Serhat Akkılıç, Message Marketer

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bankacılık ve Teknoloji
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
TOPLU MESAJLAŞMA SERVİSLERİ “DAHA FAZLASINI İSTEDİĞİNİZ İÇİN BURADASINIZ”
2012
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
CallMax Telemarketing Yönetim Sistemi
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
MultiCELL SMS Client 3.2.
İzinli Veritabanı & Hedefli Lokasyon
Google Analytics Nedir?
CWIZ CALL CENTER.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Yeni Nesil Mobil Katalog
Deniz’e Hoşgeldiniz.
Votel İletişim Hizmetleri A.Ş.
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
CWIZ Dialer Operasyon Verimliliğinde Akıllı Seçim.
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Toplu Sms Gönderimi EYLÜL 2014
PADOR-Potansiyel Başvuru Sahiplerine Ait Verilerin Online Kaydı
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Eczane Sadakat Kart Sistemi
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
Garanti Bankası-11 Aralık 2007 Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra.
KREA Direct the future is direct. Profile uygun makaleler web sitesinden alındı Sitede en son tıkladığı ürüne ait kampanya bilgisi Profile uygun ürün.
DOKUN BANA Gelişmiş teknolojiler her alanda boy gösteriyor. İletişim çağı vitrinlere yansımaya başladı. İşte bu noktada mağaza vitrinleri.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Facebook.com/HotMobilePress Twitter.com/HotMobilePress :: EYLÜL 2012 :: MOBİL TEKNOLOJİLERE ODAKLI İLK ve TEK TÜRKÇE ONLINE YAYIN.
1 STRICTLY CONFIDENTIAL & FOR PERSONAL USE ONLY TURKCELL LALE SARAL DEVELİOĞLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PAZARLAMA.
E-Posta Hesapları.
1 KİŞİSEL BİLGİLERİN SİSTEME EKLENMESİ VE ŞİFRE ALINMASI EĞİTMENLERİN VE TAG KATILIMCILARININ KİŞİSEL BİLGİLERİNİ SİSTEME EKLEMELERİ VE KULLANICI ADI İLE.
E- Ticaret Altyapısı.
360° Pazarlama İletişimi
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Neden Kendi Siparişimi Kendim Girmeliyim?
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
N Fun Club Sistemine HOŞGELDİNİZ.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
SENİ TANIYORUM ve NEYE İHTİYACIN OLDUĞUNU BİLİYORUM!
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Serhat Akkılıç, Message Marketer © 2004, İstanbul

Gündem e-CRM süreçlerine bakış Veritabanı e-İlişki’nin başlangıç dönemi e-İlişki’nin gelişim dönemi CRM ve pazarlama iletişim aracı olarak SMS Desktop Marketing Tools Satış odaklı kampanyalar

Bize göre e-CRM Kanalları E-mail Cep Telefonu Web Bağlantılı cihaz Mecralarında entegre olarak yürüyen CRM aktiviteleri.

e-CRM Projeleri CRM stratejisini tamamlayıcı taktik araçlardır. Esnek, ölçümlenebilir ve hızlıdır. “Marketing” insanlarının işi olmalıdır. Marketing planlarının içinde olmalıdır. Pazarlama karışımının bir alt aracı, destekleyicisidir “E” harfi en çok entegrasyonu simgeler, zordur. İzinli Pazarlama prensipleri, bütün proseslerin kutsal kitabı olmalıdır.

Veritabanı Veri  Enformasyon  Bilgi Çok fazla veri, çok az bilgi, Elimizdeki veriler genel olarak; Güncel değil Entegre değil Kullanılabilir formatta değil Ne kadar verinizin olduğu değil, Veriye bakış açınız önemli!

Ülkemizde CRM Aktivitelerinin Yürütüldüğü Ortalama Bir Veritabanı... Büyük bir ihtimalle türkçe karakter sorunu çekmektedir Ysmail bey... Farklı amaçlar için kullanılan ikiz kardeşleri vardır Satışlar, Call center, web, email marketing, sms marketing, doğrudan postalama... Kendi içinde tutarsızdır İstanbul şehrinin kaç farklı yazılışı olabilir? Hotmail.com kaç farklı şekilde türetilebilir? ..

