İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/
Advertisements

Selami Yalçın / EĞİTİMCİ- YAZAR
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İLETİŞİM.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
-İLETİŞİM- SUNUSU.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İLE NASIL İLETİŞİM KURULUR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır.

İletişim Nedir? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı; “doğru anlaşılmaktır”.

Örgütlerde İletişimin Temel Amacı Örgütün faaliyetlerinin eşgüdümle yürütülmesi, görevin ilgili personele iletilmesi. Örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmasını sağlamak Tüm muhataplarınca doğru anlaşılmak

Doğru Bir Şekilde Anlaşılmak İstiyorsanız; 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür.

İletişimde Amaca Ulaşmak İçin Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? Nerede hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? Sorularını cevaplandırmak gerekir. (Üye olmasını istediğiniz öğretmene uygun zamanda teklifte bulunmak)

TEŞKİLAT ŞEMASI Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi İl /Şube Yönetimi İlçe Yönetimi Okul Temsilcisi Genel Merkez Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi

TEŞKİLAT ŞEMASI ilçe Şube Okullar Sivil Kurumlar Milli Eğitim

Sivil Kurumlar Siyasi Partiler Medya Sendikalar Belediye Vakıf ve Dernekler Medya Yerel ve ulusal gazeteler İnternet Radyo- TV Sendikalar Aynı İş Kolundaki Rakip Sendikalar Farklı İş Kollarındaki Dost Sendikalar

KURUMSAL TEMSİL Sendikacı ormandaki ağaç kadar sağlam ve güçlü olgun başak kadar ağırbaşlı su kadar mütevazi toprak kadar üretici olmalıdır.

OKUL TEMSİLCİLİĞİ Arkasındaki Teşkilata Değer Verecek Okul Müdürü, İdareciler ve Öğretmenler Nezdinde Saygın Olacak Lider Duyarlılığında Olacak İyilikleri ve Olumsuzlukları Şahsına ve Kurumuna Mal Edilecek İletişim Kazaları Kuruma da Zarar Getirecek

Okul Temsilcisi Sendikal iletişimi ve ilişkileri kurar Üye Kazandırır Okulunda Sendikal iletişimi ve ilişkileri kurar Üye Kazandırır Milli Eğitim Kendisine dair işlerinde istişareyle hareket eder Kurumsal Sorunları Sendika aracılığıyla çözer Sivil Kurumlarla Haber akışı sağlar

İletişim Süreci ALICI KAYNAK KANAL MESAJ GERİ BİLDİRİM ANLAM BULMA GERİ BİLDİRİM ALICININ TEPKİSİ

MESAJ AÇIK OLMALI ANLAŞILIR OLMALI ZAMANINDA İLETİLMELİ UYGUN YOLU İZLEMELİ ETKİ SINIRI İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ DAVRANIŞLARLA DESTEKLENMELİ EK ANLAM ÜRETMEMELİ

KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN UNSURLAR İLK İZLENİM DIŞ GÖRÜNÜŞ, GİYSİLER SÖYLEYİŞ TARZI, SESİN TONU, VURGULAR, SUSMALAR DOKUNMA İLETİŞİM ORTAMI KÜLTÜR DİL YÜZ İFADELERİ EL KOL HAREKETLERİ

İLETİŞİMİ SICAK TUTAN DAVRANIŞLAR İNSANLARA İSMİYLE HİTAP ETMEK GÖZ TEMASI KURMAK ÖNEM VERDİĞİNİZİ VE ANLADIĞINIZI HİSSETTİRMEK DİNLEMEK VE DOSTÇA YAKLAŞMAK SAMİMİ VE AÇIK SÖZLÜ OLMAK KİŞİ GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMALI, OLDUĞU GİBİ GÖRÜNMELİ POZİTİF TUTUM SERGİLEMEK GÜLÜMSEMEK BENZERLİKLERİ VURGULAMAK

İNSAN KARŞISINDAKİNDEN NE BEKLER İLİŞKİLERİNİN TEMELİNDE SEVGİ SAYGI YATAR OLDUKLARI GİBİ KABUL EDİLMEK SEÇİM HAKKI TANINMASI, ZORLAMALARDAN DAYATMALARDAN KAÇINMA İSTER ÖVGÜ VE ONAY BEKLEMEK YANLIŞTA ÖZÜR DİLEMEK YARDIM ETMEK VE YARDIM ETMEK İÇİN FIRSAT TANIMAK İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK NAZİK OLMAK GELİŞMEYE AÇIK OLMAK KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERMEK

Beden Dili Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.

