Öğr. Gör. Okan BÜTÜNER SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Hedefler ve Faaliyetler
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ DOÇ. DR
Doç. Dr. Nigar Demircan Çakar
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
FAALİYET, PROJE VE EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
Stratejik Yönetim Süreci
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
STRATEJİK PLAN ÇALIŞMALARI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA 3. GELECEĞE YÖNELİM.
Stratejik Amaçların Özellikleri
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Planlama Nedir?
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLAN ( ) (BİLGİLENDİRME TOPLANTISI)
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Tanıtım Çalışma Grubu
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ORTAK PİYASA DÜZENİ (OPD)
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Öğr. Gör. Okan BÜTÜNER SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLAN ÇALIŞMALARI 2015-2019 Öğr. Gör. Okan BÜTÜNER SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ SUNUM İÇERİĞİ STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER PERFORMANS GÖSTERGELERİ YÖNTEMLER SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

5018 SAYILI KAMU Mali YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNUNDA STRATEJİK PLAN “Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren plan” SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI 2010-2014 dönemi Beş başlık, 124 gösterge 2012 yılı sonu ara raporu Temel sorunlar Eksik göstergeler İzlenebilirlik Maliyetlendirme SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI YÖNTEMİ Durum analizi Geleceğe Bakış Misyon, vizyon, temel değerler Amaçlar Her amacın altında en az bir hedef Performans göstergeleri Stratejiler Tüm amaç ve hedefleri içeren tahmini maliyet tablosu İzleme ve Değerlendirme SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ STRATEJİK YÖNETİM SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ HEDEFLENEN YAPI TEMA STRATEJİK AMAÇ 1 ALT AMAÇ 1.1 Performans Hedefi 1.1.1 Faaliyet/ Proje MALİYET AMAÇ 1.2 Hedefi 1.2.1 AMAÇ 2 AMAÇ 2.1 Hedefi 2.1.1 AMAÇ 2.2 Hedefi 2.2.1 BÜTÇE AMAÇ 2.3 Hedefi 2.3.1 AMAÇ 3 AMAÇ 3.1 Hedefi 3.1.1 AMAÇ 3.2 Hedefi 3.2.1 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER PERFORMANS GÖSTERGELERİ ÖLÇEMEDİĞİNİZ ŞEYİ KONTROL EDEMEZSİNİZ, KONTROL EDEMEDİĞİNİZ ŞEYİ YÖNETEMEZSİNİZ. E. DEMİNG SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Amaç ve hedeflere İle performans Göstergeleri ve Bütçe İlişkisi STRATEJİK AMAÇ HEDEF Faaliyet 1 Faaliyet 2 Performans Göstergesi Girdi:................................. Çıktı:................................. Sonuçlar:........................... Verimlilik/etkinlik:................... Kalite:................................ Girdi:.................................... Çıktı:.................................... Sonuçlar:............................. Verimlilik/etkinlik:..................... Kalite:............................... Parametreler Projelendirme ve Maliyetlendirme Amaç ve hedeflere İle performans Göstergeleri ve Bütçe İlişkisi SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ Strateji; izlenen yol demektir. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ Amaç ve hedeflere ulaşmak için neler yapılabilir? Olası sorunlar nelerdir ve bu sorunları nasıl aşabiliriz? Amaç ve hedeflere ulaşmak için izlenebilecek alternatif yol ve yöntemler nelerdir? GT, GF ve ZT, ZF stratejileri. (Hedefler bazında değil, stratejik amaç ve hedeflerle, faaliyet ve projeler bir bütün olarak değerlendirilip yazılacaktır. