KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
Advertisements

GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
Çevik Kurumlar Oluşturabilmek İçin Bulutta İş Uygulamaları Kutlay E. Şimşek Genel Müdür İstanbul, 12 Şubat 2013.
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Assignment: Evaluation Methods for Performance Management in Turkey
Üretim Teknolojisi ve Maliyetler
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
24 Kalite yönetimi.
NMP-Başarı Öyküleri-6.ÇP İmalat sektöründe “sanal kurum” kavramını yaygınlaştırarak, şirketlerin daha esnek ve etkin bir hale gelmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Mehmet TANYAŞ-Y. Doç. Dr. Şule Itır Satoğlu
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Sekizinci Bölüm Fiyat Prof.Dr. Günal ÖNCE.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Tedarik zincirinde karar aşamaları
Anasayfa/Homepage/Главная страница
Unified Process.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
Introduction to Business Process
1 - 1© 2014 Pearson Education İşlemler Yönetimi Nedir? Üretim mal ve hizmetlerin hazırlanması İşlemler Yönetimi girdilerin çıktılara dönüştürülmesi yoluyla.
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.
GOLD IN TURKEY. SUPPLY DETERMINENTS Number of sellers: 5,000 gold fabricators, 35,000 retail outlets, 250,000 total employees Europe's largest gold producer,
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PARAMETRİK ÇEVRİM ANALİZİ (devam)
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
shoe quality and testing standard AYAKKABI KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Yazar : MUAZ MESUD ERTÜRK Tarih :
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
Windows Server 2016 Lisanslama
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
WE WILL PICK UP & DELIVER TO YOUR DOOR
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Inventory(Stock, Good) :(Stok, Ürün)
SUNCITY HOTEL & BEACH CLUB ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
Chapter 4 Quality Improvement.
Organizational Communication
IBM Bulut Servisleri ile Yeni Çözümler Oluşturun L
CHAPTER 3 Frameworks for Quality and Performance Excellence
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
Rekabet Gücü, Strateji ve Verimlilik
PRODUCTION. CONTENT  WHAT IS PRODUCTION  BENEFITS OF PRODUCTION  ELEMENTS THAT CHARACTERIZE THE PRODUCTION PROCESS  CLASSIFICATION OF PRODUCTION SYSTEMS.
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Chapter 4 - The effect of profit or loss on capital and double entry system for expenses and revenues Bölüm 4 – Kâr ve zararın sermaye üzerindeki etkisi.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE KONTROL VE KALİTE GÜVENCE

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE KONTROL NEDİR ? KALİTE GÜVENCE NEDİR ? NERELERDE UYGULANIRLAR ? NELERLE İLGİLENİRLER ?

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE KONTROL NEDİR ? Ürün ve/veya hizmetlerin, önceden belirlenmiş hedeflere uygunluğunu sağlamak amacıyla teknik, istatistik, ölçüm, deney gibi uygulamalar ile yürütülen faaliyetlerdir

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON ISO9000 STANDARDI, KALİTE KONTROLU ŞÖYLE TARİF EDER : KALİTE GEREKLİLİKLERİNİ KARŞILAMAK ÜZERE KULLANILAN OPERASYONEL TEKNİKLER VE FAALİYETLER

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON ISO9000 KALİTE GÜVENCEYİ İSE ŞÖYLE TANIMLAR : BİR KURULUŞUN KALİTE GEREKLİLİKLERİNİ YETERLİ DERECEDE GÜVEN ALTINA ALMAK AMACIYLA UYGULANAN PLANLANMIŞ FAALİYETLER SİSTEMİ

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON ISO9000 standardının 7. Maddesi üretim ve hizmetin gerçekleştirilmesi başlığı altında kalite kontrol yöntemlerini tanımlanmaktadır. Üretim ve hizmet sunumunun kontrolü, üretim ve hizmet sunumunun serbest bırakılması, izleme, ölçme bölümlerinde kalite kontrol konuları yer almaktadır.

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE KONTROL NERELERDE UYGULANIR ?

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KK, İMALAT VE HİZMET SEKTÖRLERİNDE KULLANILIR. KK, BİR İŞLETMENİN BÜTÜN FONKSİYONLARINDA UYGULANABİLİR (TASARIM,ÜRETİM, İK, FİNANS, SATINALMA,VB)

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KK AŞAMALARI GİRDİ KK SÜREÇ KK ÇIKTI (FİNAL) KK

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON GİRDİ KK UYGULAMASI İŞLETMEYE ÜRÜN VEYA HİZMET ÜRETİMİ AMACIYLA DIŞ KAYNAKLARDAN TEDARİK EDİLEN GİRDİLERİN ,ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ KRİTERLERE GÖRE KONTROL EDİLMESİ

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON SÜREÇ KK

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON ÇIKTI (FİNAL) KK İŞLETMEDE YÜRÜTÜLEN ÇEŞİTLİ FAALİYETLER SONUCU ORTAYA ÇIKAN ÜRÜN VEYA HİZMETİN , ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ KRİTERLERE UYGUNLUĞUNUN KONTROLU.

