CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası. ca.com Together Everyone Achieves More 2 Ajanda  Bilgi Sunumu Olgunluğu  CleverPath ve Bilgi Sunumu Olgunluğundaki.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
GÖRMEK İNANMAKTIR Herkes İçin Kolay Analizler
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
Kurumlar Arasındaki Alan-Kesiştirici İşbirliği İlişkisi İçin Kerberos Güvenlik Sistemini Geliştirme: “Gelişen & Doğrulanabilir E-Toplum” İçin Yenilikçi.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
“IT Manager” Ünvanına Sahip Olun örnekler, kısa tanıtımlar
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Intertech, Finans sektörünün ihtiyaç duyduğu Bilgi Teknolojileri hizmetlerini sunmak amacıyla 1987 yılında kuruldu. Bugün 650 kişiye varan kadrosuyla.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
İŞLETİM SİSTEMLERİ WINDOWS 98 KURULUMU VE ÖZELLİKLERİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Active Directory, Replikasyon Nasıl Çalışır örnekler, kısa özetler
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Diferansiyel Denklemler
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Chapter 11: Exception Handling
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
STRATEJİK PLANLAMA.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
İş Zekası Business Intelligence Sunum
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Veritabanı Yönetim Sistemleri
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
Sunum transkripti:

CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası

ca.com Together Everyone Achieves More 2 Ajanda  Bilgi Sunumu Olgunluğu  CleverPath ve Bilgi Sunumu Olgunluğundaki yeri  Bilgi Sunumu Olgunluğu için Örnekler  Sorular

ca.com Together Everyone Achieves More 3 Akıllı bir bakış açısı  Zorlu rekabet ortamı  Yeni Çözümler, yeni iş zekası uygulamaları  Karar vericilerin işlerine akıllı bir bakış açısı >Bilgiye erişim ve analiz yapabilme yeteneklerini arttırma >Deneyimlerin kurum yararına kullanılması, paylaşım >Müşterilerin ihtiyaçlarını ve davranış biçimini anlama >Hızlı ve etkili geribesleme >Müşteri, iş ortağı, çalışan memnuniyeti

ca.com Together Everyone Achieves More 4 “Bilgiyi nasıl elde ettiğiniz, yönettiğiniz ve kullandığınız, kazanmanızı veya kaybetmenizi belirleyen unsurlardır” “Bilgiyi nasıl elde ettiğiniz, yönettiğiniz ve kullandığınız, kazanmanızı veya kaybetmenizi belirleyen unsurlardır” Bill Gates “Kurumun öğrenme ve bu öğrenmeyi hızlıca eyleme dönüştürebilme becerisi onun en büyük rekabet avantajıdır” Jack Welch, General Electric Eski Başkanı “ Bilgiye boğuluyoruz ama gerekli bilgiden yana açlık çekiyoruz ” John Naisbitt, Megatrends Bilgi-önemli ve yönetilmesi zorunlu

ca.com Together Everyone Achieves More 5 Sadece Gerçekler… 200% Yıllık içerik artış oranı 40% Gerekli/Filtrelenmiş bilgi için çalışanların bilgi ararken harcadıkları zaman 70% İçeriklerin yeniden kullanılma yerine yeniden yaratılması oranı Kaynak:Forrester Research, Media Asset Management & IDC, Dain Rauscher Wessel, March, m Terabayt “ Kurumsal veriler her 6 ayda ikiye katlanmaktadır. 2002’de kurumlar yıllık 1.4 milyon Terabaytlık depolama alanı kullanacaklardır, 1998’de kullanılanın 12 katı ”

ca.com Together Everyone Achieves More 6 İş Zorlukları “HR olarak daha stratejik olmamız gerekiyor ama biz kağıt denizinde boğulmak üzereyiz.” İnsan Kaynakları Müdürü-Fortune 500 şirketi “Pazarlama’nın misyonu iç bileşenlerimiz dahil tüm bileşenlerle komünikasyon kurmaktır – fakat bizi en çok zorlayan şey herşeyin hızlıca değişmesi” Pazarlama Müdürü-Fortune 500 şirketi “İşimizi yönetebilmek için doğru bilgiyi toplamaya ve bunları doğru yerlere dağıtabilmeye ihtiyaç duymaktayız” Satış Müdürü - Fortune 500 şirketi “Finansal verilerimizin analizi önemli, ama ben sadece istisnaları görmek istiyorum.” Finans Müdürü-Fortune 500 şirketi

ca.com Together Everyone Achieves More 7 Ne Hakkında Konuşuyoruz?  Veri (Data) ham malzeme  Bilgi (Information) tarafsız, güvenilir ve kullanılabilir veri >Ne, Nerede, Kim ve Ne zaman gibi soruları cevaplayan verilerdir  Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi (Knowledge) belirli bir amaç için uygulanan veriler >Nasıl? ’ı cevaplar – zamanında dağıtımı nasıl iyileştirebiliriz? Gibi...  Zeka, Akıllılık (Intelligence) bilgiyi, gerekli bilgiye ve eyleme dönüştürmemizi sağlar

