GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
KAMYON İŞARET LEVHALARI
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
Yerde yuvarlanan topun bir süre sonra durmasının sebebi nedir ?
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
FORKLİFT KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
İyi İş Güvenliği Uygulamaları Araca Binerken
BİSİKLET KULLANMA KURALLARI
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
FORKLİFT KULLANMA TALİMATI VE KRİTERLERİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ UYGULAMALARI
HASTA/ YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ ELAZIĞ UMKE.
FORKLİFT KULLANIMINDA
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM İSKELETİMİZ VE BÖLÜMLERİ İSKELETİMİZ VE BÖLÜMLERİ.
FEN VE TEKNOLOJİ İSKELETLER BARIŞ UNCU.
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ. Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu.
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
KARLI HAVADA YOLCULUK.
BİT KULLANIMI VE SAĞLIK
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu.
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.
Güvenli Sürüş Teknikleri
Güvenli Sürüş Teknikleri
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK GÜVENLİĞİ
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

Sürücü Trafik Eğitimi İyi Bir Sürücüde Bulunması Gerekenler   ] Bilgi ] Beceri ] Tutum

ARACIN SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ KONTROLÜ ] Işık ve Farlar ] Lastikler ] Silecekler

ARACIN SÜRÜCÜYE GÖRE AYARLANMASI GEREKENLER ] Koltuk Pozisyonu ] Aynalar ] Kapılar ] Emniyet Kemeri

Kollarımızın Direksiyon Tutuş Pozisyonu nasıl olmalı Sola Dönüşlerde Kollarımızın pozisyonları Sağa Dönüşlerde Kollarımızın pozisyonları

GÜVENLİ BİR SÜRÜŞ İÇİN YAPILMASI GEREKEN DİĞER KONULAR ] Kural Bilinci ve Uygulaması ] Trafiğe Konsantrasyon ] İyi Düşünün ve Doğru Karar Verin ] Takip Mesafesine Dikkat Edin ] Riskleri Düşünün ] Hızınızı, Hava Yol ve Trafik Durumuna Göre Ayarlayın ] Aracınızı Dinleyin ] Niyetinizi Diğer Yaya ve Sürücülere Anlatın ] Diğer Yol Kullanıcılara Saygılı ve Hoş Görülü Olun

FRENLERİ NASIL VE NE ZAMAN KONTROL ETMELİYİZ FRENLERİ NASIL VE NE ZAMAN KONTROL ETMELİYİZ? ] Fren Hidrolik Seviyesini Kontrol Edin ] Fren Pedalında Erime Var mı? ] Fren Pedalının Ayarı Tam mı? ] Fren Pedalına Basınca Yaylanma Var mı? ] Fren Işıkları Yanıyor mu ? ] El Fenerinin Sabitleme Gücü Yeterli mi?

Taşıtımızı yolun neresinden sürmeliyiz.

TAŞITLARIMIZI YOLUN NERESİNDEN SÜRMELİYİZ TAŞITLARIMIZI YOLUN NERESİNDEN SÜRMELİYİZ? ] Trafik Sağdan Akar ] Orta Çizgiye Değil, Sürüş Şeridinizin ] Sağındaki Çizgiye Yakın Sürün ] Yakın İlerisi Görünmeyen Virajlar ile Tepe Üstlerine Yaklaşırken ] Olabildiğince Sağa Yanaşmalısınız ] Olumsuz Hava Koşullarında Kesinlikle Sağ Çizgiye Yakın Sürün ] Şerit Çizgilerinin Üzerinden ya da Şerit İhlali Yaparak Sürmeyin ] Dönüş Şeritlerine Zamanında Girin

GEVŞEK MALZEMELİ YOL YÜZEYİNE SAHİP KARAYOLUNDA ARACIMIZI NASIL KULLANMALIYIZ? ] Yolda Lastik İzinde Oturma Varsa, Aracı Buradan Sürmeliyiz ] Tekerlek İzinde Su Bulunuyorsa Burayı Kullanmayın ] Bankete İnmeden Önce Sürme Şeridinde 4’lü leri Yakarak Yavaşlayın ] Viraja Girmeden Önce İyice Yavaşlayın ] Ön camı Yanınızdaki Koltukta Oturana Tutturun ] Takip Mesafesini Uzatın

YOL YÜZEYİNDEKİ ÇUKUR VE KASİSLERDE NE YAPMALIYIM?

