Direksiyon Eğitim Programı- 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK VE TRAFİK.
Advertisements

İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
HAZIRLAYAN Zekiye AŞGIN
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
DEVAM - DEVAMSIZLIK ve ÖĞRENİM HAKKI
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
TRAFİK HAFTASI.
Kontrollü Demiryolu Geçidi Onarım Yaklaşım Levhaları Anayol Sonu
BİSİKLET KULLANMA KURALLARI
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
KONU: TRAFİK KURALLARI VE İŞARETLERİ
TRAFİKTEYİM.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
SINIF GEÇME.
TRAFİK KURALLARI KARAYOLLARINDA TRAFİĞİN AKIŞI VE KARAYOLUNUN KULLANILMASI KURALLARI DÖNÜŞLER DOĞRULTU DEĞİŞTİRME ARAÇLARIN MANEVRALARINA DAİR KURALLAR.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
B-GEÇİŞ HAKKI VE GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ 1
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
TRAFİK İŞARETLERİ VE LEVHALARI-1
10 ÖNEMLİ TRAFİK İŞARETİ VE ANLAMLARI
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MTSK Sınav Sorumlusu Kursu
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
YENİ MTSK YÖNETMELİĞİ VE SINAV YÖNERGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TRAFİK.
TRAFİK İŞARETLERİ
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri

Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
KARAYOLLARINDA TRAFİĞİN AKIŞI ve KARAYOLUNUN KULLANILMASI
DİREKSİYON EĞİTİMİ DERSİ SINAV DEĞERLENDİRME FORMLARI (EK-3: “M”, “A1”, “A2”, “A” “B1” SINIFLARI) (EK-4: “B”,“BE”, “C1”, “C1E”,“C”,“CE”, “D1”, “D1E”, “D”,“DE”,“F”
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
Konu : Araçların Manevraları (Dönüşler)
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
TRAFİK SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ Zeynel BAYŞEKER Trafik Eğitimcisi BÖLGE TRAFİK DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Güvenli Sürüş Teknikleri
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
KARA YOLLARINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR KARA YOLUNDA ŞERİT TAKİP KURALLARI Gidişe ayrılan yol bölümünün en sol şeridini sürekli işgal etmemek Geçme,dönme,durakla.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Sunum transkripti:

Direksiyon Eğitim Programı- 1 GENEL AMAÇLAR: 1-Süreceği aracı tanıtarak, aracını sürebilmesi için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırarak alışkanlık haline getirmesini sağlamak. 2-Araç sürerken trafik kazalarına meydan vermemek için trafik kurallarına uymayı alışkanlık haline getirmenin can ve mal güvenliği açısından önemini kavratmak. 3-Şehir içi ve dışı yollarda araç sürerken trafik işaret , levha ve işaretçilerine uymanın trafik güvenliği sağlamadaki önemini kavratmak. 4-Değişik yol ve hava şartlarında araç sürerken dikkat etmesi gereken hususlara uyarak gerekli emniyet tedbirlerini almanın önemini kavratmak.

ÖZEL AMAÇLAR: 2 Bu programdaki eğitim öğretim faaliyetini başarı ile tamamlayan kursiyer: 1-Aracını tanır ve sürmeye başlamadan önce yapılması gereken hazırlıkları bilir ve uygular. 2-Aracını sürebilmek için gerekli bilgi, beceri ve sürebilme alışkanlıklarını kazanır. 3-Aracını sürerken trafik kurallarına uyar ve bu kurallara uymanın önemini kavrar. 4-Trafik işaret , levha ve işaretçilerine uyarak trafik güvenliğinin sağlanmasına yardımcı olur. 5-Değişik hava ve yol durumuna göre araç sürerken dikkat etmesi gereken hususları bilir ve uygulayarak can ve mal güvenliğini korur 6-Ekonomik araç sürmeyi bilir ve önemini kavrar. 2

AÇIKLAMALAR 3 1- Program (3) üniteden oluşmaktadır. Öğretim ve öğrenim durumunda amaçlara ulaşmada kolaylık sağlamak için üniteler kendi içinde konulara ayrılmıştır. 2-Üniteler; öğretim durumunda özellikle kullanılan Demonstrasyon(Göstererek anlatma),soru-cevap teknikleri ile kolaydan zora ilkesi dikkate alınarak, sürülecek araç üzerinde uygulama yapılarak işlenecektir.

-4- Öğretmen konuları göstererek ve uygulayarak işlerken kursiyerlerin de uygulama yapmasını sağlayacaktır. Kurs süresinin yarısında eğitim pistinde diğer yarısında da akan trafikte kursiyerlere eğitim yaptırılacak ve sınıfına uygun çift frenli, çift debriyajlı ve tek direksiyon sistemli araçlar kullanılacaktır.

-5- 3-Kurs sonunda kursiyerlerin başarısı uygulamalı sınav yapılarak değerlendirilir.Bu sınavlarda EK-1 değerlendirme formu kullanılır. Sınav sonunda 100 fena puan üzerinden en fazla 30 kötü puan alanlar başarılı sayılırlar. Atatürkçü düşüncede özellik taşıyan aşağıdaki genel bilgiler ünitelerle bağlantı kurularak ayrı bir ders saati ayrılmaksızın işlenir.