ca.com Together Everyone Achieves More 8 Kurumum hangi olgunluk seviyesine ulaşmış durumda? Hangi olgunluk seviyesine ulaşmaya ihtiyacımız var? Hangi senaryo bizi en iyi tanımlamaktadır? Bilgi Sunumu Olgunluğu  bilgi sunumu olgunluğununun 4 seviyesini oluşturur  Bir çok kurum ilk seviyeyi başarmak için çalışmaktadır  Kurumlar belirli bir bilgi sunma seviyesine ulaştığında bir sonraki seviyeye ulaşmak için çalışacaklardır Veri, Bilgi,Gerekli Bilgi, Eylem

ca.com Together Everyone Achieves More 9 Verilerimin hepsine erişemiyorum. İşimdeki gelişmeleri takip edemiyorum Veriye erişmek için çok zaman harcıyorum Bu kağıtların içinde boğuluyorum ? ? ?

ca.com Together Everyone Achieves More 10 4.Seviye 3.Seviye 2.Seviye Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Değer 1.Seviye VERİ Bilgi Sunumu Olgunluğu 1.Seviye : Veri (Data) Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim

ca.com Together Everyone Achieves More 11 Verileri analiz ederken, ayıklarken, bilgileri bulmaya çalışırken çok zaman kaybediyorum Sadece veriye değil bilgiye de ihtiyacım var Şimdi veri fazlası var, basit bir soru için 23 milyon cevap var

ca.com Together Everyone Achieves More 12 Değer VERİBİLGİ Bilgi Sunumu Olgunluğu 2.Seviye : Bilgi (Information) Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi 2.Seviye1.Seviye 3.Seviye 4.Seviye Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri

ca.com Together Everyone Achieves More 13 Çok fazla bilgiye sahibim ama yeterince spesifik gerekli bilgiye sahip değilim Bilgileri ayıklarken, işime en çok yarayacak gerekli bilgiyi tespit etmek için çok zaman kaybediyorum Şimdi bilgi fazlası oluştu, bilgiler kontrolden çıkıyor

ca.com Together Everyone Achieves More 14 4.Seviye 3.Seviye 2.Seviye Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Değer 1.Seviye VERİBİLGİ Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi Bilgi Sunumu Olgunluğu 3.Seviye : Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi (Knowledge) Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri Akıllıca Süzülmüş ve Duruma/Kişiye özel bir araya getirilmiş Gerekli bilgi

ca.com Together Everyone Achieves More 15 Sürekli aynı şeyleri yapıyorum Tüm eylemleri yaparak çok zaman kaybediyorum. Önemli kararlar alabilmek için daha çok zamana ihtiyacım var İstisnaların üstesinden gelebilmek için zamanımın bir kısmını boşaltmalıyım

ca.com Together Everyone Achieves More 16 Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Bilgi Sunumu Olgunluğu 4.Seviye : Eylemler (Action) 4.Seviye 3.Seviye Değer 1.Seviye 2.Seviye VERİBİLGİ EYLEM Verilerin Akıllıca Analizi Sonucunda Eylem Tetikleme ve İstisnai Durum Belirleme Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi Akıllıca Süzülmüş ve Duruma/Kişiye özel bir araya getirilmiş Gerekli bilgi

CleverPath 4 Bilgi Sunumu Seviyesini Destekler 4 Bilgi Sunumu Seviyesini Destekler

ca.com Together Everyone Achieves More 18 4.Seviye 3.Seviye 2.Seviye Bilgi Sunumu Olgunluk Seviyesi Değer 1.Seviye VERİBİLGİ AKILLI EYLEM CleverPath : Akıllı Bilgi Sunumu Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi Verinin Akıllıca Analizi Sonucunda Eylem Tetikleme ve İstisnai Durum Belirleme Veri ve İçeriğe Merkezi Erişim Bilgiye kolay erişim için Toplanmış, Analiz edilmiş ve Düzenlenmiş veri Akıllıca Süzülmüş ve Duruma/Kişiye özel bir araya getirilmiş Gerekli bilgi CleverPath her 4 seviyeyi de destekleyecek bilgi sunma çözümleri sağlar

ca.com Together Everyone Achieves More 19 Doğru Bilgi CleverPath : Akıllı Bilgi Sunumu Doğru İnsana Doğru Zamanda Doğru bir yol ile

ca.com Together Everyone Achieves More 20 VERİ 1.Veriye kolay erişim sağlar BİLGİ 2.Verileri ayıklayarak istenen bilgiyi sağlar Gerekli/Filtre. Bilgi Bilgi 3.İş zekası kullanarak bilgiyi, gerekli/filtrelenmiş bilgiye dönüştürür EYLEM 4.İş deneyimleri boyunca eylemleri yürütmek YÖNETİM 5.Verilerin, bilgilerin ve gerekli/filtrelenmiş bilgilerin sürekliliğini, doğruluğunu, güvenilirliğini ve tutarlılığını sağlar CleverPath