Beden Dilinin Öğeleri Beden Duruşu Mimikler Başın Kullanımı Oturmak İçin Seçilen Yer Giyim Bakım ve Makyaj Jestler Göz Teması Ayakların Kullanımı Oturma Biçimi Mesafe Kullanılan Aksesuarlar

Beden Duruşu İletişim halinde olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajına güvenli bir özellik katmış olacaktır.

Doğrudan Göz İlişkisi “Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” (Herber) Bir kişiyle konuşurken dikkat edilecek en önemli noktalardan biri, nereye baktığınızdır.

Mesafe ve Bedensel Temas Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir.

Ses Tonu, Şiddeti ve Konuşmanın Akıcılığı İnsanlar arası ilişkilerde yaşanan en küçük gerginlik, kendini önce ses tonuyla ortaya koyar. Büyük çoğunlukla gündelik ilişlilerde canlı, neşeli, enerjik bir ses tonu, insanlar üzerinde olumlu etki bırakır.

Dinleme Sağlıklı ve etkin bir iletişimin “iyi dinleyiciler” ile “kendi duygularını samimi ve dürüst ifade eden kişilere” ihtiyacı vardır.

Etkin Dinleyicinin Özellikleri Söylenenlere ilgi gösterir. Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz. Başka şeylerle meşgul olmadan dinlemek

SÖZLÜ İLETİŞİM ENGELLERİ EMRETME, YÖNETME " yapman gerekir“ "yapacaksın“ " yapmak zorundasın...“ Korku ya da aktif direnç yaratabilir, Söylenenin tersini "denemeye" davet edebilir, İsyankar davranışa yada misillemeye yol açabilir,

2. TEHDİT ETME (Göz dağı verme) “yapmazsan…… Olur, Ya yaparsın yoksa...... (Ya üye olursun ya da arkadaşlığımız biter) - Korku, boyun eğme yaratabilir, Gücenme, kızgınlık oluşmasına neden olabilir,. - Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar.

3. AHLAK DERSİ VERME, VAAZ VERME "şöyle yapman gerekir" “…. yapmalıydın“ - Zorunluluk, suçluluk duyguları yaratır, - Kişinin durumunu daha şiddetle savunmasına yol açar, - Kişinin sorumluluk duygusuna güvenilmediği izlenimi verir.

4. ÖGÜT VERME "ben olsam ...’ “neden yapıyorsun? “bence…..yapmalısın” -kendi sorunlarını çözmekten aciz olduğu duygusunu verir. - sorunu bütünüyle düşünüp, değişik çözümler getirip seçenekleri denemesine engel olur, Bağımlılık ya da direnme yaratabilir.

5. YARGILAMA, ELEŞTİRME, SUÇLAMA "sen zaten tembelsin..“ "olgunca düşünmüyorsun“ “böyle mi yapılır” -Yetersizlik, aptallık yanlış değerlendirme anlamı taşır. Olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlama korkusu ile iletişimin kesilmesine yol açabilir. (Suçladığınız biri niye sizinle olsun ki?)

6. TESKİN, TESELLİ ETME "Aldırma..” “boşver, düzelir" "hadi biraz neşelen.."   Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur, Kızgınlık duyguları uyandırır. (Size göre kolay tabii..)

7. AD TAKMA, GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRME - kendisini değersiz hissetmesine, - sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir - şahsiyeti üzerinde olumsuz etkileri olabilir. - Genellikle karşılık vermeye iter.

