MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HEDEF VE MOTİVASYON BAHAR DOĞAN UTKU KOLEJİ REHBERLİK BİRİMİ.
Advertisements

“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
DÜZLEM DERSHANESİ REHBERLİK SERVİSİ
MOTİVASYON MOTİVASYON (GÜDÜLENME).
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SORUMLULUK VE GÖREV BİLİNCİ
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
Bursa Birey Dershaneleri
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan.
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
HEDEFİ TAM ONİKİ DEN VURABİLMEK
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Hoş Geldiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
ÇINARLI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI.
MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
AMAÇ BELİRLEME.
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BAŞARI VE MOTİVASYON.
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
HEDEFLERİ OLANLAR ASLA VAZGEÇMEZLER. Kaliforniya sahilleri, 4 Temmuz 1952 günü sisle tamamen kaplanmıştı. 21 mil batıdaki Catalina adası sahillerinde.
Hayalden Gerçeğe: Mükemmel Bir Gelecek İçin;
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
MOTİVASYON VE HEDEF.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
KİRAZLIYALI TEVFİK FİKRET ORTAOKULU
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME

MOTİVASYON ENGELLERİ Çalışmaya Başlayamamak Olumsuz Düşünceler Başka Şeyler Yapmayı İstemek Özgüven eksikliğİ Çevreden destek alamama Bir amacın olmayışı. Kararsızlık. Kaynakları iyi değerlendirememek. Negatif iç konuşmalar. Yeterince odaklanamamak. Sorumluluk almayı bilememek. Sorumsuz insanlarla birlikte olmak. Motive edici ortamın olmaması. Sürekli başka insanlara bağımlı olmak. Zamanı kötü kullanmak. Sürekli erteleme. Sağlık durumunun elverişsizliği. MOTİVASYON

AMAÇ NEDİR? Amaç, maç oynarken karşı kaledir. Amaç, ırmağın ulaşmak istediği denizdir. Amaç, Ankara Üniversitesi Hukukfakültesi’dir. Amaç, yıl onu ortalamasının en az 85 olmasıdır. Yani amaç, ulaşılmak, gerçekleştirilmek istenen bir varış noktasıdır. MOTİVASYON

AMAÇ BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR? Hedefleriniz sizi amaçlarınıza, yani sonuca götürür. Bir şeyi başarmak için ortada gözle görülür bir hedef olmalıdır. 4 temmuz 1952 günü 34 yaşında bir kadın pasifik okyanusuna dalarak Kaliforniya ya doğru yüzmeye başladı.Eğer başarılı olursa bunu yapan ilk kadın olacaktı.O sabah su vücudu uyuşturacak kadar soğuktu ve sis o kadar yoğundu ki beraberindeki tekneleri güçlükle seçebiliyordu.Köpek balıklarına ve dondurucu soğuğa hiç aldırış etmeden 15 saat yüzdü.Kıyıya yarım mil kala kendisini sudan çıkmalarını istedi,azimli yüzücü bunun nedenini şöyle açıkladı: “Karayı görebilseydim başarabilirdim…” Vazgeçmesinin nedeni ne soğuk nede yorgunluktu….Tek neden sis yüzünden karayı görememekti. MOTİVASYON

AMAÇ BELİRLERKEN KENDİMİZE 10 sene sonra nerede olmak istiyorum? 5 sene sonra nerede olmak istiyorum? 1 sene sonra nerede olmak istiyorum? Bu dönem sonunda nerede olmak istiyorum? Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp kısa zaman dilimi için hedef seçmeliyiz. MOTİVASYON

MOTİVE OLMAK İÇİN ÖĞRENCİLERE PRATİK ÖNERİLER İç disiplin geliştirilmeli. Bir hedef belirlemek ve hedefe ulaşmak için plan yapılmalı. Hedefler ölçülebilir olmalı. Verimli ders çalışma yollarını öğrenilmeli. Öğrenme stilleri belirlenmeli. Erteleme hastalığından kurtulmalı. Motive edici sözler ve sloganlar bulunmalı. Başarılı olunacağına inanılmalı. MOTİVASYON

MOTİVE OLMAK İÇİN ÖĞRENCİLERE PRATİK ÖNERİLER Olumsuz düşünceye kaynaklık eden düşünce tarzı değiştirilmeli. Beyne direktif verilirken istenilmeyenler değil, istenenler ifade edilmeli. Başarısızlıklar gerekli dersi çıkardıktan sonra unutulabilmeli. Her zaman yapılabileceğin en iyisi yapılmalı. Hedefe ulaşmış olmanın hayali kurulmalı. MOTİVASYON

MOTİVE OLMAK İÇİN ÖĞRENCİLERE PRATİK ÖNERİLER “Yapamam”, “Asla” vb. kelimeler kullanılmamalı. Geçmişte başarısız olmak, gelecekte de başarısız olunacağı anlamına gelmez. Geçmişteki başarılar sık sık hatırlanmalı. Sosyal etkinlik ve hobilere vakit ayırmak ihmal edilmemeli. Bahaneler üzerine strateji kurulmamalı. Ödül- ceza uygulaması yapılmalı. Başarılı insanların yaşam öyküsünü okunmalı. MOTİVASYON

DERS ÇALIŞMA İSTEĞİ NASIL UYANDIRILIR Hedef, amaç belirlemek. Derse çalışmak için ilham gelmesini beklememek. Çalışmaya başlayınca dersin sevileceğine inanmak. Ders çalışmayı eğlenceli hale getirmek. Ders çalışmanın bir sorumluluk olduğunu unutmamak. Başarılarda kendi kendini ödüllendirmek. Motivasyon için çaba göstermek. MOTİVASYON