Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
KAZANIMLAR 6. Türk Silahlı Kuvvetlerinin önemini ve görevlerini kavrar.
Avrupa Birliği.
Doğu Akdeniz’de Enerji Keşifleri ve Türkiye
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
ICCI 2008 “Energy Disputes and Investment Treaty Arbitration” Değer Boden Istanbul, 15 May 2008.
Prof. Dr. Nuray EKŞİ Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi
BORU HATTI TAŞIMACILIĞI
KOLLEKTİF ŞİRKET Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN ORTADOĞU POLİTİKASI
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
1 Alternatif Anlaşmazlık Çözümü Nedir? Raichel Hopkinson, Ortak, Anlaşmazlık Çözümü, Denton Wilde Sapte
TÜRKİYE’DEKİ PETROL VE DOĞALGAZ BORU HATLARI
SAVAŞTA VE BARIŞTA TÜRK ORDUSU
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
TÜRKİYE’NİN JEOPOLİTİĞİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ
Uluslararası İnsan Hakları Çalıştayı Suriye’nin Yeniden Yapılandırılması: Devlet İnşası Çalıştayı ETKİNLİKLER.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük DÜNYA BARIŞI
Uluslararası Ukrayna ÇalıştayıSuriye’nin Yeniden Yapılandırılması: Devlet İnşası Çalıştayı II ETKİNLİKLER.
Prof. Dr. Yusuf ZEREN, Yrd. Doç. Dr. Mehmet MİMAN,
Özlem Keçim.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (United Nations)
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Lozan’dan Möntrö’ye Türk Boğazları
Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
Türkiye İçin Tam Üyelik Alternatifleri Nelerdir?
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
Uluslararası Örgütler
Coğrafya Performans Ödevi
DÜNYA PETROL REZERVLERİ
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
Kadir Has Üniversitesi
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Kardak Krizi’nin 21. Yılında
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI VE ATATÜRK’ÜN ÖLÜMÜ TEST SUNU
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Hukukun TEMEL kavamları
Türkiye petrol ve doğalgaz rezervlerinin dörtte üçüne sahip bölge ülkeleriyle, Avrupa'daki tüketici pazarları arasında jeo-stratejik bir konuma sahiptir.
İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri: Genel Bakış
YEM KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE VE ULUSLAR ARASI ÖRGÜTLER II
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER
GÜVENLİK KONSEYİ (BM Antlaşması, m. 23 vd.)
AETR KONVANSİYONU
RADYO AMATÖRLÜĞÜ (Amatör Telsizcilik) Hazırlayan Emin ÖZER ( TB8COE )
Uluslararası İşletme Yönetimi
DÖH II PRATİK MUSTAFA ALPER ENER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi Deniz Alanlarının Sınırlandırılması Hukuku ve Doğu Akdeniz Dr.Öğr. Üyesi Sami Doğru

Sunum Planı Giriş 1. Deniz Alanlarının Sınırlandırması Hukuku a. Sözleşme Hükümleri b. Yargı Kararları c. Devlet Uygulamaları 2. Hakkaniyet Prensipleri 3. İgili/Özel Durumlar a. Coğrafi Faktörler b. Coğrafi Olmayan Faktörler Sonuç ve Öneriler 

Giriş «Bir dönüm çorak toprak için binlerce mil kare deniz alanı verebilirim.»

Giriş «Sınırlar, barış ve savaş uyuşmazlıklarının üzerine asıldığı bir nevi ustura ağzı gibidir..»

Giriş Ticari şirketler, sınırları belirlenmiş ve devletler arasında uyuşmazlığa konu olmayan deniz alanlarını tercih etmekteler

Giriş Bugün dünyada mevcut yaklaşık 400’ü aşkın deniz yetki alanı uyuşmazlığından 190’a yakını anlaşmalarla belirlenmiştir

Giriş «Kıbrıs sorunu denize yayılarak daha da tehlikeli boyutlara ulaşmıştır

Amaç Doğu Akdeniz’de; - Uyuşmazlığın çözülmesinde uygulanacak uluslararası hukuk kuralları hakkında bilgi vermek - Kıyıdaş devletler arasında yapılacak bir sınırlandırmada Türkiye ve KKTC’nin tezlerine temel oluşturacak hukuki argümanlar ortaya koymak

Deniz Alanlarının Sınırlandırması Hukuku ‘Deniz Yetki Alanı’ İlanı ve ‘Deniz Yetki Alanı’ Sınırlandırılması (tek taraflı bir işlem değil)

