Varyant Konfigürasyonu olmadan Sipariş Üzerine Üretim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Parti Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı biçimde.
Advertisements

E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Zaman Kaydı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Zaman Çizelgesi (CATS), bir çalışanın.
Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Tedarik için Teklif SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satıcılardan malzeme için.
Olası Müşteri için Müşteri Siparişi İşlemesi
Teslimat ile Stok Nakli
Senaryoya Genel Bakış – 1
Servislerin Dışarıdan Tedariki SAP Best Practices.
Yıl Sonu Kapanışı için Stok Değerlemesi
Tedarik Sözleşmesi SAP Best Practices.
Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis
Pazarlamaya Yönelik İç Sipariş ve Diğer Genel Masraf Payı Planlaması
Genel Masraf Payı Muhasebesi – Fiili SAP Best Practices.
İç Sipariş Fiili AR&GE SAP Best Practices.
Dönemsel Faturalamayla Servis Sözleşmesi
Pipeline Performans Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Aktivite Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Dış Ticaret İhracat Prosedürü
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Spot Danışmanlık SAP Best Practices.
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Servis SAP Best Practices.
Satıcı Konsinye Stokunun Tedariki ve Tüketimi
Teslimat olmadan Stok Nakli
Örnek ve Simülasyon Maliyet Hesaplaması SAP Best Practices.
Yapılan Yatırımlar için Duran Varlık Girişi
Müşteri ve İlgili Kişi Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Bölge Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Satış Miktarı Tahmini SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış tahminini üç aylık.
İadeler ve Şikayetler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteri siparişi.
Service Order Management (Standalone) CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Alacak Dekontu İşlemesi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Alacak Dekontu işlemesi,
Aday Müşteri Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Stok İşlemesi: Iskarta Stoku ve Bloke Stok SAP Best Practices.
Bedelsiz Teslimat SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu senaryoda müşteriye masrafsız.
Seri Üretim SAP Best Practices.
Defteri Kebir SAP Best Practices.
Satıcıya İade SAP Best Practices.
Yeniden İşleme (Yarı Mamul) SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Üretim siparişinde.
Satıcılar Muhasebesi SAP Best Practices.
Müşteriler Muhasebesi
Dahili Projeler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Herhangi bir profesyonel hizmet.
İade Edilebilir Ambalaj İşlemesi
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Proje SAP Best Practices.
Satış Masrafları Prosedürü SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış masrafları prosedürü.
E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fırsat Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Yalın Kampanya Yönetimi CRM için SAP Best Practices
Şirketler Arası Müşteri Siparişi İşlemesi
Etkileşimli Raporlama CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Fiziksel Envanter / Envanter Sayımı ve Karşılaştırması SAP Best Practices.
Seyahat Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Ortaya çıkan tüm seyahat masraflarının.
Etkileşim Merkezi Hizmet CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
Dahili Tedarik: Şirketler Arası Stok Nakli
Satıcı Değerlendirmesi ile Tedarik için Kalite Yönetimi
Basit Depo Yönetimi SAP Best Practices.
Planlanan Servislerin Satışı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bir müşteri, servis.
Sarf Malzemesi Satınalımı
Dahili Bakım SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet senaryosu, çalışan tarafından.
Doğrudan Aktifleştirmeyle Duran Varlık Girişi
Yeniden İşleme (Stoka Üretilen Malzeme) SAP Best Practices.
Müşteri Teklifi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Standart müşteri teklifinin müşteri.
Fason Üretim SAP Best Practices.
Dönem Sonu Kapanış Projeleri SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu Senaryo projelere.
Seri Numarası Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Satış Sözleşmesi SAP Best Practices.
Bölüm Raporlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bölüm raporlamasının amacı,
Dönem Sonu Kapanışı Servis Siparişleri SAP Best Practices.
İç Sipariş AR&GE Planlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu proses, masrafları.
Türkiye için SAP Best Practices Baseline Package V1.605 What's New.
Siparişe Özgü Tedarik ile Depolanmayan Malzeme Kalemi Satışı
Sunum transkripti:

Varyant Konfigürasyonu olmadan Sipariş Üzerine Üretim SAP Best Practices

Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları -1 Faaliyet prosesi, müşteri teklifinden mamulün teslimatı ve faturalanmasına ve sipariş üzerine üretimdeki (SÜÜ) tüm bağlı bileşenlere kadar olan tüm adımları kapsar. Senaryo ayrıca, ön maliyet hesaplaması ve dönem sonu kapanışı gibi gerekli olan ana masraf taşıyıcısı muhasebesi işlevleri tarafından desteklenir. Faydalar Teklif tarihçesi Peşinat dahil faturalama planı Üretimde değişiklik yönetimi Anahtar Süreç Adımları Teklif başlığı yaratma İlk teklife referansla sonraki teklifi yaratma Teklif değişikliği için müşteri talebi Kabul edilen sonraki teklife referansla müşteri siparişi yaratma Müşteri kredi limiti kontrol edilir Sipariş teyidi müşteriye gönderilir ve üretim prosesi başlatılır

Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları - 2 Kısmi Faturalama – sipariş teyidi sonrası peşinat Müşteri bir teknik değişiklik talep eder Müşteri siparişi ve ürün ağacı yeniden hesaplanır Mamul teslimatı ve faturalaması

Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Tasarım Üretim planlamacı Müşteri hizmetleri Satış faturalama Müşteriler muhasebesi sorumlusu Muhasebesi sorumlusu Depo görevlisi Üretim Üretim alanı uzmanı Maliyet muhasebesi

