ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
YAŞAMIN ÖĞRETTİKLERİ (psikoloji arşivi)
çılgın türkler kitabından bir alıntı..
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
Televizyon ve okul başarısı
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Bu India’dan gelen TANTRA.
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Türkiyenin en büyük mail grubu
Maria Montessori.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Hayatta, birinin eksikliğini hissettiğimiz
Can Baba’nın anısına, saygıyla...
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Sen hangisini seçerdin?
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
SURRAM.
MOTİVASYON.
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
Öğrendim ki; kimseyi sizi sevmeye zorlayamazsınız
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
AİLE EĞİTİMİ SEMİNERİ.
Trafik Hakkında Ne Biliyoruz? Trafik yaşamımızı nasıl etkiler?
Sınır koymak nedir?.
SINAV KAYGISI.
Bu sabah kalktığında...sana dikkatle baktım...bana konuşmanı umdum....
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AMAÇ BELİRLEME.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
HOŞGELDİNİZ.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Bunu okursanız iyi olur. Bir şey kaybetmezsiniz....
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Bu India’dan gelen TANTRA.
İyileşmenin hedefi.
Sunum transkripti:

ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?

Merak! Çocuk dediğiniz şey, zamanla hepimizde yok olan bir güzel özellikle doğar. Bu özellik, çocukların hiç anlamadığımız hareketler yapmasına, hiç durmadan oradan oraya hoplayıp zıplamasına, bir bardağı alıp durup dururken yere fırlatmasına, nereye gitseniz sizden uzaklara gitmesine, birine ortada hiçbir şey yokken tokat atmasına, bir gece kendini dolaba kilitlemesine, bir sümüklüböceği alıp eve getirmesine neden olabilir. Kızdığımız davranışların nedeni çoğu zaman bu özelliktir: Merak.

Çocukları anlamak kolay değil, çünkü en büyük farkımız davranışlarımızın sonuçlarını biliyor olmamız. Bize anlamsız gelen her şey, onların öğrenmelerine yani hayattaki büyük misyonlarına katkıda bulunuyor. Bizim defalarca görmüş olduğumuz birçok şey onlar için birer mucize.

Buraya kadar oldukça normal geliyor, şaşırmıyoruz değil mi Buraya kadar oldukça normal geliyor, şaşırmıyoruz değil mi? Çoğumuz çocukların yetişkinlerde pek rastlamadığımız kadar büyük bir merak ve içten gelen, yani ödülü dışarıdan gelmeyen bir öğrenme isteği ile doğduğunu biliyoruz. Buna “içsel motivasyon” diyoruz çünkü herhangi bir ödül almak için öğrenmeye çalışıyor değiller, en doğal, en dürtüsel, en içten tavırlarıyla, sadece meraklarını gidermek için yapıyorlar ne yapıyorlarsa.

“Bir çocuğun gözlerinde hiçbir şey sıradan değildir.”

Biz Nerede Yanlış Yapıyoruz? Her çocuk, tamamen kendine has yeteneklerle doğar. Her çocuk kendine has bir konu ile kendine has bir biçimde, doğal olarak ilgilenir. Peki, biz ne yapıyoruz da onların bu doğal isteklerini köreltiyoruz?

Büyürken salt öğrenmenin hazzını yaşayabileceğimiz durumlar giderek azalıyor. Sevgi ve onay ihtiyacımız koşullara bağlı olarak karşılandıkça, içsel motivelerimiz sonucu elde ettiğimiz yüksek seviyeli haz anlamsızlaşıyor. Bir diğer deyişle, yaşamımızın bağlı olduğu “diğerleri tarafından onaylanma isteğimiz” bunun yerini alıyor.

Çocuklar bu kadar “merak” ederken, biz de onlara bu kadar “öğretmek” isterken, bu konuda sorun yaşamamız oldukça ilginç. Öğrenmeye en aç ve bunu en doğal biçimiyle her saniye yapan çocuklar, nasıl oluyor da biz onlara bir şeyler öğretmeye çalışırken sorun yaşıyorlar? İşte bunun sebepleri:

Ne öğretmek istediğimiz konusunda diretiyoruz: Çocukların zaten öğrenmek istediklerini ve en iyi öğrendiğimiz şeyin merak ettiğimiz şey olduğunu unutmamalıyız. Merak etmediğiniz bir şeyi ne yaparsanız yapın kendinize mal edemez, sindiremez, unutursunuz. Hayatta bir yere koyamaz, uygulayamaz, bir işe yaratamazsınız. Bu nedenle çocukların merak ettikleri şeyleri gözlemlemek ve bunları öğrenmelerine yardımcı olmak gerekiyor. Öğrettiğimiz şeyin hayatla bağlantısını göstermediğimiz zaman, ilgi yok oluyor ve zorla öğrenme başlıyor. Not: Merak aynı zamanda çocuğun işlenirse geliştireceği yeteneklerinin ipuçlarını da verir.

Nasıl öğretmek istediğimiz konusunda diretiyoruz: Deneyimleyerek, yaşayarak kendi başına öğrenmek isteyen çocuğumuza, anlatarak öğretmek istiyoruz. Yaşayarak öğrendiğimiz şeyi unutmayız, ne anlama geldiğini biliriz, hayata uygularız.

Ne zaman öğretmek istediğimiz konusunda diretiyoruz: İçsel motivasyona ayak uydurmak zor. Elbette her istediğini hemen yapmasına izin veremeyiz, fakat keşfetmek isteği ve merak duygusu ne yazık ki öngörülemiyor. Bu zamanları fırsat olarak değerlendirmek, kaçırmamak gerekiyor.

İçsel motivasyonu ne beliriyor? Araştırmalar, içsel motivasyonu belirleyen temelde üç faktör olduğunu ortaya koyuyor: Otonom olmak, yani kendi isteği ve inisiyatifi doğrultusunda hareket etmek, yaptığı işte yeterli hissetmek ve bulunduğu ortama bağlı hissetmek.

Yani işin özeti anne babalara düşen; çocukların kendi insiyatifleri ile yöneldikleri alanlarda onları teşvik etmek ve onlarla pozitif bir ilişki içerisinde olmak. Aksi takdirde ne yapmaktan keyif aldığını, neyi gerçekten sevdiğini bilemiyor, bilse de yönelemiyor çocuk. Doğarken var olan öğrenme isteğini kaybetmesine izin vermemek, onu destekleyerek belki yönlendirmek, seçenek sunmak gerekiyor.

Bununla ilgili başlangıç noktası çocuğunuzla oyun oynamaktan geçiyor çünkü her çocuk önce oyunla öğreniyor. Artık şaşırmayı unutmuş yetişkinler olarak, daha her şeyin başında bir çocuk ile onun öğrenme arzusunu köreltmeden oyun oynamayı başarmak bize düşüyor.