Yuhanna‘ya kuvvet veriliyor

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

Yuhanna‘ya kuvvet veriliyor 1. ara parçası (bölüm 10) Yuhanna‘ya kuvvet veriliyor

1. ara parçası (bölüm 10) “1 Başka bir melek gördüm, o gökten indi. Bir buluta sarınmıştı, kafasının etrafında bir gökkuşağı vardı. Onun yüzü güneş gibi idi ve ayakları ateş direkleri gibi idi..” Neden ‘başka bir melek’ - çünkü onun işi farklı: değil ceza ama merhamet getiriyor Bu kuvvetli melek nasıl anlatılıyor? Kime benziyor? 1 – buluta sarınmış 2 – etrafında gökkuşağı 3 – yüzü güneş gibi 4 – ayakları ateş direkleri gibi ama bu İsa değil, onun öncüsü (7. borazan) – onun için efendisine benziyor

1. ara parçası (bölüm 10) “2 Onun elinde açılmış küçük bir ferman kâğıdı vardı. Ve sağ ayağını denizin üzerine koydu, sol ayağını da toprağın üzerine koydu. 3 Ve öyle yüksek sesle bağırdı, sanki aslanın bağırması gibi. Ve o bağırdığı zaman, yedi gök gürüldemesi de seslerini çıkardılar.” ‘Ayakları denizin ve toprağın üzerine koydu’’ = bütün dünya Herkes sanıyor Şeytan dünyayı kontrol ediyor, ama aslında Rabdır Şimdiye kadar sadece dünyanın bir parçası davalandı, şimde de bütün dünya Aslan gibi bağırması = hakemin kuvveti ve yetkisi – artık kuzu değil, Yahudanın aslanı konuşuyor Yedi gök gürüldemesi Bknz.: 4:5 – Allahın kral iskemlesinin etrafından geliyor Yedi = Allahın kendisinden Başka ferman kağıdı madem ayakları hem denizde, hem toprakta, bu fermanın sözleri bütün dünya için geçerli olacak

1. ara parçası (bölüm 10) “4 Ve ne vakıt yedi gök gürüldemesi seslerini çıkardı, tam yazmaya kalktım. Ama gökten şöyle bir ses işittim: "Yedi gök gürüldemesi ne söyledi, onu mühürle. Sakın yazma!" 5 Ve o melek, hani hem denizin, hem de toprağın üzerinde dururdu, sağ elini göke kaldırdı. 6 Sonsuzlara kadar Yaşayan'ın adına yemin etti. O, gökü ve onda bulunan herşeyi yarattı, dünyayı ve onda bulunan herşeyi yarattı ve denizi ve onda bulunan herşeyi yarattı. Evet, Onun adına yemin etti ki, artık vakıt daha fazla uzamasın. 7 Ama ne vakıt yedinci melek borazanını bağırttırmaya kalkacak, o günlerde Allahın saklı planı tamamlanacak. O planı kendi hizmetçileri olan peygamberlere önceden bildirmişti. ” “Onu mühürle, sakın yazma!” Neden bu sözler saklanılsın, açıklanmasın? (1) “Yuhanna sadece heyececanı arttırmak istiyor” (2) “onların zamanı henüz gelmedi, onun için bilmenize gerek yok” (Dan 12:7 – o sözleri yaz ama onların zamanı henüz gelmedi) (3) Allahın davalaması çok kutsaldır, insanın sözleri onu dile getiremez Yemin etmek Hep kutsal bir eşya tutarak yapılırdı (burada: ferman kağıdı) En büyük kişi adına = en büyük yemin

1. ara parçası (bölüm 10) “8 Ve gökten işitmiş olduğum o ses, bana ikinci defa konuştu. Dedi ki, "Git, hem denizin hem toprağın üzerinde duran meleğin elinden o ferman kâğıdını al.“ 9 Ben de o meleğe gidip ona, "Bana o küçük ferman kâğıdını ver" dedim. O da bana dedi: "Al, onu ye! Karnında acı olacak, ama ağzında bal gibi tatlı olacak." Hezekiel 2:8-3:3 Hezekiel istemedi, Yuhanna istedi ama güç kalmadı Hezekiel kendi halkına, Yuhanna bütün dünyaya peygamberlik etti Kağıdı yemek = Allahın haberini ‘yemek’ ve ‘sindirmek’ = dünyaya ne dediğimizi iyi gibi anlamak