EĞİTİMİN ÖNEMİ:6 a) Bilim ve teknolojinin anlamı ve önemi. b) Bilim ve teknoloji uygulanırken göz önünde bulundurulacak esaslar. c) Bilim ve teknolojinin her alanda esas alınması. d) Atatürk’te akılcılığın bilim ve teknoloji ile eşdeğerliliği.

ÜNİTE-1-ARAÇ KULLANMAYA HAZIRLIK VE ARACI TANIMA 7 A) ARAÇ KULLANMAYA BAŞLAMADAN YAPILACAK HAZIRLIK: 1-Koltuğun ayarlanması ve oturma şekli. 2- Aynaların ayarlanması. 3- Emniyet kemerinin ayarlanması. 4- Baş desteklerinin ayarlanması.

8 B. KUMANDA KOLLARINI TANIMA VE KULLANMA: 1- Direksiyon simidi. 2- Fren pedalı ve fren yapma. 3- El freni. 4- Gaz pedalı ve gaz verme. 5- Debriyaj pedalı ve kavrama noktası. 6- Vites kolu ve vitesler. 7- Otomatik vitesler. 8- Diğer kollar ve göstergeler.

9 C. BAKIŞ TEKNİĞİ: 1- Düz yolda bakış. 2- Virajda bakış. 3- Geriye bakış. D. AYNALARIN KULLANILMASI: 1- İç ayna ile görüş sahası. 2- Dış ayna ile görüş sahası. 3- Sol omuz üzerinden görüş sahası. 4- Sağ omuz üzerinden görüş sahası.

ÜNİTE-2- KALKIŞ, DURUŞ VE GİTME- 10 1- Düz yolda kalkış ve duruş. Motoru çalıştırma, Kalkış, Duruş, Motoru kapatma. 2- Düz yolda hiç durmadan gitme. Vites büyütme, Vites küçültme. 3- Geri gitme. Geri vitesine takma, 4- İleri – geri gitme. 5- Yokuşta kalkış, duruş ve aracı emniyete alma. 6- İnişte kalkış, duruş ve aracı emniyete alma. 7- Geri dönüşler.

11 B- PARK ETME 1-Geri Park(Dik açılı) 2-Ön park(Dik açılı) 3-Önden yan park 4-Geri, geri yan park 5-Aracı düzeltmek C- KAVŞAKLARDA DİKKAT ETME TEKNİĞİ 1-Görüşü iyi olan kavşaklar. 2-Yarı görüşlü kavşaklar. 3-Görüşü iyi olmayan kavşaklar

12 D-YÖN SİNYALİNİN KULLANILMASI: 1-Şerit değiştirmeler 2-Yerleşmelerde 3-Dönüşlerde 4-Araç geçişlerde 5-Yol kenarında kalkış yaparak trafiğe girişlerde 6-Yol kenarında duruşlarda. E- IŞIKLARIN KULLANILMASI 1- Farların kullanımı a) Uzun farlar b) Kısa farlar c) Selektör yapma

13 F-ŞERİT DEĞİŞTİRME VE UYGUN ŞERİDE YERLEŞME 1-Şerit değiştirme ve düz gitme için yerleşme 2-Şerit değiştirme ve sağa sapabilmek için yerleşme 3-Şerit değiştirme ve sola sapabilmek için yerleşme ve sola sapma. 4-Tramvay rayları bulunan yollarda yerleşme 5-Sağa dönüş yapma. G-DÖNER KAVŞAKLARDA GİTME(SEYRETME) 1-Sola dönüş yapma 2-Düz gitme

14 H-BOŞLUKLARDAN YARARLANMA 1-Sağa, yoğun trafiğe olan yollara giriş 2-Sola, yoğun trafiği olan yollara giriş I- BOŞLUKLARDAN YARARLANMA 1-Büyük kavisli virajlar 2-Küçük kavisli virajlar 3-Keskin kavisli virajlar İ- TRAFİK İŞARETİ VE İŞARETÇİLERİ OLAN YOLLARDA DAVRANIŞ 1-Işıklı trafik işaretlerinde davranış 2-Görevli kişilerin işaretlerinde davranış

15 J- ARAÇ GEÇME(SOLLAMA) VE YOL VERME 1-Geçiş mesafesini ve aracın hızının ayarlanması 2-Geçilecek sürücünün uyarılması 3-Geçişe başlama, devam etme ve bitirme K-GEÇİŞ ÖNCELİĞİ 1-Geçişlerde güvenlik temel kuralı 2-Geçiş önceliği olan yollarda geçiş 3-Sağ geçiş üstünlüğü olan yollarda geçiş 4-Geçiş önceliği olan araçlar 5-Yayalara karşı davranışlar 6-Çocuklara karşı davranışlar