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Vizyona varmak için ulaşılması gereken sonuçlar STRATEJİK AMAÇ Belirli bir sürede kurumun ulaşmayı hedeflediği sonuçlar Vizyona giden yolda, öncelikle ve belirli bir sürede «nereye ulaşmak istiyoruz?» sorusunun cevabıdır. Vizyona varmak için ulaşılması gereken sonuçlar SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ STRATEJİK AMAÇ Üniversitemizin ulaşmayı hedeflediği sonuçların kavramsal ifadesidir ve üst yönetim düzeyinde belirlenir. Üniversitemizin misyonunu gerçekleştirmesine katkıda bulunmalıdır. Misyon, vizyon ve temel değerlerle uyumlu olmalıdır. İddialı, ama gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. Ulaşılmak istenen sonuçları açık bir şekilde ifade etmeli, ancak bunlara nasıl ulaşılacağını ayrıntılı olarak açıklamamalıdır. Hedefler için bir çerçeve çizmelidir. Durum analizi sonuçlarına göre şekillenmelidir. Orta vadeli bir zaman dilimini kapsamalıdır. Önemli dışsal değişiklikler olmadığı sürece değiştirilmemelidir. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ STRATEJİK AMAÇ ÖRNEK TOPLUMSAL KATKI SAĞLAMAYA YÖNELİK AMAÇLAR İLİMİZİN VE BÖLGEMİZİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMASINA KATKIDA BULUNMAK. İLİMİZ VE BÖLGEMİZ İNSANINA VERİLEN SAĞLIK HİZMETLERİ STANDARTLARINI YÜKSELTMEK KURUMSAL GELİŞMEYE YÖNELİK AMAÇLAR KURUMSALLAŞMAYI SAĞLAMAK KAYNAK KULLANIM VERİMLİLİĞİNİ ARTIRMAK EĞİTİM ÖĞRETİM VE HİZMET BİNALARINI TAMAMLAMAK BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINI YAYGINLAŞTIRMAK PAYDAŞLARLA SAĞLIKLI VE SÜREKLİ İLİŞKİLER KURMAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ STRATEJİK AMAÇ ÖRNEK Müdürlüklerin her biri yılda bir kez seminer düzenleyecektir. (Neden yanlış: Amaç açık değildir. Seminerlerin yapılması ile ne amaçlandığı belli değildir. Yazılan ifade; bir faaliyeti yada yöntemi belirtmektedir) Temiz, sağlıklı ve cazip bir çevre yaratılması için kirlilik ve çöp miktarı azaltılarak şehrimizdeki yaşam kalitesini yükseltmek (Neden doğru: Ulaşılmak istenen amacın yönü ve varılmak istenen nokta açık bir şekilde ifade edilmiştir. Amacın belirttiği hususlar hedeflerin nasıl geliştirileceği konusunda yol göstermektedir. Burada “temiz, sağlıklı ve cazip bir çevre yaratılması” ile kirliliğin ve çöp miktarının azaltılması arasında bir ilişki kurulmaktadır) SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEFLER Kalite hedefleri ölçülebilir ve kalite politikası ile tutarlı olmalıdır. Hedefleri ölçerken 3 bilgiye ihtiyaç vardır; ŞİMDİKİ DURUM ELDE ETMEK İSTEDİĞİMİZ DURUM NE KADAR SÜRE TANIYACAĞIMIZ. 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEFLER Spesifik (Belirli/Öznel) Measurable (Ölçülebilir) Achievable (Başarılabilir) Realistic (Gerçekçi) Time-bound (Zaman aralığı) 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEF 1 K1 BÖLÜMÜ GENİŞ AÇILI LENSLERİN İADESİNİ %5 ORANINDA AZALTACAK. CEVAP: Zaman belirtilmemiş. Şu andaki durum belli değil. 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEF 2 ORTEPEDİK CERRAHİ OPERASYONLAR İÇİN BEKLEME LİSTESİ AZALTILACAK. CEVAP: Zaman belirtilmemiş. Şu andaki durum belli değil. Ölçülebilir değil. 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEF 3 SIFIR MÜŞTERİ ŞİKAYETİ CEVAP: Zaman belirtilmemiş. Şu andaki durum belli değil. Gerçekçi değil. 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEF 4 ÜRETİMİ BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI DÖNEMİNE GÖRE %30 ORANINDA ARTIRMAK. CEVAP: Şu andaki durum belli değil. Detaylandırılmalıdır. Başarma süresi belirlenmelidir. 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ HEDEF 5 36 POZLUK 35MM.LİK BİR STANDART RENKLİ FİLMDEN 36 FOTOĞRAF BASKISI ALINABİLMESİ İÇİN GEREKEN TAB ETME SÜRESİNİ 6 AY İÇERİSİNDE MEVCUT DURUM OLAN 2 SAATTEN 1 SAATE DÜŞÜRMEK. 01.2010 ISO 9001:2008 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

PERFORMANS VE ÖLÇME DÜZEYLERİ Bir sonucun hedeflenen ile kıyaslanmasıdır. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