Ülkemizde CRM Aktivitelerinin Yürütüldüğü Ortalama Bir Veritabanı... Gereksiz bilgi taşır Aldığı bilginin farkında değildir Ad, Soyad, e-posta’dan başlayıp zaman içinde büyümeye sıcak bakmaz

Ülkemizde CRM Aktivitelerinin Yürütüldüğü Ortalama Bir Veritabanı... Çok fazla miktarda yanlış email adresi taşır Seçilkarpaşlı@superonline.com Mehmet@yahoo.com Bilgiyi paylaşanın motivasyonları yerine, bilgi istemeye odaklanır, Aylık ortalama geliriniz? Cep telefonu bilginizi web’deki kayıt formlarında veriyor musunuz?

Farklı Kanallardan Veri Toplarken Web sitesi, her zaman tek tanışma mecrası değil Perakende sektörünün şansı ve şanssızlığı Müşteriyle doğrudan temas ve veritabanı oluşturma imkanı Çok kanallı yapıların yönetim zorluğu Birden fazla noktadan gelen veriler Hangi veri daha doğru, daha güncel ? İnsan faktörünün süreçteki olumsuz etkileri Veri giriş mekanizmanız insan hatalarını ne kadar ve hangi aşamada durdurabiliyor?

AFM Sinemaları Veri Toplama Süreci 20 Lokasyon, 8 Şehir, 87 Sinema salonu, tek bir e-CRM veritabanı Internet üzerinden kontrollü veri girişi ve toplanması Yanlış veriler Birden fazla gelen kayıtlar AFM Akmerkez (ad, soyad, email, film tercihi) Bir ay sonra... Bursa AFM (ad,soyad, email, cep telefonu, doğum tarihi, film tercihi) Veritabanı sisteminiz bu iki kaydı nasıl değerlendirmeli? En çabuk, en çok yapılan ve en yanlış yöntem?

Gündem e-CRM süreçlerine bakış  Veritabanı  e-İlişki’nin başlangıç dönemi e-İlişki’nin gelişim dönemi CRM ve pazarlama iletişim aracı olarak SMS Desktop Marketing Tools Satış odaklı kampanyalar

E-ilişki’nin başlangıç dönemi: Pantene Club Örneği Hedef kitleyle tanışma

Sayin ipek ozsuer, Pantene Club'a Hosgeldiniz Sayin ipek ozsuer, Pantene Club'a Hosgeldiniz! Pantene Club bundan boyle size ozel yenilikleri, haberleri ve surprizleri e-posta yoluyla ulastiracak. Bu e-postanin sonunda, kayit detaylarinizi ve aboneliginizi iptal ettirmek istediginiz takdirde gereken bilgileri bulabilirsiniz. Bu bilgilere ileride ihtiyaciniz olabileceginden, bu emaili saklamaniz faydali olabilir. Pantene Club ile ilgili her turlu dusunce veya sorulariniz icin lutfen bizimle irtibat kurun. Pantene Club ile ilgilenebilecek tanidiklariniz varsa, asagidaki adresi tiklayarak onlari da Pantene Club uyesi yapabilirsiniz http://www.mm2-01.com/pantene/exec/referrer.asp?ID=29966 En iyi dileklerimizle, Pantene Club Bilgilerinizi asagidaki linki kullanarak guncelleyebilirsiniz: http://www.mm2-01.com/pantene/exec/modify1.asp?person=165J04O9Q2 Bu email size isteginiz disinda geldiyse, yada Pantene Club'dan cikmak istiyorsaniz asagidaki linki tiklayin, http://www.mm2-01.com/pantene/exec/clear.asp?ID=29966 Pantene Club e-posta gonderileri, yalnizca isteyen abonelere iletilmektedir. Bu emailin siz istemeden email adresinize gonderildigini dusunuyorsaniz lutfen aldiginiz e-posta mesajini abuse@messagemarketer.com adresine iletin. ---------------------------- Kayit Bilgileri Listeye kaydinizin yapildigi; Tarih ve Saat : 1/15/2002 4:42:56 PM IP Numarasi : 195.87.230.237 ---------------------------------