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

Process Focus and Continuous Improvement A process is a sequence of activities that is intended to achieve some result

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE KONTROLUN İŞLETMEYE KATKILARI   (AZALAN) Hurda, fire, ıskarta, atık, vb oranının azalması, Girdilerin azalması(hammadde, enerji, vb), Yeniden düzeltme (tashih) işlemlerinin azalması , Üretimdeki duraklamaların azalması, Müşteri şikayetlerinin azalması, İadelerin azalması, Maliyetlerin azalması,

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE KONTROLUN İŞLETMEYE KATKILARI (ARTAN) Daha yüksek bir üretim hızına ulaşılması, Çıktıların artması, Verimliliğin artması, Çalışanların firmaya bağlılığının artması, Müşteri istek ve beklentilerinin karşılanma oranının artması, Marka imajı ve güvenilirliğin artması Satışların artması, Maliyetlerin artması

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON 100 BİRİM ÜRÜNDE %10 HATA/FİRE ORANI İLE ÇALIŞILDIĞINDA ELDE EDİLEN ÇIKTI MİKTARI: 100 x0,9=90 BİRİM ÜRÜN

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON AYNI İŞ YERİNDE AYNI ÜRÜNÜN %10 HATA/FİRE ORANI İLE DEĞİL AMA % 5 HATA/FİRE ORANI İLE ÜRETİLDİĞİNİ DÜŞÜNECEK OLURSAK : 100x0,95=95 BİRİM ÜRÜN

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON YİNE AYNI İŞYERİNDE DURAKLAMALARIN, DUR-KALKLARIN, AYAR DÜZELTME VEYA YENİ AYAR ÇALIŞMALARININ AZALTILMASI İLE ÜRETİM HIZININ %10 ARTTIĞINI KABUL EDERSEK : 100x1,10 =110 BİRİM ÜRÜN 110x0,95 =104,5 BİRİM ÜRÜN

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON İLK DURUM : 90 ÜRÜN SON DURUM :104.5 ÜRÜN VERİM ARTIŞI : (104,5-90)/90X100= %16,11

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON KALİTE GÜVENCE KALİTE KONTROL TANIM SİSTEM KALİTESİ PARÇA VE ÜRÜN KALİTESİ ODAKLANMA SÜREÇLER HATALAR HEDEF SÜREKLİ İYİLEŞME HATA TESPİTİ NASIL KYS SÜREKLİLİĞİ PROBLEM ÇÖZME NE ÖNLEYİCİ MUHAFAZA EDİCİ SORUMLULUK HERKES ÖZEL EKİP

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Examples Airlines :On-time, comfortable, low-cost service Health Care : Correct diagnosis, minimum wait time, lower cost, security Food Services :Good product, fast delivery, good environment Postal Services : Fast delivery, correct delivery, cost containment Academia :Proper preparation for future, on-time knowledge delivery Consumer Products : Properly made, defect-free, cost effective Insurance : Payoff on time, reasonable cost Military : Rapid deployment, decreased wages, no graft Automotive : Defect-free Communications : Clearer, faster, cheaper service

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Statistical Quality Control Quality Assurance Quality Management

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

Internal and External Benefits of Quality Internal Benefits External Benefits Customer gets correct product or service Correct specifications Appropriate intangibles Customer satisfaction Customer retention Reduces costs Increases dependability Increases speed Boosts moral Increases customer retention Increases profit

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

Control chart -illustration of construction 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0.8 0.9 1.0 1.1 1.2 1.3 X-chart Copper Warning limit Action limit Central line Control value

When to Take Action?

When to Take Action?

When to Take Action?

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Quality and Personal Values Personal initiative has a positive impact on business success Quality begins with personal attitudes Quality-focused individuals often exceed customer expectations Attitudes can be changed through awareness and effort (e.g., personal quality checklists)

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Continuous Improvement Enhancing value through new products and services Reducing errors, defects, waste, and costs Increasing productivity and effectiveness Improving responsiveness and cycle time performance

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Contemporary Influences on Quality Parterning Learning systems Adaptability and speed of change Environmental sustainability Globalization Knowledge focus Customization and differentiation Shifting demographics

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Definitions of Quality Transcendent definition: excellence Product-based definition: quantities of product attributes User-based definition: fitness for intended use Value-based definition: quality vs. price Manufacturing-based definition: conformance to specifications

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Customer-Driven Quality “Meeting or exceeding customer expectations” Customers can be... Consumers External customers Internal customers

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Principles of Total Quality Customer and stakeholder focus Participation and teamwork Process focus and continuous improvement ...supported by an integrated organizational infrastructure, a set of management practices, and a set of tools and techniques

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Customer and Stakeholder Focus Customer is principal judge of quality Organizations must first understand customers’ needs and expectations in order to meet and exceed them Organizations must build relationships with customers Customers include employees and society at large

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON