BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
UML Unified Modeling Language
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Arayüzler.  Bir classın ne yaptığı nasıl yaptığından daha önemlidir  abstract kelimesi bir classın ne yapacağını belirler  interface tamamı abstract.
Bölüm 6 – Metodlar ve Parametreler
OOP UYGULAMA 5.
Metodlar ve Parametreler
Karar ifadeleri ve Döngüler
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
TÜMLEŞİK MODELLEME DİLİ
DİZİLER.
P 2. Ünitede Nesneye Dayalı Programlama anlatılıyor. p Nesneye dayalı programlama yeni veri tiplerinin ve bu tipleri işletmek için gereken işlemleri oluşturmayı.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Sınıflar ve Fonksiyonlar
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
SINIF DİYAGRAMLARI (Class Diagrams). Temel Sınıf Gösterimi  En üstte sınıf ismi bulunur.  Özellikler (opsiyonel) –Sınıfa ait tüm alanları içermelidir.
Kalıtım.
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Polimorfizm.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Nesne Tabanlı Programlama ve Metotlar
* Miras * Yazılımı yeniden kullanabilirliği artırır. * Varolan sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar. * Varolan sınıfın veri ve metodlarını kendi.
BİLGİSAYAR programlama II
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
GÖRSEL PROGRAMLAMA C# UYGULAMALARI Araş. Gör. Sefa TUNÇER.
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 1
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
PHP ile Nesneye Yönelik Programlama
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA Dr. Aslı Ergün 1

UML Unified Modeling Language(UML) sınıf diyagramları gösteren, Nesneye Tabanlı Programlamada kullanılan, görsel bir modelleme dilidir (programlama dili değildir). 11.07.2019

Class (Sınıf) Diyagramı Sınıflar ve sınıflar arasındaki ilişkileri gösteren diyagramlardır. 3 bölümlü (sınıf adı, özellikler, metodlar) dikdörtgen şeklinde gösterilirler. SınıfAdı   Ucak -değişken1:tür 1 +değişken2=değer 2 -hiz:int +metod1() +metod2(parametre veri tipi) #metod3():geri dönüş tipi +hizYaz(int) #hizAl():int 11.07.2019

Sınıflar Arası İlişkiler -Association (bağıntı – birliktelik) ilişkisi 11.07.2019

Inheritance ve Generalization (Kalıtım ve Genelleme) ilişkisi Canlı İnsan Hayvan Bitki Kuşlar Balıklar Böcekler 11.07.2019

11.07.2019

Dependency (Bağımlılık) ilişkisi 11.07.2019

Realization (Gerçekleştirim) ilişkisi Kullanıcı ara yüzlerinin modellenmesinde kullanılır. Sadece metod adlarını ve bu metodların parametrelerini içerir. Gerçekleştirim ilişkisi, kesikli bir çizginin ucuna yerleştirilmiş içi boş bir üçgen ile gösterilir. 11.07.2019

11.07.2019

Plotter.java package examples.simple.client; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import examples.simple.model.Circle; import examples.simple.model.Drawable; import examples.simple.model.Rectangle; import examples.simple.model.Shape; import examples.simple.model.Line; class Plotter { public static void main(String[] args) { List<Drawable> drawables = new ArrayList<Drawable>(); Shape s = new Circle(); drawables.add(s); s = new Rectangle(); Line l = new Line(); drawables.add(l); for (Drawable drawable : drawables) { drawable.draw(); } 11.07.2019

Shape.java package examples.simple.model; public abstract class Shape implements Drawable { private Point center; public Point getCenter() { return center; } public void setCenter(Point center) { this.center = center; 11.07.2019

Drawable.java package examples.simple.model; public interface Drawable { public void draw(); } 11.07.2019

Rectangle ve Circle Sınıfı Rectangle.java package examples.simple.model; public class Rectangle extends Shape { public void draw() { System.out.println("Drawing a rectangle...."); } Circle.java public class Circle extends Shape { System.out.println("Drawing a circle...."); 11.07.2019

Line.java package examples.simple.model; public class Line implements Drawable{ public void draw() { System.out.println("Drawing a line"); } 11.07.2019

UML Sınıf ve Değişkenleri Örneği Aşağıdaki UML diagramındaki sınıfları(class) ve değişkenleri tanımlayınız. Müşteri sınıfı hesap sınıfından extend edilecektir. Müşteri ve hesap sınıflarının constructorları olduğu varsayılacaktır. Banka sınıfının içindeki hesap bilgileri metodu parametre olarak müşteri ve hesap nesnelerini alacak ve ekrana müşteri ad, soyad, hesabın para cinsi (tl,dolar,euro vs.) ve miktarını yazacaktır. 11.07.2019

Class Hesap{ public int hesap_id; public String para_cinsi; public int niktar Hesap(){ //varsayılan constructor ....... } Class Musteri extends Hesap{ public int id; public String ad; public String soyad; Musteri(){ //varsayılan constructor }} 11.07.2019

Class Banka{ public String banka_ad; Hesap hesap; Musteri musteri; Banka(){ //bankanın constructorı hesap = new Hesap(); musteri = new Musteri(); } public void hesap_bilgileri(String banka_ad, Hesap hesap, Musteri musteri){ System.out.println("Banka : " + banka_ad); System.out.println("Musteri : " + musteri.ad +" "+musteri.soyad); System.out.println("Hesap : " + hesap.para_cinsi); System.out.println("Banka : " + hesap.miktar); 11.07.2019

UML Editor- Ornek 1 11.07.2019

Main(test)

Polygon.class

Ucgen.class

Dortgen.class

UML Editor- Ornek 2 11.07.2019

Test2.java

Calisan.class(interface) 11.07.2019

Programci.class 11.07.2019

Mudur.class 11.07.2019

Satis.class 11.07.2019

Sekreter.class 11.07.2019