SÜREKLİ TEHDİT ETME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SOY AĞACI AKRABALARIM HAZIRLAYAN: BÜŞRA SÜME
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
YALAN SÖYLEMEK.
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
Zor insanla başa çıkma yolları
Dövüş ustası olanlar öfkelenmezler. Kazanma ustası olanlar korkmazlar
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
Sınav ve Ders Başarısında
ANNE-BABA TUTUMLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNE BABA TUTUMLARI.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ANNE BABA TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
O ŞİMDİ OKULLU Miyase ERİKÇİ.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Sınav Kaygınızı Azaltın
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
DİĞER TUTUMLAR.
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ÇOCUKLARIN KORKULARI İ LE BA Ş ETME YOLLARI. Korku:Kişinin içinde bulunduğu durumu tehlikeli olarak düşündüğünde verdiği ilk tepkidir.
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
AİLE TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Yard.Doç.Dr. Mehmet AKSÜT
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

SÜREKLİ TEHDİT ETME

Çocukları cezalandırmada genellikle üç yöntem uygulanır: Fiziksel güç kullanımı veya güç kullanımı tehditi ve bir takım maddi yoksunluğa bırakmak Ör: Hemen şimdi yapmazsan tokadı yersin! Karnende kırık olursa yarı yıl tatilinde kayağa gidemeyeceğini kafana sok! 2. Sevginin gösterilmemesi veya sevgi tehditi Ör: Sözümü dinlemezsen seni artık sevmeyeceğim! 3. Yanlış hareketlerin anne ve babayı nasıl etkilediğinin gösterilmesi (Duygusal şantaj) Ör: Annenin şu haline bak, senin bu yaptıklarını görünce kahroluyor!

Çocuk eğitiminde korkutma; Mahcupluk Ürkeklik Korkaklık Kendine güvensizlik Aşağılık duygusu gibi kişilik özellikleri oluştururken, aslı olmayan şeylerle korkutma veya; “annen olmam” “seni sevmem” “bırakıp giderim” “yerine başka çocuk alırım” gibi tehdit ve ikazlar; Güvensizlik Terk edilme korkusu Suçluluk duygusu gibi çok önemli kişilik problemlerin ortaya çıkmasına neden olur.

BASKI, TEHDİT, AYIPLAMA, CEZALANDIRMA YÖNTEMLERİYLE GELİŞEN KİŞİLİK YAPILARI Çocuk Korkuyorsa Ama Yeterliyse: Çocuk baskı altında yetiştirilmiştir. Korkar ama kendisinden beklenenleri yerine getirebilme gücü olduğundan korkuları onu fazla hırpalamaz. 2. Çocuk Korkuyorsa ve Yetersizse: Çocuk baskı altında yetiştirilmiştir ve korkar.Yavaş mizaçlı, donuk veya zeka problemi olduğu için kendisinden beklenenleri yerine getiremez. Bu yüzden çevresindekiler tarafından sürekli olumsuz yönde eleştirilir. Bu durumda 4 çeşit kişilik yapısı ortaya çıkar: Tedirgin, huysuz, kuruntulu kişilik Karamsar, kendini küçümseyen kişilik Edilgen ve ürkek kişilik Nefret eden ve hissettirmeden öç almak isteyen kişilikler: Dolaylı saldırgan kişilik Tahrik, taciz edici, geçimsiz kişilik

Ebeveynlerden Tehditler: O çocukla görüşmeye devam edersen seni evlatlıktan reddederim! Bunu baban duyarsa öldürür valla seni! Bunu baban duyarsa öldürür valla seni! Senden daha kurnaz, daha haşarı olanları da gördüm. Sonra ne oldu biliyor musun? Hapislerde çürüdüler! Özgürlük hakkındaki bu fikirlerinle hiç kız arkadaş edinemezsin sen! Tek arkadaşın yalnızlık olur, ona göre… Bak açıkça söylüyorum sana, eğer sözümü dinlemeye niyetin yoksa, artık bana hiçbir şey sorma!Sana kesinlikle cevap vermeyeceğim. Ben ak da desem kara da desem aynı kapıya çıkıyor. Sen hep kendi bildiğini okuyorsun! Madem öyle görelim bakalım, sen ne istersen onu yap ama başına geleceklerden ben sorumlu değilim artık. Sonra bana gelip de yakınmaya kalkışma…

T.H. Anlatıyor: Babamın bana “ne yaparsan yap” derken, aslında tersine bir mesaj gönderdiğini gayet iyi hissediyorum. Bütün bedeni kasılıyor ve bu cümleyi sanki bir taş gibi üzerime fırlatıyordu. Kendimi çok güçsüz, kimsesiz hissediyordum. A.R. anlatıyor: Okulda iyi not almak için uğraşmam bile. Çünkü annem ve babam iyi bir öğrenci olmam için beni çok zorladılar. İyi not alırsam mutlu olacaklar. Onların mutlu olmasına izin vermeyeceğim.

“Kendini güven içinde hissetmeyen çocuk, hem problem olur hem de problem yaşatır.” “Çocuklarınıza neleri yapmamanız gerektiğini düşünün, öncelikle de kendinize yapılmaması gerekenlerden başlayın.” “Hoşgörünün egemen olmadığı hiçbir eğitim başarıya ulaşamaz. Hoşgörüsüz çocuk eğitimi ise hiç düşünülemez. Hoşgörüyü temel yapmayan aileler, karşılarında hoşgörüsüz bir evlat bulurlar.”

Hazırlayan Öğretim Üyesi Fadime YİĞİT 010411002 – 3/C Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğretim Üyesi Yard.Doç.Dr. Mehmet AKSÜT