1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
1.5. İnternette Pazarlamanın Stratejik Güdüleyicileri
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
KURUMSAL STRATEJİLER.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
E-TİCARET.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Konumlandırma.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Bölüm 10 – Hizmetlerin Fiyatlandırılması
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bölüm 11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
STRATEJİ OLUŞTURMA.
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tarım sektörünün önemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu. (ör. Porter) Bununla birlikte pazarlama anabilimdalında da stratejik pazarlama dersleri verilmeye başlandı.

Temel Soru: Sürekli olabilecek ekonomik avantaj ve rekabet avantajı nasıl sağlanır?

Rekabet Avantajı Rakiplere kıyasla maliyetler-Ürünün rakiplere kıyasla değeri (2x2 matris) Bunun için kimi kaynak ve kabiliyetlere sahip olması beklenir (Kaynak temelli yaklaşım) Rekabet avantajının varlığı kadar sürdürülebilirliği de önemlidir. Sürdürülebilirlik için kabiliyetlerin dinamik olması gerekir. (dinamik kabiliyetler yaklaşımı)

Geleneksel Pazarlama Stratejileri Geleneksel pazarlama stratejisi “üç strateji”, “dört kutu” ve “beş rekabet gücü”ne dayanmaktadır. Üç strateji ve beş güç modeli Porter’ındır. Dört kutu modeli ise Boston Danışma Grubu’nundur.

Üç Strateji-Porter’ın Rekabet Stratejileri (80ler) Farklılaştırma ve maliyet arasındaki seçime dayanmakta Farklılaşma, maliyet liderliği, odaklanma Daha sonra her büyüklükte farklılaştırma ve maliyet liderliği yapılabileceğinden hareketle strateji sayısını 4’e çıkarmıştır. Sadece uç örneklerle ilgileniyor. Oysa her iki değişken de bir skala üzerinde ele alınmalı Nerede rekabet etmeliyiz, nasıl rekabet etmeliyiz

1. Farklılaştırma Rakiplerden olumlu olarak farklılaşma Tüketiciler tarafından beğenilmesi ve tercih edilmesi gerekir İşletmenin bu farklılaşmayı kaldırabilecek ar-ge ürün geliştirme, pazarlama kapasitesinin olması gerekir

2. Maliyet Liderliği Düşük maliyet ve düşük fiyatla çalışan bir işletme olmak ve böylece rekabet avantajı oluşturmak Başlangıçta maliyet liderliğinin sadece büyük pazarlarda geçerli olabileceği iddia ediliyordu: ölçek ekonomileri, tedarikçiler vb. karşısındaki pazarlık gücü vb. etkisiyle Tüketici istek/beklentilerinin ve pazarın hızlı değişmesi, bu strateji açısından büyük tehdit

3. Odaklanma Kimi zaman farklılaştırmalarla, kimi zaman küçük hedef grubuna sunulan maliyet avantajlarıyla Maliyet avantajı nasıl sağlanacak? Ör. Öğrencilere internetten ucuz ev yemeği sipariş imkanı sağlayan işletmeler