DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
11. SINIFLAR YAZ ÇALIŞMA PROGRAMI
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilgileri kendinize mal edebiliyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
18 Adımda Test Çözme Becerisi
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
BAŞARININ SIRLARI.
Etkili Ders Çalışma Teknikleri
YGS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEST TEKNİĞİ. Test tekniğine dayalı sınavlarda başarısızlığın nedeni bilgi eksikliğinin yanında sorulara yaklaşım tarzından veya soru stiline aşina olmamaktan.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
EĞİTMEN KOLEJİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE TEST TEKNİKLERİ.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN:BEŞGEN DERSANESİ

Ders çalışma programlarında yapılan genel hata; öğrencinin, çeşitli yayınlardan veya okul/dershane rehberlik birimlerinden edindiği sabit programları uygulamak istemesidir. Bu tür basmakalıp programlar, öğrencinin öğrenme şekline, günlük yaşantı ve alışkanlıklarına uymadığından kısa süreli olarak denenir ve sonunda dayanılmaz hale gelip terk edilir. Nasıl ki, 36 beden elbise her bedene uymaz, öyle de her ders çalışma programı her öğrenciye uymaz; kimine bol gelir kimine ise dar. Bu açıdan ele alırsak, her öğrenciyi kapsayan sabit bir program önermek hayalci bir yaklaşım olur.

Öğrenci, mutlaka düzenli ve yeterli bir uyku düzeni kurmalıdır (bu konuyla ilgili oldukça fazla açıklama yaptığımız için bu konuyu detaylandırmayacağız). Uykudan çalınan zaman bir kazanç olarak görülmemelidir. Programda, yemek yeme zamanları açıkça gösterilmeli(geçiştirilmemeli)dir. Gerek okul gerekse dershane dersleri gününde tekrar edilmelidir. Günlük öğrenilen konuya yönelik test çözülmeli, böylece öğrenilen konuyla ilgili kavrayış artırılmalıdır. Sık bir şekilde geriye dönmek çok anlamlı değildir. Geçmiş konularla ilgili soru çözümleri haftanın belirli bir gününde tekrar niteliğinde yapılmalıdır.

' Dinlenmeyen çalışmıyordur ' Dinlenmeyen çalışmıyordur.' sözü, öğrenmede dinlenmenin haklı yerini belirtmektedir. Aralıksız çalışmaların öğrenci psikolojisini rahatlattığı söylenemediği gibi, bunun öğrenci psikolojisinde oldukça ağır sıkıntılar oluşturduğu bir gerçektir. Bundan dolayı öğrenci hazırladığı programında, çalışmaları arasında dinlenmeler göstermelidir. En azından haftada bir kez, sinema, tiyatro, futbol maçı yapmak/izlemek gibi aktivitelerde bulunmalı/katılmalıdır. İmkan dahilinde öğrenciler ( mezun öğrenciler bunu daha kolay uygulayabilirler) her Pazar sınav saatinde bir deneme veya geçmiş yıllarda uygulanmış sınavlar çözerek gerçek sınavın psikolojisine kendilerini hazırlamalıdırlar.

Farklı dersleri aynı gün çalışacak öğrenciler, iki sözel nitelikli ders arasında bir sayısal nitelikli ders veya tersi iki sayısal nitelikli ders arasında bir sözel nitelikli ders çalışarak daha etkin bir öğrenme gerçekleştirebilirler. Herhangi bir sebeple bir ders çalışılamamış ise, bu ders ilerdeki bir tarihte ele alınmalı ve alışkanlığa dönüşebilecek bir gevşekliğe izin verilmemelidir.

Dershaneye Giden Okul Öğrencileri En çok zaman sıkıntısı çeken öğrenciler bu gruptandır. Okul ve dershane, haftanın bütün günlerini doldurmaktadır. Bu gruptaki öğrenciler, günlük tekrarlara en fazla önem vermesi gereken öğrencilerdir. Çünkü, zamanla unutulan bilgiler daha fazla çalışma gerektirmekte ve öğrenci bocalamaktadır. Özellikle okul sınavlarının yoğun olduğu zamanlar, okul derslerine gününde çalışmayan öğrenciler dershaneden kopmakta ve ilerde bunu telafi etmekte zorlanmaktadırlar. Bu yüzden, okul ve dershaneyi birlikte götüren öğrenciler, günlük tekrar çalışmalarını programlarında net ifade etmeli ve uygulamada dikkat etmelidirler.

Dershaneye Gitmeyen Okul Öğrencileri Bu gruptaki öğrenciler, sınava yönelik bir öğretici yardımı almadıkları için, sınav çalışmalarında çok zorlanırlar. Bu grup öğrenciler, okul derslerini günlük çalışmaya dikkat etmenin yanında, programlarına mutlaka sınava yönelik konu çalışmalarını da eklemelidirler. Konu çalışmalarında zorlandıkları ve anlamadıkları yerleri bir şekilde danışmalıdırlar. Eksik veya anlaşılmayan bilginin, sınavda ciddi sıkıntılar doğuracağı unutulmamalıdır.

Dershaneye Giden Mezun Öğrenciler Mezun durumundaki öğrenciler, okul olmadığı için, zaman sıkıntısı çekmezler. Bu durumu bir üstünlük haline getirmeleri onların elindedir. Temel ilkelere dikkat etmek bu grup için yeterlidir. Her Pazar bir deneme sınavı çözmenin getireceği fayda uykuya feda edilmemelidir.

Dershaneye Gitmeyen Mezun Öğrencilere Yönelik Olarak: Dershaneye gitmeyen okul öğrencilerinin sınavla ilgili çektiği sıkıntı bu grup için de geçerlidir. Bu gruptaki öğrenciler, günlük konu çalışma planı yapmak ve takıldıkları noktalarda bir şekilde yardımcı olacak öğreticiler bulmalıdırlar. Özellikle sayısal derslerin anlaşılmasında bu bir zorunluluktur. Bu gruptaki öğrenciler, eğer bir işyerinde çalışıyorlarsa akşamlarını, başka bir sorumlulukları yoksa günün tamamını planlayarak kullanmalıdırlar.