MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME
MOTİVASYON ENGELLERİ Çalışmaya Başlayamamak Olumsuz Düşünceler Başka Şeyler Yapmayı İstemek Özgüven eksikliğİ Çevreden destek alamama Bir amacın olmayışı. Kararsızlık. Kaynakları iyi değerlendirememek. Negatif iç konuşmalar. Yeterince odaklanamamak. Sorumluluk almayı bilememek. Sorumsuz insanlarla birlikte olmak. Motive edici ortamın olmaması. Sürekli başka insanlara bağımlı olmak. Zamanı kötü kullanmak. Sürekli erteleme. Sağlık durumunun elverişsizliği. MOTİVASYON
AMAÇ NEDİR? Amaç, maç oynarken karşı kaledir. Amaç, ırmağın ulaşmak istediği denizdir. Amaç, Ankara Üniversitesi Hukukfakültesi’dir. Amaç, yıl onu ortalamasının en az 85 olmasıdır. Yani amaç, ulaşılmak, gerçekleştirilmek istenen bir varış noktasıdır. MOTİVASYON
AMAÇ BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR? Hedefleriniz sizi amaçlarınıza, yani sonuca götürür. Bir şeyi başarmak için ortada gözle görülür bir hedef olmalıdır. 4 temmuz 1952 günü 34 yaşında bir kadın pasifik okyanusuna dalarak Kaliforniya ya doğru yüzmeye başladı.Eğer başarılı olursa bunu yapan ilk kadın olacaktı.O sabah su vücudu uyuşturacak kadar soğuktu ve sis o kadar yoğundu ki beraberindeki tekneleri güçlükle seçebiliyordu.Köpek balıklarına ve dondurucu soğuğa hiç aldırış etmeden 15 saat yüzdü.Kıyıya yarım mil kala kendisini sudan çıkmalarını istedi,azimli yüzücü bunun nedenini şöyle açıkladı: “Karayı görebilseydim başarabilirdim…” Vazgeçmesinin nedeni ne soğuk nede yorgunluktu….Tek neden sis yüzünden karayı görememekti. MOTİVASYON
AMAÇ BELİRLERKEN KENDİMİZE 10 sene sonra nerede olmak istiyorum? 5 sene sonra nerede olmak istiyorum? 1 sene sonra nerede olmak istiyorum? Bu dönem sonunda nerede olmak istiyorum? Sorularını sormalı ve zamanı daha da yakınlaştırıp kısa zaman dilimi için hedef seçmeliyiz. MOTİVASYON
MOTİVE OLMAK İÇİN ÖĞRENCİLERE PRATİK ÖNERİLER İç disiplin geliştirilmeli. Bir hedef belirlemek ve hedefe ulaşmak için plan yapılmalı. Hedefler ölçülebilir olmalı. Verimli ders çalışma yollarını öğrenilmeli. Öğrenme stilleri belirlenmeli. Erteleme hastalığından kurtulmalı. Motive edici sözler ve sloganlar bulunmalı. Başarılı olunacağına inanılmalı. MOTİVASYON
MOTİVE OLMAK İÇİN ÖĞRENCİLERE PRATİK ÖNERİLER Olumsuz düşünceye kaynaklık eden düşünce tarzı değiştirilmeli. Beyne direktif verilirken istenilmeyenler değil, istenenler ifade edilmeli. Başarısızlıklar gerekli dersi çıkardıktan sonra unutulabilmeli. Her zaman yapılabileceğin en iyisi yapılmalı. Hedefe ulaşmış olmanın hayali kurulmalı. MOTİVASYON
MOTİVE OLMAK İÇİN ÖĞRENCİLERE PRATİK ÖNERİLER “Yapamam”, “Asla” vb. kelimeler kullanılmamalı. Geçmişte başarısız olmak, gelecekte de başarısız olunacağı anlamına gelmez. Geçmişteki başarılar sık sık hatırlanmalı. Sosyal etkinlik ve hobilere vakit ayırmak ihmal edilmemeli. Bahaneler üzerine strateji kurulmamalı. Ödül- ceza uygulaması yapılmalı. Başarılı insanların yaşam öyküsünü okunmalı. MOTİVASYON
DERS ÇALIŞMA İSTEĞİ NASIL UYANDIRILIR Hedef, amaç belirlemek. Derse çalışmak için ilham gelmesini beklememek. Çalışmaya başlayınca dersin sevileceğine inanmak. Ders çalışmayı eğlenceli hale getirmek. Ders çalışmanın bir sorumluluk olduğunu unutmamak. Başarılarda kendi kendini ödüllendirmek. Motivasyon için çaba göstermek. MOTİVASYON