Stok Fotoğrafçılığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
AKILLI FAKS.
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Google Analytics Nedir?
Ardesenmyo.wordpress.com.
MATHSCINET KULLANIM KILAVUZU
Reklam Fotoğrafçılığı
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
Bİlgİsayar güvenlİğİ , TELİF HAKLARI, HUKUK
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
PRIME AJANS m.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ORGANİK KİMYA BÖLÜMÜ.
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
E- Ticaret Altyapısı.
Bilişim Suçları Ve Güvenlik
TELİF HAKKI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Sertaç Çelikyılmaz Genel Müdür Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. Türkiye’de Kurumlar İçin e-Güven Altyapısı 07 Ekim 2004, İstanbul Eczacıbaşı Holding.
TELİF HAKKI.
VERİ KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5. ÜNİTE. GİRİŞ Bilgi sisteminin öğelerinden biride “veri yönetimidir”. Geleneksel yada çağdaş, birinci yada ikinci elden derlenen.
YAZILIM 2.Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları.
Adı:ibrahim soyadı:nergizka no:
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Haber fotoğrafı.
BİZ KİMİZ ? Önce Uçuş Emniyeti ve Güvenlik bilinci ile Havadan Görüntüleme, Havadan Tanıtım ve Reklam vb. hizmetlerini.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Shell Taşıt Tanıma Sistemi 1996 yılında Türkiye’de ilk defa Shell tarafından kullanılan, akaryakıt harcamalarının tek merkezden kontrol altına alınmasını.
BILIŞIM KOMISYONU Kurumsallıkta Bilişimin Önemi ve Bilgi Güvenliği Ocak 2016.
WEB TABANLI DESTEK.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
Şirket Web Sitesi Tasarımı
Fazilet Hazal Burmabıyık
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
FUAR ORGANİZASYONU.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
TELİF HAKKI.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
TELİF HAKKI.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Dijital kütüphane işlevleri
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler için Online Ön Muhasebe Programı YoncaERP ile Stok, Cari, Fatura, Sipariş, Kasa, Banka, Çek Senet takibini yapın
Gurbet Gunturk Evsel, MLIS
Öğretim Görevlisi Alper Talha Karadeniz Veri Tabanı 1
Sunum transkripti:

Stok Fotoğrafçılığı

Firmaların Görsel İhtiyacı Yeni yapılacak prodüksiyon Stok fotoğrafı kullanarak

Stok Fotoğrafı Belli ihtiyaçlar için önceden çekilmiş ve kullanıma hazır arşiv görüntüleri Stok ajanslarından Doğrudan Fotoğrafçılardan

Stok Fotoğrafları Tamamen satılmazlar Kullanım hakkı kiralanır

Stok fotoğrafları nerede kullanılır Reklam Basın Broşür Multimedya Yıllık Raporlar Poster Takvim Tebrik kartı Kredi kartı Web

Stok fotoğrafı nasıl üretilir? Daha önceden yapılmış çekimlerin telif haklarını kullanarak Fotoğrafçılar stok kullanımlar için özel olarak yeniden çekerler

Stok fotoğrafının alıcılar için yararları: Prodüksiyon çekimleri gibi masraflı değildir. (Telif ücretleri, prodüksiyon giderleri) Zamandan tasarruf Garanti çözümler (sonucu görerek alırsınız)

Fotoğrafçı için faydaları: Tek bir işten zaman içinde daha fazla kazanç sağlarlar. Farklı konularda çekim deneyimi kazandırır. Görüntülerin kullanım süresi daha fazladır.

Stok fotoğrafının dezavantajları: Müşteri için özel değildir. Daha önceden kullanılmış fotoğraflar. Özel olanlar daha maliyetlidir

Stok fotoğrafının dezavantajları: Ajans aracılığıyla satılan fotoğraflaın parasını daha geç alırlar Gelirin % 50 sini ajanslar alır Fotoğrafları hazır hale getirmek zaman ister Kategorileştirme, başlık, anahtar kelimeler zaman alır. Sadece stok fotoğrafı yapmanın garanti geliri yoktur. Masrafları karşılamak maliyetlidir

Stok fotoğrafları nereden bulunur Geleneksel yöntemler: Ajanslardan, CD-rom, stok kitaplarından İnternet

Geleneksel yöntemde (Dia-Bank) Görüntü tanımlanarak istenir Spesifik bilgiler verilmeli Nerede ve hangi boyutlarda kullanılacağı bilgisi Sözleşme: Teslim metodu, Kullanılacağı zaman ve yasal sorumlluklar Sözleşme tarafları korur Araştırma ücretleri

Görüntünün teslimi: Orijinal görünüye zarar verilmemesi Zamanında geri teslim

Görüntülerin kullanılması: Bilgilendirme yapılmalı nerede ve ne boyutta kullanıldı Ücret ödenmeli (telif hakkı kullanılmadan ödenmeli) Geri gönderme: 21 gün

Elektronik stok fotoğrafçılığı Digital ortam hem fotoğrafçılar hemde kullanıcılar için yeni problemler ve olanaklar getirdi.

Pazarlama stratejileri internet üzerine kurulmuştur Görüntü üretme, saklama ve dağıtımında değişim Fotoğraf ekleme- çıkarma, bilgi girme, satışlar online Fotoğrafçılar anonim Fotoğraflar anonim

Haber ve belgeselden ziyade daha geniş bir kullanım alanı açtılar Global şirket kültürü, çağdaş yaşam, farklı bağlamda kullanılabilecek imgeler, zamansız, parlak ışıklı zengin renkler, çekici ama tanınmamış modeller fotoğrafların ortak özellikleri

İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları: Alıcılar anında fotoğrafı izler ve seçer Anahtar kelimeler aracılığıyla daha kolay seçim yapabilir Fotoğrafın orijinalini elektronik olarak aldığı için hukuki sorumluluk altına girmez Kurye masrafı ve gecikme ücreti yoktur.

İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları: Stok ajansları için web büyük bir pazardır Orjinal dosyalar kütüphanede tutularak bir zarar görmeden saklanabilir Görüntüler defalarca satılabilir Ödemeler kredi kartı veya hesap numarası verilerek garanti altına alınır

İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının dezavantajları: Görüntüleri çalınması ve kopyalanması Asıl kime ait sorunu Güvenlik eksikliği Holografk imzalar kullanılacak Tarama motorları aracılığıyla izinsz kullanımları bulmak mümkün

Fiyatlandırmayı belirleyen unsurlar: Sayfada kullanılan görüntünün büyüklüğü Yerleştirildiğ yer Teşhir süresi Şirket büyüklüğü Ortalama hitler Görüntünün sayısal büyüklüğü

Görüntülerde aranan teknik nitelikler: Keskinlik Netlik Grensiz Temiz bir kompozisyon Gölgesiz İyi Pozlanmış Basit Yalın

Model release Property release

İstenmeyenler: Logo, şirket ismi Patentli ürünler Sanat eserleri Şiddet içerikli Porno içerikli