GÖSTERGELER NEDEN KULLANILMALI Etrafımızda olanları (olay/süreç/faaliyet) anlamamıza yardımcı olur. Değişimin, gelişimin, farklılığın yönünü/miktarını/içeriğini anlatır. Kara verme sürecinde ortamda bulunan verileri kullanılabilir hale getirir. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

GÖSTERGE ÇEŞİTLERİ Girdilerle ilgili göstergeler Görevler, hedefler ve beklentiler Girdiler SÜREÇ/OLAY Müşteri Çıktılar Sonuçlar Girdilerle ilgili göstergeler Çıktı – İş yükü ile ilgili göstergeler Etkinlikle ilgili göstergeler Kalite ile ilgili göstergeler Sürece duruma özel göstergeler SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

PERFORMANS İZLEME TÜRLERİ Üst yönetimin sürekli izlemesi Dış denetimler Periyodik bakımlar Rot-balans ayarları v.s. İç denetimler Arabaya binerken lastik kontrolü Silecek suyu kontrolü v.s. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ ÖRNEK OLAY Araba ile Ankara’ya gitmek AMAÇ En kısa zamanda ulaşmak GÖSTERGE Yolculuk süresi BİRİM Saat STANDART 4-5 saat HEDEF 4 saat SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

FAALİYETLERİN BELİRLENMESİ Stratejik hedef ve amaçlara ulaşmak için izlenmesi gereken yolu tanımlar. Sorumlu birim Yapılacak işlemler Termin tarihi Yedek eylem planları SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

FAALİYETLERİN BELİRLENMESİ Faaliyet 1 Tanım: Kaynak yaratma konusunda uzmanlaşmış, hedefi gerçekleştirecek bir Sponsorluk biriminin Üniversitemizde kurulması Sorumlu Birim: strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Sorumluluk: 2016 yılının Mart ayı sonuna kadar personelin temin edilmesi, seçim, yerleştirme ve eğitim işlemlerinin tamamlanmış olması Faaliyet 2 Tanım: İstanbul ilinde en büyük 100 sanayi kuruluşunda Üniversitemizin tanıtılması ve işbirliği imkanlarının geliştirilmesi Sorumlu Birim: DÜSİMER Sorumluluk: Söz konusu tanıtımların 2010 yılı sonuna kadar gerçekleştirilmesi gerçekleştirilmesi SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNTEM SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

KATILIMCILARIN GRUPLANDIRILMASI MASA 1 MASA 2 MASA 3 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

HER BİR KATILIMCININ ÖNERİ GELİŞTİRMESİ MASA 1 KATILIMCI 1 KATILIMCI 6 KATILIMCI 2 KATILIMCI 5 KATILIMCI 3 KATILIMCI 4 Maksimum 30 dk. verin SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

ÖNERİLERİN HER BİR ÖNERİNİN KATILIMCILARA OKUNMASI MASA 1 KATILIMCI 1 KATILIMCI 6 KATILIMCI 2 KATILIMCI 5 KATILIMCI 3 KATILIMCI 4 Mükerrer öneriler çıkarılır. Benzer öneriler yada farklı öneriler kalır. Maks. 30 dk. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

ÖNERİLERİN HER BİR ÖNERİNİN KATILIMCILARA OKUNMASI MASA 1 KATILIMCI 1 KATILIMCI 6 KATILIMCI 2 KATILIMCI 5 KATILIMCI 3 KATILIMCI 4 Her bir öneri masa katılımcıları tarafından oylanır. Bir katılımcı her bir öneri için en fazla 2 oy kullanabilir. Maks. 30 dk. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

MASADAKİ KATILIMCILARIN YER DEĞİŞTİRMESİ MODERATÖR MASA 1 MODERATÖR MASA 2 MASA 1 MASA 2 Moderatörler sabit kalır. Yeni gelen misafir katılımcılara geliştirilen öneriler okunur ve oylanır. Bir katılımcı her bir öneri için en fazla 2 oy kullanabilir. Maks. 30 dk SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ OYLAMA SONRASI En çok oy alanlar sıralamaya tabi tutulur. Bunlara ilişkin aynı metotla hedef ve performans göstergesi belirlenir. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Önerileri oylarken eleştiri yapmayın, yeni öneriler geliştirin. Masa değişimi sonrası oylamalarda yeni öneriler geliştirilebilir. Mükerrer olmayıp benzer olan önerileri elemeyin. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