YOL YÜZEYİNDEKİ ÇUKUR VE KASİSLERDE NE YAPMALIYIM YOL YÜZEYİNDEKİ ÇUKUR VE KASİSLERDE NE YAPMALIYIM? ] 13 inçlik jantlar için Derinliği 8 cm.’den Büyük Olan Çukurlar Tehlikelidir ] Çukuru Görünce Girmeden Yavaşlayın ] Yola Konsantre Olun, Aşırı Hızla Araç Kullanmayın  

Lastik fren izleri Gece görüşü ve hız

NEDEN EMNİYET KEMERİ? ] Tüm Gücünüzle Koşuyorsunuz ] Önünüze Aniden Bir Engel Çıktı Çarpmadan Durabilirmisiniz? Hayır ] Üstelik Aracınızla 25 km/h Hızda Yaptığınız Kazada Alacağınız Darbeyle, Aynı Şiddette Etkileneceksiniz ] Emniyet Kemeri; Kaza ya da Frenlemede, ] Aracınızla Aynı Hıza Sahip Bedeninizin, Aracınızla Aynı Anda Durmasını Sağlar ] Böylece İkinci Çarpışmayı ya da Beden Çarpışmasını önler

NE ZAMAN VE NEREDE EMNİYET KEMERİ NE ZAMAN VE NEREDE EMNİYET KEMERİ? ] Emniyet Kemeri Kullanmak İçin Şehirlerarası Karayoluna Çıkmanız Gerekmez ] Şehir İçinde Daha Uzun Süre Araç Kullanmaktayız ] Şehir İçinde Bu Nedenle Daha Çok Riskle Karşılaşmaktayız ] Şehirlerarası Yolculuklarda Emniyet Kemeri Güvenceniz Olmalıdır ] Şehiriçi Yolculuklarda, Yani Düşük Hızlarda Emniyet Kemerinin Koruyuculuğu Daha da Artmaktadır ] Sakın Unutmayın!.. Emniyet Kemeri Her Zaman ve Her Yerde Kullanılmalı

EMNİYET KEMERİ VE ÖNLENEN RİSKLER ] Emniyet Kemeri Takmadınız EMNİYET KEMERİ VE ÖNLENEN RİSKLER ] Emniyet Kemeri Takmadınız! Kaza Anında Vücut Hareketinizi Düşünelim ] Çarpışma Anında Vücudunuzun Araçla Aynı Hızda Hareket Ettiğini Söylemiştik ] Vücudumuzun İleri Hareketini Emniyet Kemeri Durdurur ] Eğer Takmamışsanız Sizi Aracın Tavanı, Direksiyon Simiti ya da Cam Durdurur ] Ancak Bunun Sonucu ölüm ya da Yaralanmadır

Bir çarpmada emniyet kemersiz ve baş arkalıksız sürücünün darbe hareketleri

EMNİYET KEMERİ KULLANMIYORSANIZ ] 30 km/h Hızda Çarpışma Vücudumuzun Hasarı 1 İken ] 50 km/h Hızda Çarpışma, Vücudumuzun Hasarı 9 Kat Artar

EMNİYET KEMERİ VE ÖNLENEN RİSKLER ] Özel Araçlar İçindekilerin Emniyet Kemeri Kullanması ] Kaza Sonrası Ölümler % 45 ] Ağır Yaralanmalar ise % 50 Oranında Azalır

Hafif Kamyon Sürücülerinin Emniyet Kemeri Kullanmasında ise ] Araç İçi Ölümler % 40 ] Ağır Yaralanmalar ise % 35 Azalmaktadır ] Ölümlü Sonuçlanan Kazaların ] % 48’i Baş ve Boyun Yaralanmaları ] % 38’i ise Göğüs-Karın-Kalça Yaralanmaları ] % 8’ise Omurga ve Göğüs Duvarı Yaralanmaları Şeklinde Olmaktadır