1. ara parçası (bölüm 10) “10 Ben de meleğin elinden o küçük ferman kâğıdını aldım ve yedim. Ağzımda bal gibi tatlı idi. Ama karnımda apacı idi. 11 Ve bana dediler, "Sen lazım gene bir sürü halklar, milletler, diller ve krallardan için peygamberlik edesin." Bu ferman kağıdında ne yazıyor? “Artık vakıt kalmadı. Tövbe fırsatı geçti” Bu ilk bakışta çok hoş geliyor (= ağzımızda bal gibi) Ama en sonunda anlayacaz ki, bu çok ağır bir haberdir (karnımızda apacı). “Benim sevdiklerim yok oluyor” “Suçsuz kızanlar yok oluyor” “Ben de Allahın gazabını hak ettim” “Halklara karşı peygamberlik” - Yuhanna yorulmuştu, Rab ona burada kuvvet veriyor

Allahevinin ölçülmesi ve iki şahit 2. ara parçası (11:1-13) Allahevinin ölçülmesi ve iki şahit

2. ara parçası (11:1-13) “1 Bana bir ölçmek çubuğu verildi, değneğe benzeyen bir şey. Ve şöyle denildi: "Kalk, Allahın evini ve kurbanyerini, hem de orada tapanları ölç.” Allahevevini ölçmek ölçmek = reviziya, malını saymak, onu korumak Hezekiel 40:3,11 – Hezekiel’in tapınağı Hez. Zamanında tapınak yıkılmıştı, Yuhannnın zamnında da Hirodesin tapınağı yok olmuştu büyük soru: “Allahevimiz bir daha yapılacak mı? Yuhanna cevap veriyor: ”Allahın evi zaten vardır, ruhça bir binadır Hezekielin görünümündeki Allahevi

(sade görevliler girebilirdi) 2. ara parçası (11:1-13) 2 Ama Allahevinin dış tarafında olan avlusunu dışarıda brak. Onu ölçme, çünkü o, Allahsız milletlere verilmiştir. Onlar kutsal kasabayı kırk iki ay boyunca ayak altında çiğneyecekler.” Ölçmenin amacı - asıl bina vardır, ama onu korumak için onun etrafına bir tahtaperde yapılacak Dış avlusu (bütün Yahudiler girebilirdi) Hirodesin Tapınağı “dış tarafında olan avluyu brak” Tapınağın planı: İsrailliler dış avluya kadar gelenilirdi İç avluda sadece görevliler dururdu 1.Pet 2:5 – “biz ruhça kurbanlar getiriyoruz” İbr 13:10 - bizim kurbanyerimiz 42 ay çiğneyecekler = Rab gerçek halkını koruyacak, ama bedence Yahudi sayılanlar için garanti yok Kurban yeri ve iç avlu (sade görevliler girebilirdi)

2. ara parçası (11:1-13) “3 Ve ben iki şahidime kuvvet verecem. Onlar da çuval giyiyip, bin ikiyüz altmış gün peygamberlik edecekler.” İki şahit - çünkü bir şahit geçerli değildir Yasa 17:6; 19:15 – Musanın kanununa göre büyük davalarda iki şahit lazımdı Onun için İsa öğrencilerini ikişer olarak yolladı (Luka 10:1), değil destek için ama şahitleri olarak Çuval = tövbe Bu şahitler kişileri tövbeye çağrıyor 1.Kral 19:1; 1.Tar 21:16; Yun 3:5-6; Dan 9:3; Mat 11:21 Yahyanın giysileri gibi (Mat 3:4) = habercinin dış görünüşü onun getirdiği haberini gösteriyor

2. ara parçası (11:1-13) “4 O iki zeytin ağacı onlardır, dünyanın Güdücüsünün önünde duran iki mumluk onlardır. ” İki şahit = iki zeytin ağacı = iki mumluk Bu, Zek 4’teki görünüme bağlanıyor

2. ara parçası (11:1-13) “4 O iki zeytin ağacı onlardır, dünyanın Güdücüsünün önünde duran iki mumluk onlardır. ” Zekerya 41-3, 11, 14 O zamanın durumu benzer idi: Allahevi yıkık idi, yeniden yapmaya kalktılar ama ara verdiler Zerubabel (kral) ve Yeşu (başgörevli) güçlerini birleştirip kocaman bir mumluğa durmadan zağ yetiştiriyorlar Kutsal Ruh durmadan İsa’nın şahitliğini ayakta tutacak Bu iki şahit bütün kilisenin semboludur Değil dünyanın sonunda gelecek olan iki peygamber Değil Musa ve İlyas yeniden yeryüzüne dönsünler

İsa hakkında peygamberlikler İsa’nın dirilişine şahitlik 2. ara parçası (11:1-13) “4 O iki zeytin ağacı onlardır, dünyanın Güdücüsünün önünde duran iki mumluk onlardır. ” Eski Ahit Yeni Ahit İsa hakkında peygamberlikler İsa’nın dirilişine şahitlik İki şahit – iki ispat İsa’nın haberini doğrulayan iki büyük ispat var Eski Ahitteki peygamberlikler Luka 24:27.44 Apo 28:23 (2) İsa’nın diriilişi Apo 1:3 Apo 13:31

2. ara parçası (11:1-13) “5 Bir kişi kalktı mı, onlara zarar versin, o vakıt onların ağzından ateş çıkacak ve düşmanlarını bitirecek. Evet, onlar lazım öyle ölsünler.” “Ateş çıkacak, düşmanları bitirecek” İlyas bunu yaptı – 2.Krallar 1:9-14 Ama buradaki ateş gökten değil, şahitlerin ağzından gelen bir şeydir = onların kuvveti sözlerinde, değil zorbacılıkta Şahitleri görevlerini yaptıkıça Rab onları koruyacak

2. ara parçası (11:1-13) “6 İkisinde izin var, gökü kapatırsınlar. Öyle ki, peygamberlik günlerinde hiç yağmur yağmasın. Ve onlarda izin var, suyu kana döndürsünler ve ne kadar sık isterlerse, dünyayı her türlü bela ile vurabilirler. ” MUSA ile İLYAS Şahitlerin yetkisi: Gökleri kapatmak, yağmur yağmasın – İlyas gibi (1.Kral 17:1-) Suyu kana çavirmek – Musa gibi (Çıkış 7:19) Şahitlerin kuvveti gökten geliyor bunlar değil iki kişi, bütün kilisenin kuvvetini gösteriyor: şahitlik yaptı mı, Rab yeryüzünü vuruyor

2. ara parçası (11:1-13) “7 Ama şahitliklerini tamamladılar mı, o vakıt çukurdan çıkan canavar onlarla muharebe edecek, onları yenecek ve öldürecek.” ŞAHİTLERİN ÖLÜMÜ Kilisenin görevi bitecek, ne zaman Rab artık tövbeye fırsat vermeyecek (11:6) O zaman kilise “öldürülecek” = değil her imanlı öldürülsün, ama kilise bütün susturuluyor - şakirt - şahit - şehit Çukurdan çıkan canavar = Antihrist Ne olduğunu daha öğrenmedik, sonra anlatılacak (bölüm 13) Antihrist bütün 3 ½ sene vardı, saklıdan işlerdi (mesela: birinci mühür = beyaz beygirli) - 1.Yuh 2:18; 2.Sel 2:9

= en büyük hakaret: gömülmeye izin vermemek 2. ara parçası (11:1-13) “8 Onların bedenleri büyük kasabanın sokağında brakılacak. Ruhça o kasabanın adı 'Sodom ve Mısır'dır. Onların Rabbi de orada haça gerildiydi. ” Bedenleri sokakta! = en büyük hakaret: gömülmeye izin vermemek - İsa’nın gömülmesi bir nişan idi: aslında haça gerilenlerin cesetleri köpeklere brakılırdı Ama Arimateyalı Yusuf kendi yeni mezarı İsa’nın cesedine verdi (Matta 27:57-60) Bunu yapmakla peygamberlerin sözlerini yerine getirdi (İşa 53:9; 1.Kor. 15:3) Aynı onun gibi bu iki şahit de sokakta brakıldı, ama Rab onları haklı çıkarıyor Bu iş saklıdan olmadı: SOKAKTA = herkesin haberi ve razılığı vardı

Yeruşalim (=büyük kasaba) = Sodom = Mısır 2. ara parçası (11:1-13) “8 Onların bedenleri büyük kasabanın sokağında brakılacak. Ruhça o kasabanın adı 'Sodom ve Mısır'dır. Onların Rabbi de orada haça gerildiydi. ” Sodom = Allahın halkını saptıran güç Yeruşalim (=büyük kasaba) = Sodom = Mısır Çok ağır bir suçlama Yeşaya 1:21 “Sadık kent nasıl da fahişe oldu! Adaletle doluydu, doğruluğun barınağıydı, şimdiyse katillerle dolu.” Yeşaya 1:9-10 Yeruşalim Sodom ve Gomora’dır Yahudiler artık gerçek Allah halkına olan kiliseye Sodom ve Mısır gibidirler Mısır = Allahın halkını esir tutan güç

