Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Doğru- Yanlış Testleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğretim Etkinlikleri Modeli
İstatistikte Temel Kavramlar
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ VE
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
SAĞLIK EĞİTİM SÜRECİ.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -8-
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
7 - EŞLEŞTİRME TESTLERİ. 7 - EŞLEŞTİRME TESTLERİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Çoktan seçmeli testler
Çalışma Yaprağı.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
TEST TEKNİĞİ. Test tekniğine dayalı sınavlarda başarısızlığın nedeni bilgi eksikliğinin yanında sorulara yaklaşım tarzından veya soru stiline aşina olmamaktan.
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Test Oluşturma.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilimsel araştırma türleri
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dereceli Puanlama Anahtarı
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

Eşleştirme Gerektiren Sorular Bu tip sorular, iki grup halinde verilen ve birbiriyle ilgili öğelerin belli bir açıklamaya göre eşleştirilmesini gerektirir. Bu tür eşleştirme sorularında; *kavramlar, terimler ve onlara ait tanımlar, *semboller ve adları, *ilkelerle onların uygulanabileceği durumlar, *olaylarla, onlara ait kişiler, tarihler ya da geçtiği yerler, *sorunlar ve onlara ait çözümler gibi birçok davranışı ölçen sorular yapmak olanaklıdır.

Eşleştirme gerektiren maddelerin hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken kurallar şunlardır: *Eşleştirme grubunun yanıtları homojen öğelerden seçilerek hazırlanmış olmalıdır. *Bu gruptaki madde sayısı mümkünse en az 6, en çok 15 olmalıdır. *Soru niteliğinde yazılmış cümleler sayfanın sol tarafına, yanıt niteliğinde olanlar ise sağ tarafa yazılmış olmalıdır. *Yanıt boşlukları örnekteki kurala uygun düzenlenmiş olmalıdır. Bu aynı zamanda puanlamayı da kolaylaştıracaktır.

*Eşleştirme cümleleri 1, 2, 3 gibi rakamlarla, yanıt ögeleri ise A, B, C gibi harflerle belirtilmiş olmalıdır. *Yanıtların yazıldığı sütun, eğer sözcüklerden oluşuyor ise alfabetik sıraya; rakam, sayı ya da tarihlerden oluşuyor ise büyüklük ya da küçüklük sırasına konulmuş olmalıdır. *Eşleme takımını oluşturan maddeler, aynı sayfada verilmiş olmalıdır. *Eşleştirmenin başında mutlaka bir yönerge verilmeli ve eşleştirmenin neye göre yapılacağı belirtilmiş olmalıdır.

Doğru-Yanlış Maddeleri Öğrencilerin belli konulardaki doğruları ve yanlışları ayırt edebilme gücünü ölçmek amacıyla geliştirilmiş maddelerdir. Bir testte yer alan bu tip maddelerin bir kısmı doğru, bir kısmı ise yanlış olarak düzenlenmiştir.

Olumsuz Yönleri *İki seçenekli olması nedeniyle, bilmeyen öğrencinin tahminle % 50 doğruyu bulma olasılığı vardır. Bu nedenle, bu tip sorularda “şans başarısı” çok yüksektir. *Bu maddelerin, öğrencilerin yanlış ve eksik öğrenmelerini, öğrenme güçlüklerini ortaya çıkarma özelliği yoktur. *Bu tip testlerde, yanlış ifadelerinde kullanılması zorunludur. Ancak eğitim açısından yanlış ifadelere yer vermek, onları vurgulamak sağlıklı bir ölçme yolu değildir.

*Bazı alanlarda, örneğin özellikle sosyal bilimlerde kesinlikle doğru ya da yanlış ifadeler bulmak çok güçtür. Oysa bu tür maddelerin kesinlikle doğru ya da yanlış olma zorunlulukları vardır. *Üst düzey zihinsel beceriler bu tür maddelerle ölçülebilir ancak öğrencilerin bu becerileri hakkında çok bilgi verici değildir.

Olumlu Yönleri *Bir sınav süresince çok sayıda soru sormak mümkündür. *Bu tür maddelerin yanıtlanması kolaydır. *Puanlanması kolaydır. *Daha yansız puanlanabilir.

Doğru-yanlış maddelerin hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken kurallar şunlardır: *Bu tip maddelerde kullanılacak ifadeler ders kitabından ya da öğrencinin bildiği bir kaynaktan aynen alınmamalıdır. *Basit ve ezbere dayalı bilgileri ölçen maddeler yerine, açıklama, karşılaştırma, yorumlama, genelleme, uygulama vb. davranışları ölçen maddeler hazırlanmış olmalıdır. Özçelik, 2013

Kaynakça Özçelik, D. A. (2013). Test hazırlama kılavuzu. Ankara: Pegem Akademi