EMNİYET KEMERİ DOĞRU KULLANIMI ] Emniyet Kemerinin Frenleme ve Çarpışma Anındaki İşlevleri ] Sürücü veya Yolcuların Üzerine Etkileyen Kuvvetin ] Emniyet Kemeri Boyunca vücuda Yayılmasını Sağlamak ] Bu Sayede Kemer Takanları Koltuklarına Bağlayarak İleri Hareketin Devamını önlemek ]   Emniyet Kemeri Göğüs Kemiğinin Üzerinden Çapraz Bağlanmalı ] Kaburgalar Üzerinde Olmamalı ] Göğüs Kafesi İçerisindeki Kalp ve Akciğer Gibi Hayati Organlar Riske Edilmemelidir ] Emniyet Kemeri Karın Bölgesinde Leğen Kemiğini Sarmalıdır ] Kemiğin Karın Bölgesi Üzerinde Olması Mide, Karaciğer ve Bağırsaklara Basınç Uygular ] Ani ve Sert Frenleme ya da Kaza Anında Bu Organlar Çok Ağır Tahribata Uğrar  

Emniyet Kemerinin Kullanımında Dikkat Edilecek Diğer Hususlar: ] Emniyet Kemeri ile Vücudumuz Arasına Hiçbir Cisim Koymayınız ] Emniyet Kemeri Vücudunuzu Sıkıca Sarmalıdır ] Koltukta Doğru Oturmalıyız

DOĞRU OLMAYAN GERÇEKLER-1 ] Doğru Olmayan Gerçekler ] Şehir İçinde Emniyet Kemeri Kullanmıyorum Çünkü Ben Düşük Hızlarda Çarpma Dayanırım ] Gerçek Şehiriçi Yollarda Hız Limiti Olan 50 km/h Gibi ] Sürücülerimizce Fazla önemsenmeyen Bir Hızla Kafa Kafaya Çarpışmada Sürücünün Karşılaştığı Kuvvet Tam 4 Tondur ] Buna Rağmen Emniyet Kemeri Kullanmamakta Israr Edecek Bir Sürücüye Söylenebilecek Tek Şey ] Kendini Aldattığıdır

Emniyet Kemeri ve Yanma İlişkisi

DOĞRU OLMAYAN GERÇEKLER-2 “KAZA SONRASI ARAÇTAN ÇIKABİLMEK İÇİN KEMER TAKMIYORUM!”

Unutmayalım : ] Bir Kaza Sonrası araçtan Çıkabilmenin İlk Şartı Bilincimizin yerinde Olmasıdır ] 30, 50, 90 km/h Hızlardaki Çarpışmalarda Alacağınız Darbenin Bilincinizi Ne kadar Etkileyebileceğini Hiç Düşündünüz mü? ] Kemeriniz Yoksa, En Düşük Hızlarda Bile Vücudunuzu Araç İçerisindeki Sert Bölümlere Çarpar, Yaralanır ve Bilinç Kaybı Olur  

Bunu da Unutmayalım : ] Bir Kaza Sonrası Olmanız gereken Yer Yine Aracımızın İçidir ] Kemer Takmadıysanız Bulunacağınız Yer Araç Dışıdır ] Gerek Araçtan Çıkış Gerekse Yere Düşme Sırasında Ölümcül Darbeler Alırsınız ] Emniyet Kemeri Kullanmadığımızda Karıştığımız Bir Kazada, Araç Dışına Fırlamanız Halinde Ölüm Riskiniz Tam 25 Kat Artar

Yanlış! “Aracımda Hava Yastığı Olduğu İçin Emniyet Kemeri Kullanmıyorum” Gerçek ] Hava Yastıkları Emniyet Kemerine Yardımcı Güvenlik Sistemleridir ] Hava Yastıkları Devrilme, Savrulma Gibi Kazalarda ve Ani Frenleme durumlarında Çalışmamaktadırlar

Hava Yastığı çarpma dışında hiçbir işe yaramaz!!! Mutlaka emniyet kemerinizi takınız!

HAVA YASTIKLARI VE ETKİNLİKLERİ ] Hava Yastıkları ] Çarpışma Anında Aldıkları Sinyalle Açılır ] Bu Süre 0.1 ile 0.4 Saniye Arasındadır ] Sürücü veya Yolcunun, Başı ve Gövdesi ile Direksiyon ve Aracın İç Paneli Arasında Tampon Görevi Yapar ] Hava Yastığı + Emniyet Kemeri ] Ciddi Kafa Yaralanmalarını % 75 ] Ciddi Göğüs Yaralanmalarını ise % 66 Oranında Azalttığı Belirlenmiştir ] Ancak Hava Yastıkları Tek Başına Kullanılır ise Ciddi Kafa Yaralanmalarını Ancak % 23 Oranında Azaltabilmektedir

