Stok Fotoğrafçılığı
Firmaların Görsel İhtiyacı Yeni yapılacak prodüksiyon Stok fotoğrafı kullanarak
Stok Fotoğrafı Belli ihtiyaçlar için önceden çekilmiş ve kullanıma hazır arşiv görüntüleri Stok ajanslarından Doğrudan Fotoğrafçılardan
Stok Fotoğrafları Tamamen satılmazlar Kullanım hakkı kiralanır
Stok fotoğrafları nerede kullanılır Reklam Basın Broşür Multimedya Yıllık Raporlar Poster Takvim Tebrik kartı Kredi kartı Web
Stok fotoğrafı nasıl üretilir? Daha önceden yapılmış çekimlerin telif haklarını kullanarak Fotoğrafçılar stok kullanımlar için özel olarak yeniden çekerler
Stok fotoğrafının alıcılar için yararları: Prodüksiyon çekimleri gibi masraflı değildir. (Telif ücretleri, prodüksiyon giderleri) Zamandan tasarruf Garanti çözümler (sonucu görerek alırsınız)
Fotoğrafçı için faydaları: Tek bir işten zaman içinde daha fazla kazanç sağlarlar. Farklı konularda çekim deneyimi kazandırır. Görüntülerin kullanım süresi daha fazladır.
Stok fotoğrafının dezavantajları: Müşteri için özel değildir. Daha önceden kullanılmış fotoğraflar. Özel olanlar daha maliyetlidir
Stok fotoğrafının dezavantajları: Ajans aracılığıyla satılan fotoğraflaın parasını daha geç alırlar Gelirin % 50 sini ajanslar alır Fotoğrafları hazır hale getirmek zaman ister Kategorileştirme, başlık, anahtar kelimeler zaman alır. Sadece stok fotoğrafı yapmanın garanti geliri yoktur. Masrafları karşılamak maliyetlidir
Stok fotoğrafları nereden bulunur Geleneksel yöntemler: Ajanslardan, CD-rom, stok kitaplarından İnternet
Geleneksel yöntemde (Dia-Bank) Görüntü tanımlanarak istenir Spesifik bilgiler verilmeli Nerede ve hangi boyutlarda kullanılacağı bilgisi Sözleşme: Teslim metodu, Kullanılacağı zaman ve yasal sorumlluklar Sözleşme tarafları korur Araştırma ücretleri
Görüntünün teslimi: Orijinal görünüye zarar verilmemesi Zamanında geri teslim
Görüntülerin kullanılması: Bilgilendirme yapılmalı nerede ve ne boyutta kullanıldı Ücret ödenmeli (telif hakkı kullanılmadan ödenmeli) Geri gönderme: 21 gün
Elektronik stok fotoğrafçılığı Digital ortam hem fotoğrafçılar hemde kullanıcılar için yeni problemler ve olanaklar getirdi.
Pazarlama stratejileri internet üzerine kurulmuştur Görüntü üretme, saklama ve dağıtımında değişim Fotoğraf ekleme- çıkarma, bilgi girme, satışlar online Fotoğrafçılar anonim Fotoğraflar anonim
Haber ve belgeselden ziyade daha geniş bir kullanım alanı açtılar Global şirket kültürü, çağdaş yaşam, farklı bağlamda kullanılabilecek imgeler, zamansız, parlak ışıklı zengin renkler, çekici ama tanınmamış modeller fotoğrafların ortak özellikleri
İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları: Alıcılar anında fotoğrafı izler ve seçer Anahtar kelimeler aracılığıyla daha kolay seçim yapabilir Fotoğrafın orijinalini elektronik olarak aldığı için hukuki sorumluluk altına girmez Kurye masrafı ve gecikme ücreti yoktur.
İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları: Stok ajansları için web büyük bir pazardır Orjinal dosyalar kütüphanede tutularak bir zarar görmeden saklanabilir Görüntüler defalarca satılabilir Ödemeler kredi kartı veya hesap numarası verilerek garanti altına alınır
İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının dezavantajları: Görüntüleri çalınması ve kopyalanması Asıl kime ait sorunu Güvenlik eksikliği Holografk imzalar kullanılacak Tarama motorları aracılığıyla izinsz kullanımları bulmak mümkün
Fiyatlandırmayı belirleyen unsurlar: Sayfada kullanılan görüntünün büyüklüğü Yerleştirildiğ yer Teşhir süresi Şirket büyüklüğü Ortalama hitler Görüntünün sayısal büyüklüğü
Görüntülerde aranan teknik nitelikler: Keskinlik Netlik Grensiz Temiz bir kompozisyon Gölgesiz İyi Pozlanmış Basit Yalın
Model release Property release
İstenmeyenler: Logo, şirket ismi Patentli ürünler Sanat eserleri Şiddet içerikli Porno içerikli