ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geleceği Bilgiye Dayalı Yönetelim
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SUNUM.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİ SUNUM
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
ETKİLİ VE DOĞRU İLETİŞİM
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KONUŞMA HALKASI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DİNLEME VE ETKİLİ DİNLEME
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
HASTA YARARINA İLETİŞİMİ GELİŞTİREN VE
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
SUNUMUN KAPANIŞI KONUŞMANIN SONUÇ BÖLÜMÜ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI SEVGİ YILDIRIM ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI

İletişim Nedir? Dinleme Nedir? Ve Dinleme Çeşitleri Nelerdir?

İletişim Nedir? İletişim iki kişiyi ilişki içine sokan psikososyal bir süreçtir. Bir insanin ilişkilerinin niteliği o insanin yaşamının kalitesini belirler.

Dinleme Nedir? Dinleme bir beceridir.Ve bu beceri birtakım ilke ve yöntemlerle çok daha etkili bir şekilde kullanılabilir.İnsan iletişiminin yaklaşık %90 ı sözel olarak yapılmaktadır ve bir çoğumuz bize söylenenin tam dinlemeyiz. Bir çalışmaya göre, çoğumuz bize söylenenin ancak % 45’ini duyarız ve bununda ancak % 50’sini anımsarız. Bu demektir ki; söylenenin ancak % 25’ini anımsarız. Bu oranı yükselttiğimiz ölçüde iletişimi arttırıyoruz demektir yani etkili dinleme sadece söylenilenleri duymak değil, aynı zamanda bu söylenenleri önemli bulmak, kavramak ve değerlendirmektir.

Hafızada Kalma Oranları Her 100 birim bilgi, hangi yöntemde ne kadar akılda kalıyor, hatırlanabiliyor? METOD % Okuma 10 Film izleme 50 Dinleme 20 Sergiyi izleme Resme Bakma 30 Gösteriyi izleme Tartışmaya Katılım   70 Konuşma Yapma Dramatik sunum yapma 90 Gerçek bir deneyi canlandırma İnteraktif multimedya Bir projeyi gerçekleştirme

Aktif Dinleme Dinleme Görünüşte Dinleme Saplanmış Dinleme Tuzak Kurucu Dinleme Savunucu Dinleme Yüzeysel Dinleme Seçerek Dinleme Aktif Dinleme

GÖRÜNÜŞTE DİNLEYEN Bazen karşınızdaki kişi dış görünüşüyle dinliyormuş gibidir ve iç dünyası bambaşka yerlerdedir. Ya da kafasında sizin söylediklerinizden daha önemli bir konu vardır.

SEÇEREK DİNLEYEN Anlatılan kısımlar da kendi ilgi alanına giren kısımları dinler

SAPLANMIŞ DİNLEYİCİ Duygusal yönden saplanmış dinleyicilerdir. Sürekli bir duygusal tonu taşımak isterler; ne söylerseniz söyleyin ondan bir espri, gülünecek bir şey çıkarmak isteyenler olabileceği gibi, her söylenenden hüzünlü bir şeyler çıkarmaya çalışanlarda vardır. Böyle belirli bir duyguya saplanmış dinleyiciler kendi ilgilendikleri duyguların dışında işittiklerini, hemen o anda unuturlar.

SAVUNUCU DİNLEYİCİ Ne duyarsa duysun her söyleneni kendine yönelmiş bir saldırı sayar ve hemen karşı savunmaya geçer.

TUZAK KURUCU DİNLEYİCİ Bu tür dinleyiciler hiç seslerini çıkarmadan dinlerler, çünkü bunlar dinledikleri bilgiden yararlanarak karşıdakini zor duruma bırakacak fırsatlar yakalamaya çalışırlar. Hatalarını bulmak, açık aramak,eksikliklerini ortaya çıkarmak için dinlerler.

YÜZEYSEL DİNLEYİCİ Konuşanın kullandığı kelimelerin yüzeyinde kalır ve asıl altta yatan anlama ulaşamazlar. Kelimelerin manasını o zannederler. Zahiri manayı ciddiye alırlar. Üniversiteyi kazanıp gelen öğrencinin o şehirdeki akrabalarına gittiğinde ona “sık-sık gel bekleriz” demelerini ciddiye alıp sık-sık gitmesi ve evdekilerin de bundan rahatsız olması.

Empatik (Aktif, Etkin) DİNLEYİCİ Bir kimseyle konuşurken, onun demek istediğiyle bizim anladığımızın aynı olup olmadığını dinlemeye “ geri-iletim” adı verilir. Askerde emir tekrarı gibi.

Empatik dinlemenin en belirgin özelliği, bilinçli bir şekilde ve sürekli olarak geri iletim kullanılmasıdır. Empatik dinlemede dinleyen konuşanın dinlediklerini açarak geri verir ve böylece konuşan dinleyenin ne anladığını öğrenir. Ve bireylerin iç dünyalarına kapanıp kendi anlamları içine gömülmeleri önlenmiş olur.

Birini Nasıl Empatik Dinlerim? Konsantre olma gücünüzü geliştirin İlgi alanlarınızı geliştirin Konuşmakta olan kişiye doğru bakın O Andaki ihtiyacı saptayın Söylediği şeye büyük ilgi duyuyormuş gibi görünün Konuşmakta olan kişiye doğru eğilin Açıklayıcı Sorular sorun Sözünü kesmeyip daha fazlasını anlatmasını isteyin

Belli aralıklarla özetleyin Konuşmacının bahsettiği konunun dışına çıkmayın Kendi söylemek istediğinizi ifade ederken konuşmacının sözcüklerini kullanın Duygularınızı gözden geçirin

Yargınızı askıya alın Konuşmacının tavırlarına takılıp kalmayın Vücut diline dikkat edin

Empatik dinleme uygulama Öğrenci: (Sıkıntılıdır). Annesi: Üzgünsün, sıkıntılarını anlatmak istiyorsun değil mi? Diyerek cümleye başlar. Bu örnekte de görüldüğü gibi, anne çocuğunu tam olarak anlamasa dahi yorum veya yargı bildirmeden, çocuğun düşündüklerini olduğu gibi ona söyledi. Bu sayede çocuk anlaşıldığını hisseder. Çocuk psikolojik oksijen alır. Empatik dinlemede gözler ve kalp ile dinleme gerçekleşmelidir.