Allah’ı doğru anlamak ve doğru inanmak her Müslüman'ın görevidir. Allah’ı anlatmak ve öğretmek de her aydın Müslüman’ın vazifesidir. Bu kitapla iki şeyi hedefledim: Bilmeyenlerin öğrenmesini sağlamak Öğreteceklere malzeme sunmak Kitap bu kapsamda yazılmış bir ilktir, ancak geliştirilmesi gerekmektedir.

İnsanlar çocukluk devrelerinin hemen başında merak güdüsüyle, Allah hakkında yoğun bir şekilde soru sorarlar. Anne-babalar çocuklarına anlayabileceği bir dil ve ikna edici tarzda cevaplar vermediği zaman bu sorular giderek girift bir hal almaktadır. Nitekim beş yaşında sorulan aynı sorunun yetmiş yaşlarında da sorulduğuna şahit olmaktayız.

Ayrıca toplumdaki Allah inancının kısmen yüzeysel bir düzeyde kaldığı, hayranlık ve saygı derinliği içermediği, inancın hayata yansımadığı gözlemi ifade edilmekte. Paranın, şehvetin, şöhretin ve makamın insanları şımartarak ahlak ilkelerinin zorlandığı, Allah’ın gündelik hayattan çıkartıldığı bir dönemi yaşamaktayız. Kaynaklara inerek araştırma yapma imkânına sahip olmayanlara bilgileri derli toplu sunacak, zihinlerde oluşan istifhamları, bazen de art niyetle yöneltilen soruları cevaplandırmaya çalıştım.

Her insan kendisine karşı dürüst davranır; fakat kendisine sorduklarını cesaret ederek başkasına soramayabilir. Allah’a inanma hususunda kalbinin tatmin olmasını, zihinlerde oluşmuş tereddütlerin giderilmesini isteyenler için ayrıntılı bilgiler aktardım. Allah’ın ne kadar mükemmel bir yaratıcı, varlığının ne kadar açık ve belirgin olduğuna dair bilimin bugünkü verilerinden ve insan aklının kabul ettiği hakikatlerden örnekler vermeye çalıştım. Felsefi ve mantıksal kelime oyunlarına girmeyen, bilimsel teorilere boğmayan bir sunumu tercih ettim.

İÇİNDEKİLER 1. Allah Var mıdır? 2. Allah’ı Neden Göremiyoruz? 3. Allah Ahiret’te Görülecek mi? 4. Allah Nasıldır? 5. Allah Ne Zamandan Beri Vardır? 6. Allah’ın “Hep Varoluşu”nu Nasıl Anlayabiliriz? 7. Allah da Bir Gün Ölür mü? 8. Allah Ne Kadar Büyüktür? 9. Allah Nerededir? 10. Allah Kullarına Yakın mıdır? 11. Allah Ne Kadar Güzeldir? 12. Allah’ın Eli, Ayağı Gibi Organları Var mı? 13. Allah’ın Yemeye ve İçmeye İhtiyacı Var mıdır? 14. Allah Uyur mu? 15. Allah Her Şeyi Bilebilir mi? 16. Allah Gelecekte Olacakları Önceden Bilebilir mi? 17. Allah’ın Bilgisinin Sonsuzluğunu Nasıl Anlayabiliriz? 18. Allah’tan Gizli Bir Şey Olabilir mi? 19. Allah Aklımızdan Geçirdiklerimizi Bilebilir mi? 20. “Allah Bilirse Bilsin Bize Ne Ki?” Diyebilir miyiz? İÇİNDEKİLER

