Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır. 17.05.2019 Sınıf Yönetimi SINIFTA DİSİPLİN DİSİPLİN, ortamın düzen ve güvenliğini ya da öğrenmeye olumsuz etkileyen, engelleyen öğrenci davranışlarına öğretmenin gösterdiği tepki ve eğilimleri içerir. Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
1-Davranış Değişikliği Modeli 2-Glasser Modeli 3-Kounin Modeli 17.05.2019 Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri: 1-Davranış Değişikliği Modeli 2-Glasser Modeli 3-Kounin Modeli 4-Öğretmen Etkisiz Eğitim Modeli 5-Canter Modeli: 6-Akıl-Sonuç Modeli:
Disiplin Modelleri: 1-Davranış Değişikliği Modeli: 17.05.2019 Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri: 1-Davranış Değişikliği Modeli: (Ödül ve cezaya dayanır). Doğru davranışlar sonunda pekiştireçler vererek, bu davranışların yapılma sıklığını arttırmaktır. İstenmeyen davranışı yapan öğrenciler ise cezalandırılır.
17.05.2019 Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri: 2-Glasser Modeli: Kurallara uymak esastır. Öğrenciler kurallara uymaya zorlanmalıdır. Sorun olduğunda, öğrenciler küçük gruplara ayrılarak, sorunu tartışır ve çözüm yolları ararlar. Öğretmen bu konuda rehberlik eder.
Sınıf Yönetimi 3-Kounin Modeli: 17.05.2019 Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri: 3-Kounin Modeli: Dalga etki modeli de denir. Sınıf içerisinde gösterilen olumlu ve olumsuz davranışların dalga etkisi yaratarak, diğer kişileri de etkilediği savunulur. Olumsuz bir davranış sergileyen bir öğrencinin, bu davranışı belirtilmeli ve doğru davranışın ne olması gerektiği açıklanmalıdır.
Disiplin Modelleri: 4-Öğretmen Etkisiz Eğitim Modeli: 17.05.2019 Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri: 4-Öğretmen Etkisiz Eğitim Modeli: Modele göre öncelikle sorunun kaynağına inilmeli. Öğretmen öğrenciye yardımcı olmalı, sorun öğretmenden kaynaklanıyorsa, öğretmen-öğrenci karşılıklı çözmelidir.
17.05.2019 Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri: 5-Canter Modeli: Disiplin sağlamak ve öğrencilerde olumsuz davranışların oluşmaması için öğretmen yaklaşımının otoriter olmasını savunur. 6-Akıl-Sonuç Modeli: Öğrencilerin kendi disiplinlerini kendilerinin geliştirmeleri esasına dayanır, Öğretmen öğrencilere iyi ve kötü davranışın ne olduğunu göstermekle mükelleftir.