Hedef Kitle’nin “e” Halini Anlamak İŞ Sanat Kültür Merkezi E-bülten Okurları Araştırması

Okuyucu Anketi P r o j e s i 10 Haziran 2003 tarihinde başladı Katılımı artırmak için 50 kitap seti hediye edildi Anketi 1501 kişi doldurdu (%15) 12 Haziran 2003 ‘de geri dönüşlerin %65’i elde edilmişti 23 Haziran 2003’de hatırlatma gönderisi: Geri dönüşlerin %30’u bir hafta içerisinde geldi

Hedef Kitleyi Hangi Alanlarda Anladık? İŞ Sanat’ı ziyaret sebepleri, sıklığı Ziyaret etmeme sebepleri En çok hangi tip performansların tercih edildiği İŞ Bankası ve rakip bankalar için bireysel bankacılık ürünlerinin kullanım oranları Alternatif mekanların ve dönemsel organizasyonların nasıl algılandığı (rekabet analizi) Hedef kitlenin hangi mecralarda olduğu (en çok okunan gazete, dergi v.b.) Demografik veri ile çapraz tablolamalar

Düzenli E-bülten ve “İş” Sonuçları E-posta satışları arttırıyor... E-bulten okurlarının %45’i ayda en az bir performans seyrediyor Caz serisi doluluk oranı %70’den %100’e çıktı, issanat@buzzmarkiz sadece e-posta mecrasından %100 doluluk oranını yakaladı E-posta sebebiyle gazete reklamı verilmedi Konser programı değiştiğinde, iptallerde e-posta önemli

Bir e-Mail Marketing K a m p a n y a s ı Raporu Neler Anlatabilir?

E-mail Marketing: Bazı Raporlama Başlıkları Toplam Gönderi sayısı, ulaşan gönderiler Mesajı açan kişi sayısı, açılma oranı Kişi başına ortalama açılma sayısı Günlere göre açılma oranları

E-mail Marketing: Bazı Raporlama Başlıkları Toplam geri dönüş oranı (CTR) Kişi ve link bazında geri dönüş oranları En fazla geri dönen alan adları Demografik kriterlere göre geri dönüş

E-mail Marketing: Bazı Raporlama Başlıkları - II Haftanın günlerine göre ilgi dağılımı Günün saatlerine göre ilgi dağılımı Gönderi sonrasında geçen zamana göre ilgi oranlarının değişimi

E-ilişki’nin gelişim d ö n e m i Bilgi güncelleme kampanyaları Viral Marketing kampanyaları

Tefal 10. Yıl ve Yemek Kitabı Kampanyası Tefal Türkiye’de 10. Yıl’ını kutluyor, bilgilerinizi güncelleyin, Yemek kitabınızı alın! Bilgilerini güncelleyen herkesin adresine “Tefal Sen Herşeyi Düşünürsün–4” Yemek kitabı Veritabanına sağladığı artış: %43

Viral Marketing Kampanyaları İnsan doğasının bir ihtiyacı: Paylaşmak! Başarı şansı bazı kategorilerde daha yüksek Uygulamada bir çok detaya dikkat...

Doğru Uygulandığında Viral Marketing: 2001 yılında 300 kişi 2003 yılnda 10,000 kişi 2 yılda % 3,200 büyüme!