Bilgi Sunumu Olgunluğundaki yeri

ca.com Together Everyone Achieves More 22 CleverPath Bileşenleri  Portal  ECM 1.Seviye: Veri Erişimi CleverPath Portal VERİ

ca.com Together Everyone Achieves More 23 CleverPath Bileşenleri  Portal  EIS, OLAP, Sorgu, Analiz & Raporlama  ECM EIS OLAP Raporlama ? ? BİLGİ BİLGİ VERİ VERİ 2.Seviye: Bilgi Erişimi CleverPath Portal

ca.com Together Everyone Achieves More 24 CleverPath Bileşenleri  Portal (+dahili tahmin + filtreleme için kurallar)  EIS, Sorgu & Raporlama  ECM Gerekli Bilgi için Filtreleme Kurallar Tahmin İçerik VERİ VERİ Gerekli/Filt.Bilgi EIS OLAP Raporlama ? ? BİLGİ BİLGİ 3.Seviye: Gerekli/Filtrelenmiş Bilgi The ABC Company 123 Travis Street Austin, TX, CleverPath Portal

ca.com Together Everyone Achieves More 25 UYARI: ASLAN Ticaret A.Ş artık üretilmeyen bir ürün için sipariş girdi. Finans bölümü uyarıldı. CleverPath Portal Eylemi sürükleyen kurallar Kurallar Tahmin İçerik VERİ VERİ Gerekli/Filt.Bilgi EIS OLAP Raporlma ? ? BİLGİ BİLGİ EYLEM EYLEM Kurallar Tahmin İçerik CleverPath Bileşenleri Portal (+dahili tahmin + filtreleme için kurallar)  EIS, Sorgu & Raporlama, ECM  Tahmin bazlı analiz (PAS)  İş Kuralları Uzmanı (AION BRE) (Tahmin + Tanımlanan kullanıcının otomasyonu için kurallar) 4.Seviye: Akıllı Eylem

CleverPath Bilgi Sunumu Olgunluğunun 4 Seviyesi için Örnekler Bilgi Sunumu Olgunluğunun 4 Seviyesi için Örnekler

ca.com Together Everyone Achieves More 27 1.Seviye – Veriye Erişim CV-1 Ad: Ali Özel Okul: ODTÜ Bölüm: İnşaat Müh. Diller: İngilizce, Almanca Deneyim: 2 Yıl, İnşaatSektörü CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü CV-3 Ad: Mehmet Ülker Okul: İTÜ Bölüm: Elektrik Müh. Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Kamu Sektörü. CV’ler pazarlama Satış Finans Linkler Üretim İnternet Sigorta

ca.com Together Everyone Achieves More 28 2.Seviye – Bilgiye Erişim CV-1 Ad: Ali Özel Okul: ODTÜ Bölüm: İnşaat Müh. Diller: İngilizce, Almanca Deneyim: 2 Yıl, İnşaatSektörü CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü ODTÜ CV’leri

ca.com Together Everyone Achieves More 29 The ABC Company 123 Travis Street Austin, TX, CleverPath Portal 3.Seviye – Gerekli/Filtrelenmiş Bilgiye Erişim ABC Firması için CV’ler CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü

ca.com Together Everyone Achieves More 30 4.Seviye : Akıllı Eylemlere Erişim August CleverPath enquiries above in house capability. om Latest win/loss report indicates issues in EMEA. Call Hayley Apply this rule If CPAF Efficiency indicator drops >10% below threshold Send notification to Terrence Clark; Maysoon Al-Hasso If CPAF Performance indicator drops >2% below thr If CPAF Efficiency indicator drops >10% below thre If CPAF Effectiveness indicator drops >2% below th Send s from SK to blackberry and page me Send s from MAH to blackberry after 6pm week If CleverPath pipeline is <10% send alert to MA If AllFusion pipeline is <10% send alert to MAH If Closed Loss is above threshold MAH; antri02 Forward closed/won to PR always; copy antri02 CleverPath Portal CV-2 Ad: Ayşe Güzel Okul: ODTÜ Bölüm: İşletme Diller: İngilizce, Japonca Deneyim: 5 Yıl, Bankacılık Sektörü

ca.com Together Everyone Achieves More 31 Geçilemiyecek bir rekabet avantajı sağlamak ÖZET CleverPath Çözümleri:  İş çözümlerimiz işinizi aşağıdaki kriterlerle hayata geçirmenizi amaçlamaktadır: >Veriyi bilgiye, bilgiyi gerekli/filtrelenmiş bilgiye, bunu da akıllı eylemlere dönüştürmek >Doğru bilgiyi elde etmek, bunu doğru insana, doğru zamanda ve en doğru yol ile sunmak >İşe, akıllı/zeki çalışma anlayışını yerleştirmek

ca.com Together Everyone Achieves More 32  Geçmişteki ve mevcut bilgilerinizi farklı açılardan analiz ederler,  - “Gerekli bilgi” miktarını arttıran ve - KDS ve YBS geliştirmeyi sağlayan, Değerli raporlar oluşturur ve dağıtırlar,  iş verilerini, iş zekasına dönüştürmek için uyarlanmış çözümler sunabilirler,  Platform ve veritabanı bağımsız, bilgilere erişim sağlarlar ve bunları yönetirler. ÖZET CleverPath Çözümleri:

CleverPath Portal:21.Yüzyıl için İş Zekası SORULARSORULAR?