Ayrıntılı Süreç Tanımı Varyant Konfigürasyonu Olmadan Sipariş Üzerine Üretim Bu senaryoda, müşteri ile standart satış prosesine (Sipariş Üzerine Üretim) ilişkin tüm proses sırası açıklanmaktadır. Faaliyet prosesi, müşteri teklifinden ödemenin alınmasının ardından müşteri hesabının mahsuplaştırılmasına kadar olan tüm adımları kapsar. Teklif işleme, üretim prosesinin ilk aşamasıdır. Senaryo, gelen bir teklif talebiyle başlar. Daha sonra, müşterinin teklif talebine yanıt olarak, SAP sisteminde bir teklif yaratılır. Müşteri teklifte bir değişiklik yapılmasını talep eder ve sonraki teklif yaratılır. Son olarak müşteri ikinci teklifi kabul eder ve referans alınan müşteri siparişi yaratılır. Müşteriye sipariş teyidi gönderilir ve üretim prosesi başlar. Müşteri artık teknik bir değişiklik talep eder. Bu nedenle müşteri siparişi ve ürün ağacı yeniden hesaplanır. Proses, teslimatla ve üretilen malların faturalanmasıyla tamamlanır. Proses münferit olarak, seri numarası yaratma, fason üretim, üretimde QM, kredi yönetimi, üretim yeri ve şirket kapanışı gibi isteğe bağlı adımların yürütülmesiyle genişletilebilir.

İş Akışı Diyagramı Varyant Konfigürasyonu Olmadan Sipariş Üzerine Üretim: Teklif İşleme SÜÜ Olay SÜÜ Teklif Talebi Satış Yönetimi Mamul için Tahmini Planlayın (144) Teklif İşleme SÜÜ Müşteri Teklifi Yaratın, Yazdırın ve Müşteriye Gönderin Teklif kabul edildi mi? Sonraki Teklifi Yarat ve Müşteriye Gönderin Sipariş Teyidini Yazdırın Evet Hayır İsteğe Bağlı: Müşteri Belirtimini Teklife Tayin Etmek için Easy DMS Kullanın İlk Teklifi Reddedin SÜÜ = Sipariş Üzerine Üretim; DMS = Doküman Yönetim Sistemi

İş Akışı Diyagramı Varyant Konfigürasyonu Olmadan Sipariş Üzerine Üretim: Alt Bileşen Grubu için Parça Üretimi Olay Alt Bileşen Grubu için Hammadde İhtiyacı Satış Sorumlusu Sonraki Teklife Referansla Müşteri Siparişi Yaratın ve Sipariş Teyidini Yazdırın Kredi Sorunları Çözülmelidir (108) Satış Faturalama Fatura Yaratın, Peşinat Talebini Yazdırın ve Müşteriye Gönderin Müşteri Muhasebesi Müşteri Peşinatını Kaydedin Üretim Planlama Satınalma İşlemesi Kullanılarak Bileşenlerin Tedariki (130) Stok İhtiyaç Durumunu Değerlendirin

İş Akışı Diyagramı Varyant Konfigürasyonu Olmadan Sipariş Üzerine Üretim: Alt Bileşen Grubu için Parça Üretimi; Mamul için Teknik Değişiklik, Son Motaj için Stok Tedariki Olay Planlı Sipariş, Üretim Siparişine Dönüştürülmelidir Teknik Değişiklik Talebi (Mamul) Üretim Planlama Teknik Değişiklikten Sonra Stok / İhtiyaç Durumunu Değerlendirin Üretim Siparişi Yaratın (Alt Bileşen Grubu) Üretim Siparişlerini Onaylayın Üretim Siparişini Teyit Edin Üretim Malzeme Hazıredimi Atölye Uzmanı Satınalma İşlemesi Kullanılarak Bileşenlerin Tedariki Mal Girişini Manüel Kaydedin Mühendilik Uzmanı Müşteri Değişiklik Talebi Dikkate Alındı Ürün Maliyet Muhasebesi Müşteri Ürün Ağacını Yeniden Hesaplayın Satış Sorumlusu Siparişi Değiştirin Sipariş Teyidini Yazdırın ve Müşteriye Gönderin (Malzemenin Eklenmesinden Sonra) Satınalma QM olmadan Depo Malzemesi Tedariki (130) QM ile Depo Malzemesi Tedariki (127) Satıcı Konsinye Stokunun Tedariki & Tüketimi (139) MM Fason Üretim (138) Seri Üretim (149)

İş Akışı Diyagramı Varyant Konfigürasyonu Olmadan Sipariş Üzerine Üretim: Son Montaj; Teslimat İşlemesi; Faturalama İşlemesi Olay Planlı Sipariş, Üretim Siparişine Dönüştürülmelidir Üretim Planlama İsteğe Bağlı: Üretim Siparişinde Seri Numaralarını Kontrol Etme Planlı Siparişi Üretim Siparişine Dönüştürün Stok / İhtiyaç Durumunu Değerlendirin Üretim Siparişlerini Onaylayın İsteğe Bağlı: Sipariş Dokümanlarını Yazdırma Montaj Aktivitelerini Teyit Edin Üretim Montaj için Malzeme Hazıredimi Bileşenleri Çekin (Çekme Listesi) Atölye Sorumlusu Üretim Siparişi için Mal Girişini Seri Numarası Tayiniyle Kaydedin Çekme Listesi Yerine Manüel Mal Çıkışı Satış sorumlusu Müşteri Siparişi İşlemesi: Stoktan Satış (109) Faturalama Blokajlarını Silin Satış Faturalama Fatura Yaratın, Ödeme Talebini Yazdırın ve Müşteriye Gönderin Fatura Yaratın, Kapanış Ödemesi Talebini Yazdırın ve Müşteriye Gönderin Müşteri Muhasebesi Kısmi Faturayı Kaydedin Kapanış Faturasını Kaydedin Prosesi Sonlandırın

Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı