HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ ORYANTASYON EĞİTİMİ KURSU ÖĞRETMENİN BEDEN DİLİ www.halk-egitim.com

ÖĞRETİCİNİN SESSİZ DİLİ 28.07.2019

Beden dili nedir? Jest, mimik, oturuş ve duruş gibi çeşitli tavırlarla farklı duygular anlatılır. Buna beden dili denir. 28.07.2019

Beden Dili ile Verilen mesajlar; düşmanlık, sıkıntı, güven, saldırganlık, hoşlanma gibi gerçek duygu ve tavırları yansıtmak konusunda, söylenen kelimelerden çok daha önemli rol oynar. 28.07.2019

Beden Dili İlk izlenim, iletişimde çok önemlidir. İlk izlenimi oluşturan şeyler ise davranışlarımız ve sözlerimizdir. Basit bir hareket, binlerce kelimeden çok daha etkilidir. 28.07.2019

MESAJIN ULAŞMASI SÖZ %7 SES %93 BEDEN DİLİ

Beden Dilinin Öğeleri Beden Duruşu Mimikler Başın Kullanımı Oturmak İçin Seçilen Yer Giyim Bakım ve Makyaj Jestler Göz Teması Ayakların Kullanımı Oturma Biçimi Mesafe Kullanılan Aksesuarlar

'Dikkat vücudunuz konuşuyor' Nasıl mı?

Eller ve Ellerin kullanımı KİŞİ ANALİZLERİ Eller ve Ellerin kullanımı Açık el “Güven ve dostluk sunar. Uyum ve uzlaşmaya davet eder. Güçlerin eşitliği ilkesi vurgulanır.” 28.07.2019

Otoriter el (Kapalı el) KİŞİ ANALİZLERİ Otoriter el (Kapalı el) Öğreticinin hassas tarafını dünyaya kapattığını gösterir. O sadece dersini anlatacak ve gidecektir. “Bu öğretici, ya duygularındaki güvensizliği ya da bilgi eksikliğini saklamaya çalışır” 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Elin tehdit konumu Bu el konumundaki bir öğretici hiçbir mazereti kabul etmeyeceğini belirtmektedir. Doğru kullanıldığında avuç gücü kullanıcıya bir otorite ve diğerlerinin üzerinde sessiz bir iktidar sağlar. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Kenetlenmiş Eller Kişi olumsuz bir durumu kontrol etmeye çalışmaktadır. 28.07.2019

Yalan söyleme ya da olumsuz bir durum KİŞİ ANALİZLERİ Yalan söyleme ya da olumsuz bir durum 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Bu hareket, bir aldatma, yalan veya şüpheli durumu dışarıda bırakmak veya yalan söylediği kişinin yüzüne bakmaktan kaçınmak hareketidir. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Parmakları ağza sokmak güven ihtiyacının dışa gösterilmesidir. Bu hareketi gördüğünüzde kişiye güven vermek uygun olur. 28.07.2019

Can sıkıntısı ve dikkat dağılmasını gösterir. KİŞİ ANALİZLERİ Can sıkıntısı ve dikkat dağılmasını gösterir. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ İşaret parmağını dik olarak yanaktan yukarıya bakması ve başparmağın çeneyi desteklemesi durumunda bireyin konuşmacı veya konuyla ilgili olumsuz veya eleştirel düşünceleri var demektir. 28.07.2019

Memnuniyetsiz bir durum KİŞİ ANALİZLERİ Memnuniyetsiz bir durum 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Bu hareket olumsuz bir tavır ve duygu, sinirlenme veya korkuyu gizlemeye çalışma hareketidir. 28.07.2019

İlgilenmiş Baş Pozisyonu Onaylamayan Baş Pozisyonu Normal Pozisyon İlgilenmiş Baş Pozisyonu Standart Kol Kavuşturma Sağlam Bir Duruş Üstünlük Tavrı 28.07.2019

Havayı hassas bir şekilde kavrama KİŞİ ANALİZLERİ Havayı hassas bir şekilde kavrama Konuya hassasiyet kazandırır ve konuşulan konuyla ilgili olarak gücünü göstermeye çalışır. Eğer zihinde cevaplanamamış bir sorun varsa, aynı davranış yapılır. 28.07.2019

İki elin makas gibi yana doğru açılması KİŞİ ANALİZLERİ İki elin makas gibi yana doğru açılması Şiddetli reddetme vardır. Öğretmen, öğrencilerle arasına düşmanca bir set çeker. 28.07.2019

Avuç içinin yukarıya bakması KİŞİ ANALİZLERİ Avuç içinin yukarıya bakması Öğretmen, yumuşak bir şekilde öğrenciden kendi fikrine katılmasını istiyor demektir. Aynı zamanda farklı fikirlere de açık olduğunun göstergesidir. 28.07.2019

Avuç içinin aşağıya bakması KİŞİ ANALİZLERİ Avuç içinin aşağıya bakması Artmış olan gerginliği kontrol etmek isteyen soğukkanlı bir yaklaşım işaretidir. Bu hareket, karşı tarafta direnç doğurmaz. 28.07.2019

İki elin avuç içlerinin aşağıya bakması KİŞİ ANALİZLERİ İki elin avuç içlerinin aşağıya bakması Öğretici, karşı taraftan gelen teklif ve eleştirilere karşı çıkmaktadır. Bu hareket, karşı tarafı durdurmaya ve kendi sınırlarından içeri sokmamayı amaçlar. 28.07.2019

İki elin avuç içlerinin kişinin kendi göğsünü göstermesi KİŞİ ANALİZLERİ İki elin avuç içlerinin kişinin kendi göğsünü göstermesi Karşıdakinin ortaya koyduğu fikirleri kucaklayarak, onunla uyum içinde olmak istediğini yansıtır. 28.07.2019

Eller çene altında kenetli KİŞİ ANALİZLERİ Eller çene altında kenetli Kursiyerin ilgi alanının dışına çıktığınızı, ona artık hitap edemediğinizi gösterir. 28.07.2019

Ellerin önde ve arkada birleşmesi KİŞİ ANALİZLERİ Ellerin önde ve arkada birleşmesi Ellerin arkada birleşmesi, özgüveni, meydan okumayı ve saklanacak bir şeyinin olmadığını gösterir. Ellerin önde birleşmesi ise, itaati ve kendine olan güvensizliği gösterir. Boynun eğilmesi, omuzların düşmesi ile desteklenir. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Savunma Kitapları göğsüne alma 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Savunma Kolları kavuşturma 28.07.2019

Başın duruşu ve hareketleri KİŞİ ANALİZLERİ Başın duruşu ve hareketleri Baş, yukarı doğru ise “Üstünlük” Öne eğik ise, “Uysallık” Baş geri doğru hareket ediyorsa “Reddetme” Öne doğru sallanıyorsa “Kabul” vardır. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Gözler ve bakışlar Hoşlanma durumunda, düşünce esnasında, karanlıkta göz bebekleri büyür. Gözler küçüldüğünde, verilen bilgi beni tatmin etmedi anlamına gelir. Yukarı bakmak yardım talebinin gösterir. Yere ayak uçlarına bakan insanlar, önceki yaşanmış tecrübelerine bakarak yaşanacak olumsuzluklardan korkan kişilerdir. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Hep öne ve ileriye doğru bakan hayal alemindedir. Gözün yumulması ile, dışarıdan gelen fikirlere kendimizi kapatırız. Öğrenciler gözlerini yumuyor ve başlarını saklıyorlarsa, bu kadar bilgi yeter demektedirler. 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Gözler Sağa bakıyorsa, görsel tasarlama Yukarı bakıyorsa, koku hatırlama Sola bakıyorsa görsel hatırlama Ortada ise duygusal sentez Aşağı bakıyorsa tat hatırlama 28.07.2019

KİŞİ ANALİZLERİ Bakışlar İlgi bakışı Müfettiş bakışı Tehdit bakışı 28.07.2019

Üstünlük belirten hareketler Sıkılmış yumruğuyla, kağıdın üzerine işaret eden öğretmen, hiçbir mazeret kabul etmeyeceğini belirtir. Öğrenciyi elinin tersiyle kendinden uzaklaştıran öğretmen, ona değer vermediğini göstermektedir. Öğrenci bir soruya cevap verirken, başını geriye doğru atan öğretmen, öğrencide tedirginlik yaratır. Öğretmen, ellerini ensesine koyarak geriye yaslanırsa, kesin üstünlük ifadesidir. Başkalarını önemsememek anlamındadır. 28.07.2019

İkinci derecede duvar kenarında oturan kursiyerler katılır. KİŞİ ANALİZLERİ Oturma düzeni Oturma düzeni Ön sıralarda oturanlar, derse diğer sıralardaki kursiyerlerden daha fazla katılıyorlar. İkinci derecede duvar kenarında oturan kursiyerler katılır. 28.07.2019

Renkler Kırmızı iştah açar. Yeşil güven verir. Siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder. Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği temsil eder. Mavi, sakinliği, durgunluğu ifade eder. Mor, nevrotik duyguları ortaya çıkarır. Pembe, kin ve düşmanlığı yok eder. Sarı, geçiciliği ve dikkat çekiciliği ifade eder. Kahverengi, hızlı hareketi ifade eder. 28.07.2019

Öğrencilerle etkili iletişim kurma becerisi Şimdi (şu an) ile meşgul olun. Öğrenciler hakkında konuşmaktan çok, doğrudan onlarla konuşun. Nazik ve kibar olun. Göz kontağı kurun. Sözel olmayan mesajlara dikkat edin. Ben dili kullanarak, söylediğinizin sorumluluğunu alın. Kişi hakkında değil, durum hakkında konuşun. Soru sormaktan çok cümle kurun. Duygulara değil, davranışlara sınır getirin. 28.07.2019

Dokunma öğrenciler açısından oldukça önemli bir etkiye sahiptir. 28.07.2019

Bölgeler ve hakimiyet alanı Özel alan 0-46 cm Kişisel alan 47-120 cm Sosyal alan 121-350 cm 28.07.2019

Özel alan Anne Baba Eş Çocuklar ve çok yakınlar girebilir. Alan ihlal edildiğinde kalp atışı artar. Birey strese girer. 28.07.2019

Kişisel alan İki arkadaşın yemek masasında koruduğu alandır. İhlâl edildiğinde, eğer rahatsızlık yaratıyorsa alan korunur. 28.07.2019

Sosyal alan Arkadaşlar Tanıdıklar Çalışma arkadaşları Sosyalleşme etkinlikleri için ayrılan alan. Öğretmen ile öğrenci velisi arasındaki alandır. 28.07.2019

Diğer alanlar Kritik alan Kaçış alanı Soyutlanma Çalışma alanı 28.07.2019