Satışta İletişimin Rolü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
MAĞDUR ÇOCUK İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Problem Çözme Süreci.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
İletişim Sanatı 1.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bölüm 5 Satış Süreci.
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

Satışta İletişimin Rolü

Satış Satış; satıcılarla alıcılar arasında gerçekleşen bir psikolojik mücadele olup, bu mücadelede taraflar bilişsel ve duygusal unsurlarla donatılmış çeşitli taktikler kullanarak girdikleri müzakerelerden kendi lehine sonuçlar çıkarma gayretlerini ifade etmektedir.

İletişimde Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar İletişim, bir değişim olayıdır İletişim, iki yönlü bir olaydır İletişim yardımıyla taraflar arası gerçekleşmesi muhtemel olaylara zemin hazırlanır İletişim, ilişkilerin devamı için vazgeçilmezdir İletişim’in etkin olması için belirli şartlar sağlanmalıdır İletişim, taraflar arası bir süreçtir

İletişim Sorunları Satıcı kaynaklı iletişim sorunları Alıcı kaynaklı iletişim sorunları Alıcının dinleme becerisinden yoksunluğu Önyargı Kasti itirazlar Satıcıya karşı kayıtsız olmak Satın alma niyetinde olmamak Sunum sırasında farklı şeylerle uğraşmak Satıcı kaynaklı iletişim sorunları Mesleki bilgi eksikliği Akıcı ve net konuşmamak Hazırlıksız olmak Sözsüz iletişimde yanlışlar Konu dışı konuşmalara dalmak Fazla fazla tekrarlar yapmak

Satışta İletişimin Önemi İletişim; çift yönlü bir süreç olup, iletişimde başarı satıcının mesajı doğru aktarabilme ve alıcının da doğru anlayabilme yeteneğine bağlıdır. Satışta başarı alıcı ile satıcı arasında ortak bir frekansın (anlaşma zemini) oluşmasına bağlıdır.

İletişim Engelleri Tipik iletişim başarısızlık kaynakları; Algılama farklılıkları ve noksanları İletişim baskısı İlgisiz ve gereksiz bilgi Görüşmenin gelişi güzel yapılması Müşterinin gerektiği gibi dinlenmeyişi Satışçının fiziki görünümü Firmasının kötü ünü Satışçıya güvensizlik

İletişim Türleri Sözlü İletişim Sözsüz İletişim (Beden Dili) Satışta Konuşma ve Soru Sorma Soru Türleri Dinleme ve Aktif Dinleme Etkin Dinleme İlkeleri Dinleme Şekilleri Sözsüz İletişim (Beden Dili) Sözsüz Temasın Unsurları Göz Teması Baş ve Yüz İfadeleri Kol ve Bacak Hareketleri Mesafe Oturum ve Yerleşme Planı

Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru Sorma Dikkat edilecek hususlar Konuşma için rahat ve uygun bir ortam hazırlanması İki tarafın da benzer terminoloji kullanması Samimiyet ve güven telkin eden bir atmosfer oluşturulması (Müşteriyi bıktırmayacak oranda) tekrarlarda bulunmak Satmak, satış kelimeleri yerine sahip olmak, yardımcı olmak, çözüm sunmak kelimelerini tercih etmek Ürün özellikleri, amaca uygunluk, kullanım kolaylığı veya teslimat kolaylığına vurgu yapmak

Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru Sorma Soru Türleri Soru Sorarken Dikkat Edilecek Hususlar Amaç, kontrolü ele almaktır Müşteri’nin ihtiyacına göre soru sorulması İtirazlarda, soruya soru ile karşılık vermek etkili olabilir İtirazın gereksiz ve yersiz olduğunu ortaya koyucu sorular sormak Ürünün fayda ve özelliklerini ortaya çıkaracak sorular sormak Olumlu tepki verileceği tahmin edilen sorular sormak Satışı kapatmaya yönelik sorular sormak

Soru Sorarken akılda tutulması gereken hususlar; Sözlü İletişim Satışta Konuşma ve Soru Sorma Soru Türleri Soru Türleri Onaylatıcı soru Benzer sorular Soru Sorarken akılda tutulması gereken hususlar; Satış sürecinde etkin bir iletişim Soru sorduktan sonra, fazla düşünme fırsatı vermemek Fikrinizin olmadığı konularda konuşmamak, cevaplayamayacağınız potansiyel soruları engeller

Dinlemede Önemli Konular Sözlü İletişim Dinleme ve Aktif Dinleme Dinlemede Önemli Konular Dikkat eksikliği Sıkılma Bakış açısı farklılığı Kavrama ve algılama farklılığı

Sözlü İletişim Dinleme ve Aktif Dinleme Etkin Dinlemenin İlkeleri Etkin Dinleme İlkeleri Etkin Dinlemenin İlkeleri Gözün etkin kullanımı Anlamak amacıyla dinleme Dinliyor hissini vermek Dinleme engelleri Sözlü ve sözsüz iletişim İki yönlü konuşma Geri bildirim

Sözlü İletişim Dinleme Şekilleri Satışta Dinleme Şekilleri Görünüşte dinleme Seçici dinleme İtirazcı dinleme Fırsatçı dinleme Yüzeysel dinleme

Sözsüz İletişim (Beden Dili) Sözsüz Temasın Unsurları Sözsüz Temasın Unsurları Göz Teması Baş ve Yüz İfadeleri Kol ve Bacak Hareketleri Mesafe Oturum ve Yerleşme Planı