OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahlak Gelişimi.
Advertisements

EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
KİŞİLİK GELİŞİMİ. KİŞİLİK NEDİR? Kişilik, bir kişiyi diğer kişilerden ayırt ettiren, tutarlı, uyum sağlayıcı duygu-düşünce ve davranış örüntüleridir.
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
KİŞİLİK Kişilik, bireyi diğer bireylerden ayırt eden, tutarlı olarak sergilenen, bireye özgü özellikler bütünüdür. Kişilik= Huy + Karakter.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Siyaset Sosyolojisi.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİNİN KÖKLERİ. AÇIKLAMALARIN KULLANIŞLILIĞI Kullanışlı bir kuram; ● Kapsayıcılık ● Doğrulanabilirlik ● Gözleme dayalılık ve ●
PSİKANALİTİK TERAPİ.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
Bilişsel ve Dil Gelişimi
Ahlaki(Moral) Gelişim 1
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOSEKSÜEL KURAMIN ELEŞTİRİLEN YANLARI
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM KURAMI
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
Program Tasarım Modelleri
PSİKANALİTİK YAKLAŞIM
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
Ahlak Gelişimi.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
8. HAFTA KİŞİLİK ve KENDİLİK.
AİLE TUTUMLARI.
Öğretmenlik Meslek Etiği
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ Öğr. Gör. Osman ALBAYRAK RİZE.
Ahlak Gelişimi - Kohlberg
Öğretmenlik Meslek Etiği
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Sunum transkripti:

OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM -2 6-11 YAŞ

KOHLBERG’İN AHLAK GELİŞİMİ DÖNEMLERİ Piaget’in kuramının yeniden incelenmesi ve anlamlandırılmasıdır. 3 dönemde sıralamaktadır. Gelenek öncesi düzey Geleneksel düzey (ilk 2 düzey Piaget’in dışa bağlı dönemine denk gelir.) Gelenek sonrası düzey

Kohlberg’in ahlak gelişim modeli Aşama= gelenek öncesi düzey işlem öncesi(3-9 yaş): cezadan korktuklarından uyarlar, menfaat söz konusudur. 2. Aşama= geleneksel düzey somut işlemler(9-14 yaş): otoriteyi ve büyükleri memnun etmek için uyarlar, yasalara ve düzene uyma davranışı vardır. 3. Aşama= gelenek sonrası düzey soyut işlemler(14 + yaş): kuralların toplum yararına değişebileceğine inanırlar. Evrensel ahlak ilkelerine uyma eğilimi vardır.

KİŞİLİK GELİŞİMİ Sosyal ve kişilik gelişimi bir arada ele alınacaktır. Bu bölümde kişilik kuramlarından Freud’un “Psikoseksüel Gelişim” kuramı ile Erikson’un “Psiko-Sosyal Gelişim” kuramı 6-11 yaş geç çocukluk dönemini temel alarak incelenecektir.

A- FREUD’UN PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM DÖNEMLERİ Adı en çok duyulan kuramlardan birisidir. Psikoanalitik döneme dayanır. Normal gelişim için gelişimin her dönemi sağlıklı geçirilmelidir. Freud’a göre kişiliğin 3 temel birimi vardır: İD Kalıtımla ilgili dürtü ve arzuları kapsar, bilinçaltı, zevk EGO İd’i denetler, akılcı, pratik, mantıklı düşünce, gerçeklik SUPEREGO Toplumsal yan

Freud’un kişilik gelişimi 5 dönemde gerçekleşir Oral dönem (0-1 yaş) Anal dönem (1-3 yaş) Fallik dönem (4-6 yaş) Latent (gizil) dönem (6-11 yaş) Genital dönem (12-18 yaş)

B- OKUL DÖNEMİ (6-11 YAŞ) (ERİKSON) Çalışma ve başarılı olmaya / karşı / aşağılık duygusu Okula gitme ile sosyal davranışlarda büyük gelişme başlar. Arkadaşların ve öğretmenin çocuk üzerine etkisi artmıştır. Beğeni toplamak arkadaşları ve yetişkinlerce takdir edilmek ister. Yeterli desteği görürse daha fazla çalışır ve başarılı olur. Güveni azalır. Çevre ile sağlıksız ilişkiler kurar uyum sorunu yaşar.