HAVA YASTIKLARI VE GETİRDİĞİ RİSKLER ] Emniyet Kemeri Kullanılmaması Durumunda ; ] Hava Yastıkları Şişerken Sürücü veya Yolcunun Baş ve Gövdesinde Şiddetli Darbelere Yol Açar ] Bilincini Kaybetmiş Kazazedelerin Boğulmalarına Yol Açabilir  

DURMA FRENLEME NEDİR Durma ] Başlayan Yolculuğu Bitirmek ] Riskli Durumlardan Kurtulmak Amacıyla Yapılır

GÜVENLİ BİR FRENLEME SİSTEMİNDEN BEKLENENLER ŞUNLARDIR ] Taşıdı Mümkün Olan En Kısa Sürede Durdurabilmeli ] Hafif Araçlar (Binek Araçları) İçin, Minimum 5.8 M/Sn2 ] İvmeyle, Ağır Taşıtlar İçin 4.5 M/Sn2 İvmeyle Yavaşlatılabilmeli ] Park Durumunda Taşıtı Sabitleyebilmeli

FREN VE FRENLEMEYE İLİŞKİN GENEL BİLGİLER ] Fren Yağının Seviyesi Normal Olmalıdır ] Fren Çubukları Yüksek Basınca Dayanıklı Olmalı ve Sert Bir Fren Yapıldığında Kırılmamalıdır ] Frenin Basma Noktası Fazla Düşük Olmamalıdır ] Pedalın Seviyesi, Kuvvetli Bastığın Halde Daha Aşağı Gidilmemelidir ] Fren pedalında Yaylanma hissedilmemelidir ] Fren Lambaları Çalışır Durumda Olmamalıdır ] El Freni Çalışır Durumda Olmalıdır ] Frenlerin tekerlek Üzerindeki Etkisi Eşit Olmalıdır ] Hava Sıcaklığı Sıfırın Altında Olduğu Zaman, Emin Olmak ] İçin Frenler Düşük Bir Hızda (Örneğin 30 Km/Saat) Denenmelidir

Durma Mesafesi

FREN DENEMESİNİN ÜÇ AMACI BULUNMAKTADIR ] Frenlerin Tuttuğunu Kontrol etmek ] Fren Mesafesini Kontrol Etmek ] Aracın Yana Çekmediğini Kontrol etmek  

FREN MESAFESİNİN ETKİLEYEN FAKTÖRLER ] Hız ] Yolun Eğimi ] Yolun Yüzeyi ] Lastiklerin Diş Profili (Kışın En Az 3 mm Olması Önerilmektedir Yazın en Az 1.6 mm Olmalıdır)

Reaksiyon Mesafesini Etkileyen Faktörler Taşıtın hızı

Sürücünün yaşı

Trafiğe konsantrasyon

HIZINIZI İKİ KAT ARTIRIRSANIZ DURMA MESAFESİ NE KADAR ARTAR ] Örneğin Hızınız 35 km/h ise 15 m. Mesafede Durabilirsiniz, ] Hızınızı 70 km/h’e Çıkardığınızda ise 60 m’de Durabilirsiniz  

REAKSİYON MESAFESİNİN ETKİLEYEN FAKTÖRLER ] Hız ] Hızın Artması Reaksiyon Mesafesini de Artırır ] 36 km/h Hızda Reaksiyon Mesafesi 10 m. ] 72 km/h Hızda Reaksiyon Mesafesi ise 20 m. Olur  

Sürücünün ] Yaşı ] Yorgunluğu ] Alkol Alıp Almadığı ]   Reaksiyon Süresini Etkiler ] Bunların Olumsuzluğu Süreyi, Süre de Mesafeyi Uzatır ] Sürücünün Konsantrasyonu : Sürücünün ] Yolu, Yol Çevresini, Diğer Araç ve İnsan Hareketlerini Dikkatle İzlemesi Gerekir  

Hızınızı iki kat artırırsanız, Durma mesafeniz 4 kat artar.

FREN MESAFESİNİN UZUNLUĞU ] Aracın Seyir Hızı ] Yolun Yüzeyi ] Fren Sisteminin Durumu ] Lastik Diş Profili (Kışın 3 mm.’den Yazın 1.6 mm’den Olmaması Önerilir) ] Yolun Eğimi

Fren mesafesini etkileyen faktörler (Aynı hızlarda Asfalt ve Toprak yollarda durma mesafesi farklıdır)

YOLUN EĞİMİ VE FREN MESAFESİ ] İniş Eğimli Yollarda Daha Uzun Bir Frenleme Mesafesine Gerek Duyulur ] Aracın Ağırlığı ve Hacmi de Olumsuz Etkiler ] Bu Nedenle İnişler Çıkılan Vitesle Olmalıdır ] Çıkış Eğimli Yollarda Frenleme Mesafesi kısalır  

FREN MESAFESİNİN ETKİLEYEN FAKTÖRLER ] Stabilize, Sathi Kaplama, Beton Asfalt Gibi Değişik Yol Kaplamalarında Lastiklerin Sürtünme Katsayısı Farklıdır ] Herhangi Bir Nedenle Asfalt kaplamadan Başka Tip Yüzeyli Bir Kesime Geçmeniz Gerekirse Frenleme ya da Yavaşlamayı Asfalt Üzerinde yapın ] Lastiklerin de Fren mesafesini Etkiler ] Diş Derinliği 1.6 mm.’nin Altına İnmesi ] Her Tekerlekte Farklı Desen İzinde ya da Ebatta Lastik ] Olması Fren mesafesini Olumsuz Etkiler UNUTMAYINIZ :Fren Sistemi Her Zaman Bakımlı Olmalıdır

ABS Frenlerinin Özellikleri ABS Fren mesafesini kısaltmaz, Dengeli duruş sağlar.

ABS FRENLERİNİN ÖZELLİKLERİ ] ABS Fren Mesafesini Kısaltmaz ] Tekerleklerin Kilitlenmesini Önler ] Aracın Kuru Yüzeyli Yolda Dengeli Kalmasını Sağlar ] Olumsuz Yüzeylerde Daha İyi Yol Tutuşu Sağlamaz ] Virajda Fazla Hızda Yol Platformunda Kalmanıza Yardım Etmez ] Fizik Yasalarını Tersine Çevirmez. (Frenleme Mesafesini Kısaltmaz) ] ABS ile Bazı Sürüş Alışkanlıklarınızı Değiştirmeyin (Hızınızı Artırmayın, Takip Mesafesini Azaltmayın) ] ABS’nin Devreye Girmesine Gerek Kalmadan Araç Kullanırsanız Güvenli Sürüş Yapmış Olursunuz

Frenleyerek yavaşlama viraja girmeden önce yapılmalı. FRENLEME NASIL YAPILMALI? Frenleyerek yavaşlama viraja girmeden önce yapılmalı.

Ayağınızı Hızlı ve Kuvvetlice Basmayın. Sert frenleme yapılmamalı aracınız kayar, asfalt zeminlerde sert frenleme diğer yol tiplerine göre daha az kaydırır. Toprak, Stabilize ve Mıcır kaplı yollarda yavaş frenleme yapılmalı Ayağınızı Hızlı ve Kuvvetlice Basmayın. Yavaşça Basın

Sert frenleme yapılmamalı, ancak bu tip frenleme asfalt zeminlerde lastikleri daha az kaydırır.

Viraja girmeden önce yavaşlamalısınız.

TAKİP MESAFESİ NEDİR? ] Öndeki Araçla Aranızda Olması Gereken mesafedir ] Bu Mesafe Gerektiğinde O Araca Çarpmadan ] Durabileceğiniz Bir Büyüklükte Olmalıdır ] Şehir Dışı Yollarda Gidilen Hız’ın Metre Karşılığı Mesafe Bırakılması Tavsiye Edilmektedir

TAKİP MESAFESİ NEDEN ÖNEMLİDİR 1 Saniye ] Hızınız 50 km/h ise Aracınızın Alacağı Yol 15 m. dir ] Hızınız 70 km/h ise Aracınızın Alacağı Yol 20 m. dir ] Hızınız 90 km/h ise Aracınızın Alacağı Yol 25 m. dir Zincirleme Çarpışmalar Sürücülerin çoğunlukla önlerindeki Aracı Çok Yakın Takip Etmelerinden ve Zamanında Fren Yapamadıklarından Meydana gelmektedir.

SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER