmalıdır.Bununla birlikte yönetici yaptığı işin psikolojik yönlerini de ihmal etmemelidir.

20-Yönetici çalışmalarında tutarlı bir yol izlemeli,kararsızlıktan açınmalıdır. 21-Yönetici zamanını iyi kullanmalı ve zamanının bir kısmını da düşünmeye ayırmalıdır. 22-Yönetici amirleri ve arkadaşları nezdinde ,kendisini de değerlendirmelidir. 23-Yönetici birlikte çalıştığı arkadaşları ile iyi bir diyalog içerisine girebilmeli ,adil ve tarafsızlığını koruyabilmeli ve kesinlikle sürtüşmelerden kaçınmalıdır.

24-Yönetici konmuş olan kurallara harfiyen uymalı ve bu konuda kötü örnek olmaktan kesinlikle kaçınmalıdır. 25-Yönetici değerlendirmeleri kişisel görüşlere değil, belgelere dayandırmalıdır. 26-Yönetici kültür kaynaklarını ,Milli değerleri daima göz önünde bulundurmalı,Milli Eğitim Temel Kanunu’nun öngördüğü hususları ve Milli Eğitimin amaçlarını her an hatırdan çıkarmamalıdır. 27-Yönetici değerlendirmeleri şartlara ve emsallerine göre yapmalıdır.

28-Yönetici görevi standartlarına göre yapmalıdır 28-Yönetici görevi standartlarına göre yapmalıdır. 29-Yönetici imzaladığı yazılarda düzgün bir ifade kullanmalı,çalışmalarında sözlük ve imla kılavuzu kullanmayı alışkanlık haline getirmelidir.Yöneticinin değerini ,imzaladığı yazılar ortaya koyar. 30-Yönetici eğitimin bir ekonomik faaliyet olduğunu bilmeli ve değerlendirmelerini ona göre yapmalıdır. 31-Yönetici protokol kurallarına önem vermeli ve kendisini buna göre hazırlamalıdır.

32-Yönetici mağdur durumda olanlara yardımcı olmayı kendisine şiar edinmelidir. 33-Yönetici amirlerini randevu ile ziyaret etmeyi alışkanlık haline getirmelidir. 34-Yönetici mevzuat adamıdır.Yaptığı işleri yazılı kaynaklara dayandırmak mecburiyetindedir.Bu bakımdan çalışma odasında mevzuatla ilgili iyi bir kaynak kitaplığı bulundurmalıdır. 35-Yönetici Devletin resmi yayınlarını (Resmi Gazete, Tebliğler Dergisi gibi)izlemeli ve bunlardan eksikliklerini zaman kaybetmeden tamamlamalıdır.

36-Disiplin amiri olarak ,mahiyetinde bulunan personelin ifadesine başvurulması halinde ,bunun hukuki ve insani yönlerini de yönetici ele almalı ve bir değerlendirmeye tabi tuttuktan sonra,uygulamaya geçmelidir. 37-Yönetici insanları ve mesleğini sevmelidir. 38-Yönetici sorumluluklarda önde,menfaatlerde arkada yer almalıdır. 39-Yönetici geleceği şartlarını da düşünmeli ve çalışmalarında dikkate almalıdır.

40-Yönetici toleranslı olmalıdır 40-Yönetici toleranslı olmalıdır. 41-Yönetici uzmanlık alanında yeterli,mevzuatı bilen ve geniş bir kültüre sahip olmalıdır. 42-Yönetici aktüaliteyi takip etmeli ,genel kültürünü geliştirmeli ve şükretmesini bilmelidir. 43-Yönetici azim ve irade sahibi olmalıdır. 44-Yönetici oto-kontrol niteliğini kazanmış olmalıdır.

45-Yönetici gerçek ile hayali konuları birbirine karıştırmamalıdır 45-Yönetici gerçek ile hayali konuları birbirine karıştırmamalıdır.Dalkavukça yaklaşımlara asla taviz vermemelidir. 46-Yönetici problem çözümünde olumlu davranmalı ve problem çözüm yollarını bilmelidir. 47-Yönetici birlikte çalışmaya önem vermelidir. 48-Yönetici birlikte çalıştığı insanlara güven vermeli ve onlara güvenmelidir. 49-Yönetici kurumda göreve yeni başlayanlara yardımcı olmalı,onların işe ve çevreye intibaklarını sağlamaları için çaba göstermelidir.

50-Yönetici amirlerinin teveccühünü yetki ve sorumluluklarını idrak edebilmelidir. 51-Yönetici görev yaptığı kurumdaki çalışmalarla ilgili olarak üst makamlara bilgi vermelidir. 52-Yönetici halkla ilişkilere önem vermelidir. 53-Yönetici temsil ettiği kurumun maddi ve manevi varlığının hissedilir duruma getirilmesine ve müesseseleştirilmesine çalışmalıdır. 54-Yönetici okul-mezunlar ilişkisini izlemeli ve bunun devamını sağlamalıdır.

55-Yönetici çalışmalarını günlük tutarak yürütmelidir 55-Yönetici çalışmalarını günlük tutarak yürütmelidir. 56-Yönetici çalıştığı kurumda,çalışmaların arşivlenmesine tarihçe tutulmasına özen göstermelidir. 57-Yönetici sabotajlara ve yangına karşı gerekli tedbirleri almalı ve personeli de bu konuda yetiştirmelidir. 58-Yönetici kurumda moral eğitimine önem vermelidir.

59-Yönetici yardımcılarını her şeye evet diyenlerden değil kişilik sahibi ,haysiyetli gerektiğinde kendisini de ikaz edebilecek kimselerden seçmelidir. 60-Yönetici kıskanç olmamalı,yerine eleman yetiştirmelidir. 61-Özel hayatınızda “ağabey” diye hitap ettiğiniz üstünüze,makamında veya bir toplantıda “Sayın Başkanım”, “Sayın Müdürüm” diye onun taşıdığı ünvana göre hitap edilmelidir.

62-Protokolde üst daima sağdadır 62-Protokolde üst daima sağdadır.Ast olarak otururken, ayakta dururken veya yürürken daima üstünüzün soluna geçin, seviyenizi bilin.Kendinizi küçültmeyin, üstünüzün önüne geçmeyin, astınızın arkasına düşmeyin.Üstlerinize ve akranlarınıza “Beyefendi-hanımefendi” diye hitap edin. Özellikle üstlerinize ağabey demekten ve üstlerinizin eşine “yenge” demekten çekinin “Hanımefendi” deyin. 63-Resmi konuşma yaparken kesinlikle “Ben” demeyin, daima “Biz” veya “Teşkilatımız”, “Müdürlüğümüz” deyin.

64-Her gün temiz, bakımlı olmayı ihmal etmeyin 64-Her gün temiz, bakımlı olmayı ihmal etmeyin. Günlük tıraşlı ve kıravatlı olun. Elbiseniz ütülü, ayakkabınız boyalı ve giysiniz renk olarak uyumlu olsun. Özellikle resmi toplantı, töten ve davetlerde elbiseniz koyu renk (Lacivert) takım olsun.Gömleğiniz düz renk, ayakkabınız ve çorabınız elbisenize uyumlu olsun. Unutmayın insanlar görünüşlerine göre karşılanır, şahsiyetlerine göre de uğurlanır.