16 L-KONVOY HALİNDE GİDİŞLER 1-Arka arkaya gidişler(derinkol konvoy) 2- Yan yana gidişler M-ŞEHİRLERARASI YOLLARDA GİDİŞLER(Seyretme) N- DAĞLIK BÖLGELERDE GİDİŞLER 0- OTOBAN YOLDA GİDİŞ 1- Otobana giriş 2- Otoban üzerinde gidiş 3- Otobanda arıza ve kaza 4- Otobandan çıkış

B- Gündüz araç kullanma C- Hava şartlarına göre araç kullanma ÜNİTE-3: DEĞİŞİK HAVA ŞARTLARINDA ARAÇ KULLANMA VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 17 A- Gece araç kullanma B- Gündüz araç kullanma C- Hava şartlarına göre araç kullanma 1- Karlı havada araç kullanma 2- Yağışlı havlarda araç kullanma D- Aracın kaymasını önleme E- Acil frenleme F- Sürücü olarak dikkat edilmesi gereken diğer hususlar.

İMTİHAN ESNASINDA DEĞERLENDİRİLECEK HALLER:1 1- Aracı çalıştırma ve harekete geçirme usul ve kuralarına uymuyor emniyetli ve rahat kalkış yapamıyor.(2) 2- Durakladığı veya park ettiği yerden çıkarken yoldan geçen araçlara geçiş kolaylığı sağlamıyor, kontrolsüz ve işaretsiz çıkış yapıyor…(5) 3- Şerit izleme kurallarına uymuyor, uygun şeritten gitmiyor, şerit değiştirme kurallarına uymuyor…. (5) 4- hız kurallarına uymuyor. Hızını ayarlamada başarısız bulundu.Hız sınırlarına dikkat etmiyor…(5) 5- Önündeki aracı yakından takip ediyor. Takip mesafesinin yeterli olup olmadığı hususundaki kontrol metodunu bilmiyor..(5)

2- 6- Önündeki aracı sollayıp geçme kurallarına uymuyor..(5) 7- Kendisini geçmek isteyen araçlarla ilgili geçilme kurallarına uymuyor(5) 8- Kavşak yaklaşımlarında doğrultu değiştirme (dönüş) kurallarına uymuyor(5) 9- Kavşaklardaki karşılaşmalarda ilk geçiş hakkı kurallarına uymuyor(5) 10- Araçların manevralarıyla ilgili kurallara uymuyor.Manevra becerisi zayıf (5)

3 11- Karşıdan gelen trafikle karşılaştığında geçiş kolaylığı sağlama kurallarına uymuyor(2) 12- Durma, duraklama, park etme, indirme, bindirme, kapıların açılmasıyla ilgili kurallara uymuyor(5) 13- Yaya geçidi, okul geçidi ve demiryolu geçidi yaklaşımlarındaki kurallara uymuyor, geçiş hakkı vermiyor…(5) 14- Okul taşıtlarıyla geçiş üstünlüğü hakkına sahip araçlarla karşılaştığında ilgili kurallara uymuyor(5)

4 15- Eğimli yolda aracı harekete geçirmede başarısız, eğimli yolda hareket etme kurallarına uymuyor…(5) 16- Aracı harekete geçirmede, yavaşlatıp durdurmalarda, kumanda pedallarına yeterince intibak edemiyor, vites değiştirme becerisi zayıf, vites değiştirirken direksiyon hakimiyeti azalıyor, gözünü yoldan ayırıyor(10); 17- Genel olarak direksiyon hakimiyeti zayıf…(10);

5 18- Ses cihazını ve araçların ışıklarını gereksiz yere ve amaçları dışında kullanıyor, gerektiğinde kullanamıyor…(2); 19- Işık sisteminin, ısıtma ve havlandırma tertibatının kumanda düğmelerinin yerlerini bilmiyor ve kullanamıyor. Soğutma, yağlama, şarj ve yakıt göstergelerini ve manalarını bilmiyor…(2); 20- Aşırı derecede heyecanlı ve telaşlı bulundu. Bu haliyle dikkati dağınık görüldü…(10). *** Kötü puanların toplamı 30’u aşanlar sınavda başarısız sayılırlar.

ÖĞRETLMENLER KURULU TOPLANTISI Kurs müdürü ve Kursta görevli tüm öğreticilerin katıldığı toplantıdır. Bu toplantıda; Kursta eğitim öğretim ve disiplin ile ilgili durumlar görüşülür, çalışma esasları belirlenir. Dönem içinde yapılan eğitim-öğretim çalışmaları değerlendirilir. Her dönem için yapılması eğitim- öğretim geliştirilmesi açısından doğru olur. Bu toplantılarda , toplantı tutanağı düzenlenir, alınan kararlar karar defterine yazılır.

ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ KURULU TOPLANTISI Aynı dersi öğreten, öğreticilerin yapacağı toplantılardır. Direksiyon dersi açısından düşünüldüğünde; bu dersi veren öğreticilerin dönem içinde yapacakları toplantıdır. Bu toplantıda yine, eğitim- öğretim çalışmaları ile ilgili genel birlik sağlanması, planlama ve uygulama birliğinin sağlanması gibi… durumlar görüşülür. Bu toplantılarda, toplantı tutanağı düzenlenir ve alınan kararlar yazılır. Her iki toplantının da gündemli yapılması gerekir.