Deniz Alanlarının Sınırlandırması Hukuku ‘Deniz Yetki Alanı’ İlanı: Tek taraflı işlem - Bitişik Bölge - Balıkçılık Bölgesi - Kıta Sahanlığı - Münhasır Ekonomik Bölge

Deniz Alanlarının Sınırlandırması Hukuku ‘Deniz Yetki Alanı’ Sınırlandırması: Anlaşma ‘Tek taraflı bir işlem değil’

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Sınırlandırılma; - Sözleşme hükümleri, - Örf ve adet hukuku kuralları - Yargı kararları - Devlet uygulamaları

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Sözleşmeler “Denizlerin Anayasası”: - 1958 Cenevre Sözleşmeleri ile - 1982 Deniz Hukuku Sözleşmesi

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Sınırlandırma İlkeleri - Genel prensipler - Her olaya uygulanabilecek açık kurallar bulunma- maktadır.

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Sınırlandırma İlkeleri - Her sınırlandırmanın kendine özgü dikkate alınacak «ilgili/özel durumları» vardır. - Doğu Akdeniz’e özgü «ilgili/özel durumlar» da vardır. - Bunun için Yargı Kararları ve Devlet Uygulamalarını incelemek gerekir

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları 1958 Cenevre Kıta Sahanlığı Sözleşmesi (Md. 6) Kıta Sahanlığının sınırı, - Kural olarak, “anlaşmayla” saptanacaktır. - Bu konuda bir anlaşmaya varılamazsa ve “özel durumlar” farklı bir sınırın saptanmasını haklı kılmıyorsa, Sınırlandırma “eşit uzaklık” ilkesine göre yapılır.

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları 1982 Deniz Hukuku Sözleşmesi (Md. 74 ve 83) Sınırlandırma; - ‘Hakkaniyete uygun çözüme’ ulaşmak maksadıyla, - Uluslararası hukuka uygun olarak ‘anlaşma’ ile yapılacaktır. vurgu ‘Hakkaniyete uygun çözüme’

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Yargı kararları Sınırlandırma; - ‘Hakkaniyet prensiplerine’ uygun bir şekilde ve - Bütün ‘ilgili durumlar’ dikkate alınarak - ‘Anlaşma’ ile yapılacak *1969 Kuzey Denizi Davasında *1977 İngiltere- Fransa Kıta Sahanlığı Davası ve *1993 Grönland/Jan Mayen Davasında

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Romanya-Ukrayna Davası Üç aşamalı bir süreç Birinci aşamada, ‘geçici eşit uzaklık çizgisi’ ikinci aşamada, bu çizginin düzeltilmesine olan ihtiyaç değerlendirilmekte ve üçüncü aşamada da, bunun ‘hakkaniyete uygun olmayan sonuca’ neden olup olmadığı test edilmektedir.

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Devlet Uygulamaları Hakkaniyete Uygun Çözüm - Önce ‘ortay hat’ ile başlayıp, - Çeşitli ‘faktörler/‘ilgili durumlara’a göre bu hattın üzerinde düzeltmeler yaparak Hakkaniyete Uygun Çözüme ulaşmak

Kıta Sahanlığı ve MEB Alanlarının Sınırlandırılmasına İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları Uluslararası Hukuk; - Belirli bir metodu öngörmemekte, - Sınırlandırmanın; * Bütün ‘ilgili durumların’ dikkate alınarak * ‘Hakkaniyete uygun çözüme’ ulaşılmak amacıyla * ‘Hakkaniyet prensiplerince’ yapılması gerektiği vurgulanmaktadır.

Hakkaniyet Prensipleri -Belirleyici olan sonuçtur; prensipler sonuca bağlıdır. -Bir prensibin hakkaniyete uygunluğu, onun hakkaniyet uygun çözüme ulaşılmasına yönelik katkısı ışığında değerlendirilir. -Prensipler, ‘hakkaniyete ilişkin değerlerini’ çözümün hakkaniyete uygunluğuna yaptığı atıftan almaktadır. - Prensipler, hakkaniyete uygun çözüme ulaşmaya katkısına göre seçilmek zorundadır.

Hakkaniyet Prensipleri Hakkaniyet Prensipleri=genel uygulama esasları Örnek Hakkaniyet Prensipleri: 1 . Coğrafya yeniden tanımlanmaz. 2. Başka devletin doğal uzantısı kesilmez. 3. Bütün ilgili/özel durumlara saygı gösterilir. 4. Hakkaniyet eşitlik anlamına gelmez. 5. Dağıtıcı adalet konusunda bir tereddüt yoktur.