2. ara parçası (11:1-13) “9 Bütün halklardan, cinslerden, dillerden ve milletlerden kişiler üç buçuk gün onların bedenlerine bakacaklar. Ve vermeyecekler, onların bedenleri mezara konulsun. 10 Yeryüzünde oturanlar bunlardan için sevinecekler, bayram edecekler ve birbirlerine bahşiş yollayacaklar. Çünkü o iki peygamber yeryüzünde oturanlara çeki çektirmişlerdi. ” “dünyaya çeki çektirdiler” İlyas – 1.Krallar 18:17 Musa – Çıkış 8:4; 9:28; 10:19; 10:7 Herkes bir soluk alıyor “Artık rahatız” (Mez 105:38)

2. ara parçası (11:1-13) “11 Ama o üç buçuk günden sonra, Allahtan gelen yaşam ruhu onlara girdi ve ayağa kalktılar. Ve onları gören kişiler çok büyük bir korkuya düştüler. 12 Ben de gökten yüksek bir ses işittim. Onlara dedi: "Buraya binin!". Ve bir bulut içinde göke çıktılar. Düşmanları da onları gördüler. ” ŞAHİTLERİN YENGİSİ 3 ½ gün = düşmanlarının sevinci çok kısa sürdü = 3½ senenin benzeri: onların sevinci kırıktır, eksiktir Allahtan yaşam ruhu Hez 37:10 İsa’nın gelişinde kilise düşmanlarının gözleri önünde alınacak

2. ara parçası (11:1-13) “13 Ve o saatte büyük bir zelzele oldu. Kasabanın onda biri yıkıldı. Ve o zelzelede yedi bin kişi öldü. Geri kalan kişiler de korkuya düştü ve gökün Allahını şanladılar. 14 İkinci vay geçti. Ve işte, üçüncü vay tezlerde gelecek. ” KİŞİLERİN TEPKİSİ zelzele = Allahın cezaları için genel bir söz = sadece kasabanın onda biri yıkıldı, sadece 7000 kişi öldü Allahı şanladılar değil iman etsinler, ama korkudan panikaya düştüler = nasıl İsrail halkı Karmel Dağının üzerinde İlyas’ın yengisini görünce

Yedinci Borazan = 3. vay (11:15-19) Dünyanın Sonu

Yedinci Borazan (11:15-19) “15 Yedinci melek borazanını bağırtırdı. O zaman gökte yüksek sesler işitildi. Şöyle dediler: "Dünyanın güdücülüğü Allahımızın ve Onun Mesihinin eline geçti. Ve sonsuzlar boyunca krallık sürecekler." 16 Ve Allahın önünde olan yirmi dört ihtiyar, kral iskemlesinin etrafında yüzüstü düşüp Allaha taptılar. 17 Şöyle dediler: "Sana şükürler olsun, ey herşeyi güden, şimdi var olan ve eskiden var olan Rab Allah. Çünkü artık kendi büyük kudretini aldın ve hükümet sürmeye başladın. 18 Milletler de öfkelendiler. Ama senin öfken yaklaştı artık, hem de vakıt yaklaştı, ölüler davalansın, ve hizmetçilerin olan peygamberlerin karşılığını veresin, hem de kutsallara, ve büyük olsun, küçük olsun, senin adından korkanlara karşılıklarını veresin. Ve vakıt geldi, dünyayı bozan kişileri bozasın." ” KİŞİLERİN TEPKİSİ zelzele = Allahın cezaları için genel bir söz = sadece kasabanın onda biri yıkıldı, sadece 7000 kişi öldü

Yedinci Borazan (11:15-19) “19 Allahın gökteki evi açıldı. Ve Onun evindeki anlaşma sandığı gözüktü. O zaman şimşekler, sesler, gök gürüldemeleri, zelzele ve büyük tolu oldu.” KİŞİLERİN TEPKİSİ zelzele = Allahın cezaları için genel bir söz = sadece kasabanın onda biri yıkıldı, sadece 7000 kişi öldü