ENGELLİ BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Eğitim Bilimleri Bölümü
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
INTERNATIONAL FEDERATION ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY (IFAPA)
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Destekleyici Çevre Oluşturma Müdahaleleri
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
YB 207- UĞRAŞ TERAPİSİ FZT. MELİS BAĞKUR.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Karşılaştırmalı Eğitim
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
REHBERLİK DERSİ III.
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ENGELLİ BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE Doç. Dr. Dilara Özer Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu ozerd@comu.edu.tr

ENGELLİ BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE Fiziksel aktiviteye başarılı ve güvenli bir şekilde katılımda özel dikkat gerektiren bireylere odaklaşır.

I

Arzu edilen sonuçlar

ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE

ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE Arzu edilen sonuçlar ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE

Değişkenlerin Yönetilmesi Materyal : Boyutlar, ağırlık Alan: Alanın büyüklüğü, ağın ya da potanın yüksekliği ve işaretler Aktivite: Amacı değiştirme, aktiviteyi kolaylaştırma, kuralları azaltma ve değiştirme Öğretim Yöntemleri: Model olma, fiziksel yardım, ipcucu verme

Değişkenlerin Yönetilmesi Materyal: Boyutlar, ağırlık

Değişkenlerin Yönetilmesi Alan: Büyüklük

Değişkenlerin Yönetilmesi Aktivite: Kolaylaştırma, bireyin yeteneklerine uygun hale getirmek

Değişkenlerin Yönetilmesi Öğretim Yöntemleri

Fiziksel aktivitede ve öğretim yöntemlerinde bireysel farklılıklara göre uygun değişiklikler ve uyarlamalar yapıldığında, tüm bireyler fiziksel aktiviteye katılabilirler.

Fiziksel aktivite uygulamaları ve hizmetleri neleri kapsar?

Beden eğitimi ve spor Uyarlanmış Aktiviteler

Beden eğitimi ve spor Paralel aktiviteler

Beden eğitimi ve spor Tersine Entegrasyon

Beden eğitimi ve spor Ayrıştırılmış ortamda yapılan aktiviteler

Performans Sporları

Rehabilitasyon Terapi 2.4.2017 20

ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE Rekreasyon ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE

Bu hizmeti hangi meslek grupları sunar?

Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni Antrenör Rekreasyon Uzmanı Spor Yöneticileri Eğitim Fakültesi Özel eğitim Öğretmenleri Okulöncesi Öğretmenleri Sınıf Öğretmenleri Fizik Tedavi Rehabilitasyon Yüksek Okulu Fizyoterapistler

Bu hizmeti verecek nitelikte yetişiyorlar mı?

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU Öğretmenlik EBES : Zorunlu BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU Yöneticilik EBES: %80 Rekreasyon EBES: %66.66 Antrenörlük EBES:% 68.96

Okul Öncesi Öğretmenliği Özel eğitim Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği EĞİTİM FAKÜLTESİ Özel eğitim Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği

Teorik ve uygulamalı dersler? “Uygulama sanıldığından çok daha fazla bir şeydir. İçinde eylemi ve geribildirimi barındırır. Uygulama değişim demektir. Brezilyalı Pedagog , Paulo Freire (1921-1997)

Mesleğe hazırlanma zengin kazanımlar sunan bir süreçtir Farklı deneyimler yolu ile Özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları Öğretme yeterliliklerini geliştirme sürecidir.

Çok disiplinli çalışma alanı spor sağlık rekreasyon yönetim kültür EBES eğitim medya bilim rehabilitasyon iletişim teknoloji tıp

Bu mesleği destekleyen Akademik çalışma bir alandır. EUDAPA: European University Diploma in Adapted Physical Activity (Finlandiya) ERASMUS MUNDUS: Master Programı; EMMAPA 2005-2009 yıllarında bir yıllık 2010 yılında iki yıllık

Bu hizmet nerelerde sunulur? İLKÖĞRETİM OKULLARI ÖZEL EĞİTİM OKULLARI ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÜNİVERSİTELER Sınıf Öğretmenleri Özel Eğitim Öğretmenleri ??? Beden Eğitimi Öğretmenleri / Beden Eğitimi Öğretmenleri (565 okulda 249 öğr.) Öğretim Elemanları Okulöncesi Öğretmenleri Beden Eğitimi Öğretmenleri

ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE

Haklar insanların uğradığı haksızlıklar sonucunda mantık ve kanunlar yolu ile ortaya çıkar. “ Dershowitz, 2004”

Her çocuk hareket etme, oyun ve spor hakkına sahiptir Her çocuk hareket etme, oyun ve spor hakkına sahiptir. “Birlikte oyna, birlikte yaşa” BM Çocuk Hakları Sözleşmesi (Madde 31, 1959) BM Engelli Bireylerin Hakları Sözleşmesi ( Madde 30) UNESCO (1978), Beden Eğitimi ve Spor Hakları Good afternoon ladies and gentlemen. 3rd3rr

BM Çocuk Hakları Sözleşmesi (1959) Madde 31 1. Taraf Devletler, çocuğun dinlenme, boş zaman değerlendirme, oynama ve yaşına uygun eğlence (etkinliklerinde) bulunma ve kültürel ve sanatsal yaşama serbestçe katılma hakkını tanırlar. 2. Taraf Devletler, çocuğun kültürel ve sanatsal yaşama tam olarak katılma hakkına saygı duyarak tanırlar ve özendirirler ve çocuklar için, boş zamanı değerlendirmeye, dinlenmeye, sanata ve kültüre ilişkin (etkinlikler) konusunda uygun ve eşit fırsatların sağlanmasını teşvik ederler.

BM Engelli Bireylerin Hakları Sözleşmesi MADDE 30- KÜLTÜREL YAŞAMA, DİNLENME, EĞLENCE VE SPOR ETKİNLİKLERİNE KATILIM Taraf Devletler, engelli bireylerin toplumu zenginleştirmek için yaratıcı, sanatsal ve entelektüel kapasitelerini geliştirmeleri ve kullanmaları için gerekli tedbirleri almalıdır. Taraf Devletler, engelli bireylerin eğlence, dinlenme ve spor etkinliklerine diğerleriyle eşit bir şekilde katılımını sağlamak amacıyla spor etkinliklerine mümkün olduğunca tam katılımını cesaretlendirmeli ve geliştirmelidir.

UNESCO Beden Eğitimi ve Spor (1978) Beden eğitimi ve spor herkes için temel haktır.

Engelli bireylerin haklarını savunma ağıdır. Politikayı hep hükümet, kanunlar, siyaset olarak biliriz. Halbuki politika bunlarla sınırlı değildir. Politika, güçlü elitlerin kaynakların ve hizmetlerin dağıtılmasına karar vermesi ile ilgilidir (Sherrill, 2007).

Mesleğimiz; Özgürlük Eşitlik Toplumsal yaşama katılım, İnsan hakları, Politik, yasal ve sosyal konular (Sherrill, 2007).

Bizler mesleğimize tutku ile sarılmalıyız çünkü bize ihtiyacı olan insanlar için çalışıyoruz. Toplumsal zenginliğin bir parçası olarak kabul edilmeye, Tüm kaynak ve hizmetlerden eşit olarak yararlanmaya

Biz neler yapıyoruz? Ozel-sporcular@googlegroups.com Bülten Engelliler için Fiziksel Aktivite Çalıştayı Uluslararası Engelliler için Fiziksel Aktivite Federasyonunun (www.ifapa.biz) Ortadoğu temsilciliği IFAPA yıllık yönetim kurulu toplantıları 2013 uluslararası engelli bireyler için fiziksel aktivite kongresi I

SONUÇ Engelliler için fiziksel aktivite; Tüm yetenek düzeyindeki bireyler için hareket, egzersiz ve spor bilimlerini kapsayan çok disiplinli bir akademik alandır.

Akademik gelişim Kaliteli hizmetin ulaştırılmasını etkiler.

Eleman/Öğretmen Yetiştirme Akademik Gelişim Yüksek lisans programlarına “EBES” i kapsayacak dersler Alanla ilgili yüksek lisans ve doktora tezleri Alana özgü ülke genelinde bir yüksek lisans ve doktora programı Uluslararası kuruluşlarla işbirliği Eleman/Öğretmen Yetiştirme Yüksek Öğretim programlarının güçlendirilmesi Hizmetiçi eğitim

Beden eğitimi öğretmenlerinin Antrenörlerin Rekreasyon uzmanlarının özel gereksinimli çocuklarla çalışma olanaklarının artırılması için gerekli yasal düzenlemelerin yapılması

Teşekkür Ederim ozerd@comu.edu.tr