2T5 DERİN DALIŞ/GECE DALIŞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

2T5 DERİN DALIŞ/GECE DALIŞI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI DERİN DALIŞ NEDEN DERİN DALIŞ ? DERİNLERDEKİ DİP YAPISINI İNCELEMEK İÇİN , DERİNLERDEKİ BATIKLARA DALARIZ, FOTOĞRAF ve VİDEO ÇEKİMLERİ YAPMAK İÇİN , BİR OBJEYİ ARAMAK ve BULUP ÇIKARMAK İÇİN , EĞİTİM İÇİN , TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

DERİN DALIŞA AİT PROBLEMLER Fizyolojik Problemler, Derinlik Sınırı, Fiziksel Problemler , TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

DERİN DALIŞI FARKLI KILAN FAKTÖRLER ISI İZOLASYONU , HAVANIN YOĞUNLUĞU VE SAFLIĞI , ORTAMDAKİ IŞIK , TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI DERİN DALIŞ Gerekli Dalış Malzemeleri, Acil Durum Uygulamaları İçin Hazırlık, TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI BULANIK SU DALIŞI Üç metreden daha kısa görüş mesafeli dalışlar bulanık su dalışı kapsamında değerlendirilir ve özel bir neden olmadıkça bu tip dalışların rekreasyonel olarak planlanmaması gerekir. Ancak elinizde olmayan nedenlerden dolayı bu tür dalışların gerçekleştirilmesi söz konusu olabilir. Böyle durumlarda daldığımız noktadan geri çıkabilmek, dalış arkadaşımızı kaybetmeden dalışı bitirmek özel çaba gerektirecektir. Bu çabaları pusulalı navigasyonun ve kol boyu mesafe ölçme yönteminin uygulanması, dalış arkadaşımızla ‘buddy line’ ip işaretlerinin kullanılması veya sürekli fiziksel temas ile dalışın gerçekleştirilmesi olarak özetleyebiliriz.    TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI GECE DALIŞI Gece ve gündüz dalışları arasında malzeme olarak aydınlatma gereçleri haricinde bir malzeme farkı yoktur. TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI AYDINLATMA GEREÇLERİ Ana aydınlatma feneri , Yedekleme fenerleri , Sabit Fener , Ferdi dalıcı tanınma ışığı feneri , TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

GECE DALIŞLARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR ACİL DURUMLAR, a) Dalış süresi içerisinde dalıcıların su üstüne çıkmaması veya çıktıkları halde görülememeleri veya eksik çıkmaları b) Çıkışta dalıcıların dalga ve/veya akıntı nedeniyle tekneye ve/veya sahile ulaşamamaları c) Dalıcılar su altında iken dalış bölgesi ve giriş-çıkış bölgesi üzerinden uyarılamayan bir deniz aracının geçmesi veya durup demir atması d) Dalıcılar su altında iken şiddetli rüzgâr, dalga veya akıntı meydana gelmesi, dalış teknesinin demir taraması veya su alması e) Dalış teknesinin pervanesini çalıştırıp yer değiştirmek zorunda kalması f) Dalış teknesinde kaza, yangın vs. gibi acil bir durumun meydana gelmesi. TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

GECE DALIŞI İŞARETLERİ OK OK Sorun var TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI AKINTI DALIŞLARI TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI AKINTI DALIŞLARI Dalışlarımız esnasında haberli veya habersiz olarak sualtı ve yüzey akıntılarına rast gelebiliriz. Akıntıya maruz kalmamız kaçınılmaz ise, olabildiğince dipten gitmek (akıntı şiddeti dibe yaklaştıkça azalır), gidişi akıntıya karşı, dönüşü akıntı ile yapmak, mutlaka akıntıya karşı yüzmek zorunda kalırsak akıntıya çapraz ilerlemek, dalış noktasından uzaktan yüzey çıkma ihtimaline karşı deko şamandırası ve düdük bulundurmak yapılması gereken temel önlemlerdir. TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI

TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI AKINTI DALIŞLARI TSSF/CMAS 2 YILDIZ DALICI EĞİTİM PROGRAMI