Hakkaniyet Prensipleri Sonuç olarak, ‘hakkaniyet prensiplerinin’ uygulanması, -`ilgili/özel durumun` bir fonksiyonu olan ‘hakkaniyet surecinin’ uygulanması anlamına gelir. - Bunun için ‘hakkaniyet prensipleri’, hakkaniyete uygun çözüme ulaşmaya yarayacak ‘ilgi/özel durumlara’ atıf yapar. Bu nedenle, ‘ilgili/özel durumların’ incelenme ihtiyacı vardır.

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) Karar vericilere, sınırlandırmanın tarafları olan devletlere ne kadar deniz alanı verilmesi gerektiğini belirleyecek şekilde tasarlanmıştır. İki fonksiyonu vardır

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) İlk fonksiyonu: -‘Eşit uzaklık’ metodunun uygulanmasını kolaylaştırmaktır. İkinci fonksiyon: - ‘Hakkaniyetli’ bir sınırlandırmada, hangi metodun kullanılması gerektiğine karar verilmesini sağlamaktır.

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler; - genel coğrafi çerçeve - sahilin yapısı, - orantılılık, - adaların varlığı, - esas hatlar, - jeolojik ve jeomorfolojik değerlendirmeler - üçüncü devletlerin varlığı’, - kara ülkesi sınırının pozisyonu. 2. Coğrafi olmayan faktörler - ekonomik faktörler, - tarafların devlet uygulamaları, - güvenlik ve politik faktör

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler a. Genel coğrafi çerçeve * Anakara kıyılarının genel formasyonu ve * Anakara kıyılarının uzunluğudur

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) Coğrafi faktörler a. Genel coğrafi çerçeve * Anakara kıyılarının genel formasyonu ve * Anakara kıyılarının uzunluğudur

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler b. Sahilin Yapısı Sınırlandırmada sahil coğrafyasının rolü çok belirleyicidir ve iki prensip üzerine kurulur: - “… kara denize hakimdir ve - Bu hakimiyetini denizle buluştuğu kıyıları (sahili) vasıtasıyla kurar…”

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler b. Sahilin Yapısı: Yargı Kararları - Malta- Libya Davası, - Ege Denizi Kıta Sahanlığı Davası, - Gine/Gine Bisse Davası gibi,

b. Sahilin Yapısı İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler: Doğu Akdeniz b. Sahilin Yapısı Dr. Cihat Yaycı Düşey Hatlar Kıyı doğrultusuna uygun diagonal hatlar

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler: Doğu Akdeniz Kıyı doğrultusuna uygun diagonal hatlara göre

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler c. Adalar - Tam etki verilen adalar - Hiç etki verilmeyen adalar - Yarım ya da - Daha az etki verilen adalar

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler c. Adalar - Adaların büyüklüğü, - Ana kıtaya uzaklığı, - Egemenlik uyuşmazlığına konu olması nedeniyle hiç etki verilmediği. - Kullanılan sınırlandırma metodu nedeniyle, adaların ihmal edildiği

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler c. Adalar Yargı kararları ve devlet uygulamalarında, adalara etki verilip verilmemesi konusundaki değerlendirmenin adalar birkaç gruba ayrılarak yapıldığı görülmektedir. 1. Kıyıya yakın adalar (offshore islands), 2. Kıyıya uzak ama ortay hattın berisindeki adalar (off lying islands/detached islands), 3. Ortay hat bölgesindeki adalar (islands in the median zone,) 4.Ters taraftaki adalar (islands ‘on wrong side) ve 5. Ada devletleri.

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: Doğu Akdeniz’de Ters taraftaki adalar Ada devleti

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: Ters taraftaki adalar St. Pierre and Miquelon Davası

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: 1968 İran- S. Arabistan Anlaşması

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: 1971 Tunus Libya Anlaşması

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: 1978 Avustralya-Papua Y. Gine Anlş.

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: Doğu Akdeniz kapatmama (non-encroachment)’

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: Ada Devletleri Malta- Libya Davası Kıyı uzunlukları:1/8

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) c. Adalar: Ada Devletleri Doğu Akdeniz’de de Kıyı uzunlukları belirleyicidir

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi olmayan faktörler a. Güvenlik Geçici sınırlandırma çizgisini, iki devlet arasındaki mesafenin dikkate alınarak hakkaniyete uygun bir şekilde değiştirilmesine neden olmaktadır. Doğu Akdeniz’de de etkilidir Daha çok karasularında etkilidir. Örnekler var: * İsveç SSCM * Norveç İzlanda

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi olmayan faktörler b. Politik faktör - Sınırlandırmanın bir yönü daima politiktir. -Hem yargı hem de devlet uygulamalarında dikkate alınmakta

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi olmayan faktörler b. Politik (siyasi) faktör Kıbrıs’ın siyasi statüsü ve buna bağlı olarak KKTC’nin durumu siyasi faktör olarak ‘ilgili durum’ oluşturmaktadır. GKRY’nin tek başına Kıbrıs’ın egemenliğini kullanacak şekilde yapılacak bir sınırlandırma hakkaniyete uygun olmayacaktır.

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi olmayan faktörler c. Ekonomik Faktör Doğal kaynakların ekonomik değeri tarafların gözünde çok önemlidir ve bu ikili anlaşmalara yansımaktadır. Yargı kararlarında varlığı bilinen doğal kaynakların sınırlandırmada dikkate alınacağı kabul edilmiştir.

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi olmayan faktörler c. Ekonomik Faktör Devlet uygulamaları iki esnek çözüm getirmiştir: Ortak rezerv anlaşması (common deposit clause)’ Ortak işletme (joint development)’

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi olmayan faktörler c. Ekonomik Faktör Doğu Akdeniz -‘Ortak İşletme’ - Kıbrıs'ta Türkler ve Rumlar’ın, petrol ve doğalgaz çıkarımı konusunda işbirliği yapmaları.

Sonuç ve Değerlendirme Sınırlandırma; -‘hakkaniyete uygun çözüme’ ulaşmak maksadıyla, - uluslararası hukuka uygun olarak ve - bütün ‘ilgili durumlar’ dikkate alınarak - ‘anlaşma’ ile yapılacaktır.

Sonuç ve Değerlendirme GKRY ve Yunanistan ; - Uluslararası hukuk kurallarına aykırı bir şekilde Doğu Akdeniz’de oldu bittiler yaratarak, - Deniz yetki alanlarını ilan etmiş ve - Bazı kıyı devletleri ile sınırlandırma anlaşması yapmış ve yapmaya devam etmektedir.

Sonuç ve Değerlendirme Türkiye ise, - Sismik araştırmalar dâhil bazı devlet uygulamaları yapmış ve - KKTC ile Kıta Sahanlığı Anlaşması imzalamıştır. - Münhasır ekonomik bölge ilanı yoluna gitmemiş, - Kıyıdaş devletler ile deniz yetki alanları sınırlandırması yapmamıştır.

Sonuç ve Değerlendirme Türkiye’nin muhtemel münhasır ekonomik bölge alanı tanımlaması; - ‘kıyı uzunluklarının yönü’ dikkate alınmadan yapılmakta, - bu da deniz yetki alanlarının, kısıtlı sayıda ilgili kıyı ile kıyıdaş devlet seçilmesi anlamında minimalist bir yaklaşımla ortaya konmasına neden olmaktadır.

Sonuç ve Değerlendirme GKRY –Yunanistan Sınırlandırma Anlaşması Kötü Senaryo GKRY –Yunanistan Sınırlandırma Anlaşması

Sonuç ve Değerlendirme Münhasır Ekonomik Bölge maksimalist bir yaklaşımla ilan edilmelidir.

Sonuç ve Değerlendirme Hem Türkiye hem de egemen bir devlet olarak KKTC diğer ilgili kıyıdaş devletler andlaşmalar imzalama girişimlerini başlatılmalıdır.

Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi İlginize Teşekkürler

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler: Doğu Akdeniz Düşey Hatlara göre

İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler: Doğu Akdeniz Kıyı doğrultusuna uygun diagonal hatlara göre

Yunanistan/GKRY için Sınırlandırma Metodu: ‘Eşit Uzaklık/Ortay Hat’ Amaç Yunanistan/GKRY için Sınırlandırma Metodu: ‘Eşit Uzaklık/Ortay Hat’

Yunanistan/GKRY için Sınırlandırma Metodu: ‘Eşit Uzaklık/Ortay Hat’ Amaç Yunanistan/GKRY için Sınırlandırma Metodu: ‘Eşit Uzaklık/Ortay Hat’

(Relevant/Special Circumstances) Kıyı doğrultusuna göre İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances) 1. Coğrafi faktörler: Doğu Akdeniz Kıyı doğrultusuna göre Yunanistan Suriye Lübnan Libya İsrail Mısır

(Relevant/Special Circumstances) İlgili/Özel Durumlar (Relevant/Special Circumstances)