Bu yıla nasıl başladık? 2002 yılı kişi başı gelir hedefi 1999 yılının %20 altında *2003* GNP büyümesi -6,16,3-8,535 Kişi başı Gelir (USD) **2420* * TÜFE TEFE Kur Artışı (USD) •Devletin ekonomik program hedefleri •**Gelir artışı oranlarına göre hesaplanmıştır
Şimdi neredeyiz ? Olumlu sinyaller var GSMH Tarım Sanayi İnşaat Ticaret DİE 4,7 1,9 7,7 -4,2 6,9 -8,5 -1,6 -5,2 -8,9 -5, ilk yarı geçen yıl İlk yarı % 2001 ilk yarı geçen yıl ilk yarı %
İç Pazar hala beklemede Stoklar kanalda bekliyor DİE Özel Tüketim Kamu Harcamaları Yatırımlar İhracat İthalat 0,5 2,6 -11,8 6,4 10,3 -7,5 -3,5 -23,5 8,8 -23, ilk yarı geçen yıl ilk yarı % 2002 ilk yarı geçen yıl ilk yarı %
Tüketim Ürünleri Pazarında Durum
Tüketim Ürünlerinde Kriz 2001 ikinci yarıda kendini gösterdi GSMH büyümesi FMCG Net Harcama FMCG Miktar +4, , ilk yarı geçen yıl ilk yarı % 2002 ilk yarı geçen yıl ilk yarı % Kaynak : ACNielsen
FMCG’ de ne oldu? (Eylül 2002, son 12 ay) •Ana Segmentler •Yeni Ürünler •Kanallar
Tütün mamülleri tek kazanan 1999 Eylül 2002 Eylül dönemi Temizlik 6 (-2) Kişisel Bakım 11 Tütün mamülleri 39 (+9) Gıda 44 (-7) Kaynak : ACNielsen
Yeni ürün artışında azalma, delistingde artma var GıdaTemizlikKişisel BakımToplam FMCG pazarında yeni ürünler Delistings in FMCG market YTD 2000 vs. year agoYTD 2001 vs. year agoYTD 2002 vs. year ago Multi pack ve bundlelar sayılara dahil değildir GıdaTemizlikKişisel BakımToplam Kaynak : ACNielsen
Yeni ürün sayısındaki azalmaya rağmen Gıda lider Toplam YTD YTD 2000 vs. year agoYTD 2001 vs. year agoYTD 2002 vs. year ago Net yeni ürün sayısı Multi pack ve bundlelar sayılara dahil değildir GıdaTemizlikKişisel BakımToplam Kaynak : ACNielsen
Kişisel Bakım kategorisine eklenen yeni ürünler daha başarılı Kategori GIDA TEMİZLİK KİŞİSEL BAKIM 2001 ve 2002’de var olan ürünler2002’de eklenenler % 78’ i Cironun % 94’ ü % 79’ u Cironun % 91’ i % 79’ u Cironun % 88’ i = = = % 22’si Cironun % 6’sı % 21’i Cironun % 9’ u % 21’ i Cironun % 12’ si Kaynak : ACNielsen