ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Dersimiz.com Katkılarıyla
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
ROL OYNAMA.
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
REHBERLİK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Etkili Öğretmenlik.
KIYMET NECİP TESAL İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ
Aile Eğitimi Etkinlikleri
“Her Öğretmen Rehberdir”
MERHABA.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Sorunlu Öğrencilere Yardım Etmenin Etkili Yolları
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
Bayram KOÇ Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN

NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL

EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük bir heyecanla yapan Kendisine güvenen, kendisiyle barışık olan Sempatik ve esprili Sevgi dolu bir insan

MESLEKİ BİLGİYE HAKİM BİR ÖĞRETMEN BRANŞ FORMASYON AKTÜEL FORMASYON

İMAJI DÜZGÜN DAKİK BİR ÖĞRETMEN BEDENSEL BAKIM KIYAFET BAKIMI GELİŞİM KOLLEJİ ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN

PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN Günlük Gazeteleri Takip Edebilme İyi Bir Gözlemci Olma TV, Radyo Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme

MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN İNSANLARI SADECE GELECEĞE HAZIRLAMA DEĞİL, GÜNLÜK YAŞANTILARINDA DA ETKİLİ OLABİLME.

ŞİVESİ DÜZGÜN VE KİBAR BİR ÖĞRETMEN GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON)

ÖĞRETMENLİK VE İŞLEVLERİ ÖĞRENME SÜRECİNE REHBERLİK ETME YARDIMCI OLMA ÖĞRENME HEDEFLERİNİ AÇIKLAMA GERÇEKÇİ ÖĞRENME AMAÇLARI OLUŞTURMA ÖĞRETME GÖREVİ

MESLEKİ / KONU ALANI UZMANLIK GÖREVİ YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE KATILMA MESLEKİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMA GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP ETME YAŞANILAN ANIN ÖTESİNE GEÇME GELİŞEN TEKNOLOJİ

ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK GÖREVİ. ÖĞRENCİLERE GÜLÜMSEYİN VE GEREKİRSE ONLARLA BİRLİKTE GÜLÜN ÖĞRENCİLERLE OLAN İLİŞKİLERİNİZDE DOSTÇA VE NAZİK DAVRANIN ÖĞRENCİ FAALİYETLERİNİ YÖNETİN VE İYİ YAPILAN İŞİ ÖDÜLLENDİRİN

ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN ÖĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR HARİKA ETKİNDİNLEMEYAPILIR

BİR EĞİTİM PROGRAMI PLANLAMAK FİZİKSEL İMKANLARIN ÖĞRETİM GEREÇLERİNİN PLANLANMASI DÜZENİ VE KORUNMASI ÖĞRENCİLERE GÖRE DÜZENLEME VE GÜNCELLEŞTİRME. İDARE VE YÖNETİM GÖREVİ

ÖĞRETMENİN KENDİSİNİ HATALI GÖRMESİNE NEDEN OLAN YAYGIN İNANÇLAR İYİ ÖĞRETMEN HER SORUNUN CEVABINI BİLİR. İYİ ÖĞRETMEN HER ŞEYDEN ÖNCE TUTARLIDIR. DEĞİŞMEZ, UNUTULMAZ, HATA YAPMAZ. İYİ ÖĞRETMEN SAKİNDİR, TELAŞLANMAZ, SİNİRLENMEZ, SOĞUK KANLIDIR. İYİ ÖĞRETMEN ÖNYARGILI VE YANLI DEĞİLDİR, ÖĞRENCİLERE EŞİT DAVRANIR.

AÇIKLIK ÖNEMSENMEK BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMAK BİRBİRİNDEN AYRI OLMAK İHTİYAÇLARINI KARŞILIKLI OLARAK GİDEREBİLMEK ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ NOKTALAR

*NOTLA TEHDİT ETME *CEZA OLARAK ÖDEV VERME *SADECE ANLATIM YÖNTEMİNİ KULLANMA DERSE GÜDÜLEMEME, CESARETLENDİRMEME, *ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME *SINIFA SIRTINI DÖNME İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

* İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME *SADECE BAŞARILI OLANLARA SÖZ HAKKI VERME * YANLIŞ DAVRANIŞI VEYA YANITI AŞIRI ELEŞTİRME, OLUMSUZ SÖZLERLE ETİKETLEME *ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA *DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA

* ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA * SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA * ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK, SOSYAL, AKADEMİK YETERLİK VE GELİŞİM DÖNEMLERİ GİBİ ÖZELLİKLERİNİ TANIMAMA * ÖĞRENCİLERİN EKONOMİK DURUMUNA BAKMADAN ARAÇ GEREÇ İSTEME *İSTENEN DAVRANIŞ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEME

* ÖĞRETMENİN KENDİ DAVRANIŞLARI VE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK *ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME *İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA *İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN PEKİŞTİRECİ ZAMANINDA VERMEME * HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME

* CİNSEL, SOSYAL, EKONOMİK VE BAŞARI DURUMU VB. ÖZELLİKLERE GÖRE AYRIM YAPMA, SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME *DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; KİTAP ÖĞRETMENİ OLMA, DERSİ SOĞUK BİR ATMOSFERDE İŞLEME *İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDE İSTENENLERDEN DAHA FAZLA DURMA, ANA KONUYU KESİP AYRINTILARLA FAZLA İLGİLENME

*BAZI ÖĞRENCİLERE İSMİ İLE HİTAP EDERKEN DİĞERLERİNE HİTAP ETMEME *ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA *KÖRÜ KÖRÜNE İTAATE ALIŞTIRMAK İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, *ANA DİLİNİ İYİ KULLANMAMA ( ÖRN. ARGOLU KONUŞMA ) *BAŞARILI İLE BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİ AKADEMİK AÇIDAN AYIRT EDEMEME ( ÖRN. HER İKİSİNE DE AYNI NOTU VERME ) *FİZİKSEL CEZA VERME

ETKİN DİNLEME İÇİN NELER GEREKLİDİR? ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİNİN KENDİ SORUNLARINI ÇÖZEBİLECEĞİNE KESİNLİKLE İNANMALIDIR. ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİYE SORUNLARINDA YARDIMCI OLMAYI İSTEMELİ VE BUNUN İÇİN ZAMAN AYIRMALI. ÖĞRETMEN, SORUNU OLAN ÖĞRENCİ İLE BİRLİKTE OLMALI AMA KENDİ KİMLİĞİNİ KORUMALIDIR.

ETKİN DİNLEMENİN YARARLARI ÖĞRENMEYE DİRENEN ÖĞRENCİNİN DİRENCİNİ KIRAR. BAĞIMLI VE BOYUN EĞEN ÖĞRENCİLERE YARDIM EDER. ÖĞRENCİLERİN OLUMSUZ OLAYLARLA İLGİLİ DUYGULARINI SINIF İÇİNDE AÇIKÇA TARTIŞMALARINA YARDIMCI OLUR. ÖĞRENCİLERİ BELİRLİ KONULAR ÜZERİNDE TARTIŞMAYA YÜREKLENDİRİR.

RENKLER, ZEVKLER ÖZELLİKLEDE ÖZELLİKLEDE DEĞERLER DEĞERLER TARTIŞILMAZ TARTIŞILMAZ

ETKİLİ BİR DANIŞMAN OLMALISINIZ ONLARLA DÜŞÜNCELERİNİZİ BİR KEZ PAYLAŞIN VE LAF KALABALIĞI YAPMAYIN HER KONUŞMANIN SONUCUNDA SORUMLULUĞU ÖĞRENCİDE BIRAKIN DEĞER VERİLENE MODEL OLMAYA (TEMSİL ETMEYE) ÇALIŞIN. PEKİ DEĞER ÇATIŞMASIYLA NASIL BAŞ EDİLİR?

KENDİNİZDEKİ KUSURLARI GÖRÜN VE DEĞİŞİME BAŞLAYIN ÇOCUKLARI İYİ TANIYIN AMA HER KONUDA GURUP ÇALIŞMALARI YAPTIRIN

BİREYLERİN KENDİ DEĞERLERİNİ DAHA İYİ TANIMALARINA YARDIMCI OLUN ÇOCUKLARI SEVİN VE BUNU ONLARA GÖSTERİN KABUL ETME OLGUNLUĞUNA ERİŞİN

1. ARA SIRA UFAK TEFEK DİSİPLİN OLAYLARINI ŞAKAYA DÖNÜŞTÜRÜN. 2. EĞLENCELİ DURUMLARDA SINIFLA BİRLİKTE GÜLERSENİZ SINIFI KONTROL EDEMEZ HALE GELMEKTEN KORKMAYINIZ. 3. ÖĞRENCİNİN HİÇ BİR SORU SORMAKSIZIN İTAATKAR DAVRANMASININ ARZU EDİLİR BİR ŞEY OLMADIĞINI BİLİNİZ. 4. BİR ÖĞRENCİYİ UYARMANIZ GEREKİYORSA BUNU HERKESİN ÖNÜNDE YAPMAYINIZ. ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER

5. DİSİPLİN SAĞLAMANIN BİRÇOK ÖĞRETMENİN İDDİA ETTİĞİ KADAR ÖNEMLİ BİR SORUN OLMADIĞINI UNUTMAYINIZ. 6. BAZEN ÖĞRETMENLERİN TUTUMU YÜZÜNDEN DE ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN KURALLARINA UYMADIKLARINI AKLINIZDAN ÇIKARMAYINIZ. 7. ÖĞRENCİLERİNİZDE KENDİ KENDİNİ DİSİPLİNE EDEBİLME ALIŞKANLIĞI GELİŞTİRMEYE ÇALIŞINIZ. KÖTÜ BİR DAVRANIŞIN HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KİŞİLİĞİNE KARŞI BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU BELİRTİNİZ. 8. UNUTMAYINIZ Kİ ÖĞRETMENİN SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMAK İÇİN ÇOK SERT OLMASI GEREKMEZ.

9. SUÇLUYU BULAMADIĞINIZ ZAMAN TÜM SINIFI CEZALANDIRMAKTAN KAÇININIZ. 10. DİSİPLİN PROBLEMLERİNE MANİ OLMAK, BİR KERE OLDUKTAN SONRA ONU DÜZELTMEK İÇİN UĞRAŞMAKTAN DAHA KOLAYDIR. 11. DİSİPLİN PROBLEMİ SİZİ AŞMADIKÇA BAŞKALARINA DUYURMAYINIZ. 12. DERHAL ÖNLEM ALINMASI GEREKEN DURUMLARDA YA DA SINIFTA DERS YAPMANIZ İMKANSIZLAŞTIĞI HALLERDE İDAREYE HABER VERİNİZ. 13. SINIFTA DİSİPLİNİ BOZAN BİR DAVRANIŞ OLUŞTUĞUNDA TEPKİDE BULUNMADAN ÖNCE BİRAZ DÜŞÜNÜNÜZ.

ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ I L I M L I L I KS O Ğ U K L U K SESİN TONU YUMUŞAKSERT YÜZ İFADESİ GÜLÜMSEME, İLGİLİ OLMA DONUK YÜZ, DUYGUSUZ İFADESİZ YÜZ DURUŞ DİĞERLERİNE DOĞRU EĞİLMİŞ, - RAHAT - KİŞİNİN DURUŞUNUN KARŞISINDAKİNDEN GERİYE DOĞRU OLMASI - SINIRLI -

ILIMLILIKSOĞUKLUK GÖZ GÖZE GELME DİĞERLERİNİN GÖZÜNE BAKMA DİĞERLERİNİN GÖZÜNE BAKMAKTAN KAÇINMAK JESTLER AÇIK, HAZIR OLMA DURUMU KAPALI, MESAFELİ, KENDİNİ SAVUNUCU OLMA VE DİĞERLERİNDEN KENDİNİ UZAK TUTMA DURUŞ MESAFESİ YAKIN MESAFELİ ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