Tefal e-Ajanda K a m p a n y a s ı “Arkadaşını tefal.com.tr üyesi yap, ücretsiz hediyeni al!” E-bültendeki kampanyayla ilgilenip arkadaşlarına Tefal.com.tr’yi önermek veya bilgilerini güncellemek için web sitesine giden kişilerin oranı : % 55 Veritabanındaki artış : % 30

Gündem e-CRM süreçlerine bakış  Veritabanı  e-ilişki’nin başlangıç dönemi  e-ilişki’nin gelişim dönemi  CRM ve pazarlama iletişim aracı olarak SMS Desktop Marketing Tools Satış odaklı kampanyalar

CRM ve Pazarlama İletişimi Aracı Olarak S M S Çok kişisel En fazla 1 metre uzakta kişisel bir mecra Çok güçlü - çok riskli İzinli Pazarlama kurallarını uygulamak önemli ve zor E-posta’ya göre daha az kirlilik Penetrasyonu yuksek (%60 +)

CRM’de SMS Kullanımı  Toplu SMS Gönderimi

Katma Değerli Uygulamalar: Üsküdar Belediyesi Belediyelerde vergi ödemeniz için kuyrukta beklemenize gerek yok, 135,000 mükellef vergi sicil numarasıyla, Vergi ödemesi ile ilgili hizmetler Artık küçük-orta boy işletmelerin de akıllı SMS uygulamaları yapması mümkün

Katma Değerli Uygulamalar: Servise bıraktığınız herhangi bir cihazın durumunu nasıl öğrenirsiniz? KVK servislerinde size iş emri numarası verilir Cihazın durumu, ne zaman biteceği, v.b. Bilgileri sorgulayabilirsiniz, Servis işlemini tamamlayınca sizi haberdar eder.

Katma Değerli Uygulamalar: KVK Uygulaması Sonuçları: Toplam servis süresinde %26 azalma Teknik servis santraline gelen bilgi amaçlı çağrılarda %14 azalma Müşteri memnuniyet oranında %5 iyileşme

Gündem e-CRM süreçlerine bakış  Veritabanı  e-ilişki’nin başlangıç dönemi  e-ilişki’nin gelişim dönemi  CRM ve pazarlama iletişim aracı olarak SMS  Desktop Marketing Tools Satış odaklı kampanyalar

Desktop Marketing Tools Kişisel bilgisayarınız, iletişim platformuna dönüşüyor Tüketicinin hayatını kolaylaştıracak, hoşlanabileceği her şey programlanabilir! Güncel haberler, piyasa bilgileri, sinema, TV, tiyatro haberleri, v.b. Spesifik hesap makineleri, elektronik yardımcılar Bütün bilgiler, on-line real time değiştirilebilir

Finansbank e-Ajanda 2003 Türkiye’deki ilk markalı e-ajanda uygulaması Mevsimlere göre değişen ve ölçümlenebilen ara yüz Değiştirilebilir banner alanı İndirilme oranı: % 79,15 İndirenler arasında tavsiye yoluyla alanların oranı : % 58

Tefal e-Ajanda 2004 Kampanyalara göre değişen Alarmlı takvim banner alanı Alarmlı takvim Her hafta değişen yemek tarifleri ve püf noktası bölümü

Gündem e-CRM süreçlerine bakış  Veritabanı  e-ilişki’nin başlangıç dönemi  e-ilişki’nin gelişim dönemi  CRM ve pazarlama iletişim aracı olarak SMS  Desktop Marketing Tools  Satış odaklı kampanyalar

Satış Odaklı Kampanyalar E-kupon kampanyaları Mart 2004 Carrefour İçerenköy e-kupon kampanyası Tıkla, kuponu bastır, %10 indirimli alışverişte kitap kazan

Satış Odaklı Kampanyalar Kupon tıklanma oranı: % 51 Kampanya başladıktan sonra gelen geri bildirimler sayesinde düzenlemeler

e – C R M Yolculuğunda... Sadece Spam’den ayrışmak bile profesyonel destek gerektirecek, SMS katma değerli hizmetler dışında doyum noktasına ulaşacak, Tüketiciler bütün mecralarda bombardıman altında, ilgi seviyesi azalıyor, MARKETING ZEKASI daha da önem kazanacak...

E – C R M Yolculuğunda... e-CRM, yeni teknolojiler ve güçlü yeni mecralar getirecek Teknoloji pazarlama departmanının hayatını kolaylaştırdıkça, hata yapmak kolaylaşacak Entegrasyon, sağlıklı veritabanı, disiplinler arası çalışma pazarlama departmanlarında daha fazla konuşulacak.