21. Allah Her Şeyi Aynı Anda Nasıl Görebilir? 22. Allah Aynı Anda Altı Milyar İnsanın Konuşmasını Nasıl Duyabilir? 23. Allah Nasıl Bir Hafızaya Sahip? 24.  Allah Unutur mu? 25. Allah Hangi Dilde Konuşur? 26. Allah Ahirette İnsanlarla Konuşacak mı? 27. Allah’tan Başka Tanrı Var mıdır? 28. Allah Gibi Başka Tanrı da Olsaydı Ne Olurdu? 29. Allah’ın Ailesi, Oğlu, Kızı Var mıdır? 30. Allah’a Baba Denilebilir mi? 31. Peki, Allah Bir ve Tek ise Neden Kendisi İçin “Biz” Kavramını Kullanmaktadır? 32. Allah’ın Cinsiyeti Var mıdır? 33. Allah’ın Yardımcıları Var mı? 34. Melekler Allah’ın Yardımcıları mıdır? 35. Allah’ın Dostu veya Düşmanı Var mı? 36. Allah Utanır mı? 37. Allah Sever mi? 38. Allah'ın Sevmedikleri Var mı? 39. Allah Sevinir mi? 40. Allah Acır mı?

41. Allah Kıskanır mı? 42. Allah’ın Gücünün Yetmediği Şey Var mıdır? 43. Allah’ın Her İstediği Oluyorsa Bizim İrademizin Ne Anlamı Var? 44.  Allah’ın Sınırsız İradesi ile Kulun Sınırlı İradesi Arasında Nasıl Bir İlişki Var? 45. Allah Neden Bazı Şeyleri Yasaklayarak Günah İşlememize Zemin Hazırlamaktadır? 46. Allah Çocuklara Günah Yazar mı? 47. Allah Günahkârları Affeder mi? 48. Allah Kullarını Niçin Affeder? 49. Allah İyilik veya Kötülük Yapar mı? 50. Allah İyiliğin Karşılığını Verir mi? 51. Allah, Kullarına Kötülük Anlamına Gelen Cezaları Niçin Vermektedir? 52. Allah Ceza Verir mi? 53. Ahirette Her Günaha Kendi Türünden Ceza mı Verecek? 54. Allah’ın Şefkatli Olması ile Azap Etmesi Çelişki Değil midir? 55. Allah Öfkelenir mi? 56. Allah İntikam Alır mı? 57. Allah Tuzak Kurar mı? 58. Allah Nasıl Yaratır? 59. Evrendeki Temizlik Sistemini Kim Kurdu? 60. Sistemin Kendisini Yenilemesini ve Korumasını Kim Planladı?

61. Allah’ın Dışında Hayatı ve Ölümü Kim Yaratabilir? 62. Ortak Vicdan, Duygu ve Davranış Dünyamızı Kim Planladı? 63. Allah’ın Yaratma Yeteneği Sınırsız mıdır? 64. Allah’tan Başka Yaratıcı Var mı? 65. Allah İnsanları Niçin Yarattı? 66. Allah İnsana Niçin Görev ve Yetki Vermiştir? 67. Allah Canları Nasıl Alır? 68. Allah Rızık Veriyorsa İnsanlar Neden Açlıktan Ölür? 69. Allah Rızkı Nasıl Vermektedir? 70. Neden İnsanların Kimi Zengin, Kimi Fakir, Kimi Aç, Kimi Tok? Neden Adaletli Bir Dağılım Yok? 71. Allah Adaletli midir? 72.  Dünyada Neden Zulüm ve Zalimler Var, Allah Onlara Niçin Müdahale Etmiyor? 73.  Allah Kişiye Gücünün Ötesinde Bir Sorumluluk Yükler mi? 74. Allah Kullarına Yardım Eder mi? 75. Allah’ın Yardımını Hak Etmek İçin Neler Gerekmektedir? 76. Peki, Allah Nasıl Yardım Eder? 77. Allah’ın Özel Adı Var mıdır? 78. Yüce Allah’ın Kaç İsmi Vardır? 79. Darda Kalanlar Neden Allah’a Yönelirler? 80. Allah’ı Her Bilen İman Eder mi?

Erken yaşta Allah’ı öğretir ve Allah’a hayranlık kazandırırsak kırkından sonra bir Yunus, bir Mevlana yetiştirebiliriz.

SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER