UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(CAN,COULD,MAY,MİGHT,SHALL,HAD BETTER)
Advertisements

Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
FORM 3 USE OF THE PRESENT CONTINUOUS TENSE • a)Bu tense ile temel olarak içinde bulunduğumuz anda yapmakta olduğumuz eylemleri anlatırız. Zamanı.
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
HAVE GOT HAS GOT (SAHİP OLMAK).
Question TAGS Değil mi soruları.
RELATIVE CLAUSES YASEMİN TURAN ( B ) ELT 1.
SIMPLE PRESENT TENSE.
When / While.
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
THE SİMPLE PRESENT TESNSE
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
Past tense ● Time expressions
SIMPLE PRESENT TENSE SPELLING RULES
UNIT FIFTEEN Health and Sports
Relative clause Whose. Kız kardeş i benim sınıfımda olan çocuk A boy whose sister is in my class Onun kız kardeşi Kız kardeşi HIS sister WHOSE sister.
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
SIMPLE PRESENT TENSE.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
UNIT FIVE Daily routines.
Relative Clauses Sıfat cümleleri
SIMPLE PAST TENSE - QUESTION FORM
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
WELCOME TO MY SCHOOL OKULUMA HOŞGELDİNİZ
FERD İ FER İ T MALGARALI PARTS TRUE-FALSEQUESTIONS.
POSSESSIVE PRONOUNS.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
HAVE GOT/HAS GOT AFFIRMATIVE NEGATIVE QUESTION FORMS
İNGİLİZCE-4.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
PAST SIMPLE ‘WAS-WERE’
Expressing Daily Routines
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
Unit 5 my day English 4.
Near future (be going to)
SIK kullanılan CÜMLELER
:Hazırlayan: BARIŞ AKYÜZ
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
1. ” THE COMPUTER IS ON THE BED” A. BİLGİSAYAR YATAĞIN İÇİNDE B
IF CLAUSE TYPE 2 Conditionals.
Simple Present Tense (Geniş Zaman)
When / While.
PRESENT PERFECT TENSE Yakın Geçmiş Zaman. WHERE DO WE USE PRESENT PERFECT TENSE ????
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
Would you like a different color?
MY HOME Hello guys now tell you the house I'm living in.
Welcome to our competition.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
KELIMELER… Beach Climb Camp Go fishing Forest Go hiking Lake Go sailing Mountain Go sightseeing River Go skiing Seaside Make a sandcastle Hotel Pick fruits.
SİMPLE PAST TENSE Grup Üyeleri
5. Sınıf Unit 7 Party Time (Ünite 7 Parti Zamanı)
5. Sınıf Unit 7 Party Time (Ünite 7 Parti Zamanı)
PRESENT CONTINUOUS TENSE
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Mert and Doruk played football yesterday. Begüm was angry this morning because Cem made faces to her. What did Mert and Doruk play yesterday? Why was.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
SOME-ANY.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
PASSİVE VOİCE Edilgen çatI.
Sunum transkripti:

UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler G R A M M A R “Gramer – dil bilgisi”

Possessive: aitlik, bir eşyanın kimin olduğunu gösteren ek isimlere ’S “nın” takısı eklenerek elde edilir. ’S = ‘nin, ‘nın, ‘in, ‘ün Ali’s car “Ali’nin arabası” Mehmet’s father “Mehmet’in babası” This is Ali’s car. “Bu Ali’nin arabasıdır.” Mehmet’s father is tall.“Mehmet’in basası uzun boyludur.”

Eğer isim –S harfi ile bitiyorsa sadece (’) kesme işareti konur. James, Jhones gibi isimlere sadece (’) işareti konur. James’ friends “James’in arkadaşları” Jhones’ house “Jhones’un evi”

-S harfi ile biten çoğul isimlere de (‘) kesme işareti konur. The students, teachers “Öğrenciler, öğretmenler” The students’ books “öğrencilerin kitapları” Teachers’ room “öğretmenlerin odası”

Düzensiz çoğullara ’S eklenir. Children, people “çocuklar, insanlar” Children’s toys “çocukların oyuncakları” People’s life styles “insanların yaşam tarzları”

WH- Q U E S T I O N S “WH’li sorular, WH- harfleri ile başlayan sorular” What “Ne” Where “Nerede” Who “Kim” When “Ne zaman” What time “Saat kaçta” Whose “Kimin”

WHO “Kim” soru kelimesini insanlar hakkında sorular sormak için kullanırız. Who is Beytullah? He is my friend. Who is tall? Ali is tall.

WHAT “Ne” soru kelimesini eşyalar, hayvanlar ve eylemler hakkında soru sormak için kullanırız. What is your favourite colour? It is pink. What is this? It is a pen. What have you got? I have got a cat.

WHERE “Nerede” soru kelimesini yer hakkında sorular sorarken kullanırız. Where are you from? I am from Rize. Where is she now? She is in Kastamonu.

WHAT TIME “Saat kaçta” soru kelimesini saati sormak için kullanırız. What time is it? It is one o’clock. What time is the lesson? It is AT half past one.

WHEN “Ne zaman” soru kelimesini bir zaman dilimi hakkında sorular sormak için kullanırız. When is your birthday? It is on Saturday. When is the meeting? It is in May.

WHOSE “Kimin” soru kelimesini AİTLİK – bir şeyin kime ait olduğu – hakkında sorular sormak için kullanırız. Whose is this pen? It is Ali’s pen. Whose car is that? It is my father’s car.

PREPOSITIONS of PLACE and TIME “Yer ve zaman gösteren edatlar” “Yerin ve zamanın edatları”

“Prepositions of place” Yer(in) edatları bize kişilerin ve hayvanların NEREDE olduğunu söyler. In the garden “bahçede” At the door “kapıda” Under the chair “sandalyenin altında” On the table “masanın üstünde” Near the window “pencerenin yanında”

“Prepositions of time” Zaman(nın) edatları bize olayın zamanı hakkında bilgi verir. IN Aylarda, mevsimlerde, yıllarda, günün bölümlerinde kullanılır. In May “Mayıs ayında” In Summer “yazın” in 1992 “1992 yılında” in the morning “sabahleyin” in the afternoon “öğleden sonra”

ON edatını günlerde ve tarihlerde kullanırız. ON Sunday “Pazar gününde”, ON 17 th April “Nisanın 17 sinde”

AT edatını saatlerde, yemek saatlerinde; kahvaltıda, akşam yemeğinde, ve ayrıca “gece, hafta sonu, yılbaşı, öğlen, paskalya, gün ortası kelimeleriyle birlikte kullanırız. At 10:00 am “sabah 10da” At dinner “akşam yemeğinde” At breakfast “kahvaltıda” At night “geceleyin” At weekend “hafta sonunda” At Christmas “yıl başında” At noon “öğlenleyin” At Easter “paskalyada” At midday “gün ortasında”