PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eğitim psikolojisi, Psikologlara göre; gelişim psikolojisi, klinik psikolojisinin, Eğitimcilere göre ise; eğitim teknolojisi eğitim programı ve öğreniminin bir alandır.
Öğretmen yetiştiren eğitim kurumlarında daha çok “GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ” olarak yer alır.
Ancak hangi başlık altında ele alınırsa alınsın ÖĞRETİMİN ETKİNLİĞİNİ ARTTIRMAYI AMAÇLAMAKTADIR.
Gelişim konuları ele alınırken; öğrencinin gelişimi biliyor olmasının öğretime katkısına işaret edilir.
Öğrenme konuları ele alınırken de; öğrenmenin eğitime katkısı ve eğitim faaliyetlerinin etkinliği vurgulanır.
Psikolojik danışma ve rehberlik ağırlıklı olarak ele alındığında ise; öğrencinin problem davranışını değiştirme ,verimini arttırma esas alınır.
Her 3 durumda da ortak yanlar; 1. Verimli öğrenmenin sağlanması 2. Öğretimin etkinliğinin arttırılmasıdır.
Eğitim Psikolojisine ilişkin günümüzde kabul gören yaklaşımlar: 1. “Psikolojide geliştirilen ilke ve kuramların öğrenmenin verimliliğini arttırmak için eğitime uygulanmasıdır.” yaklaşımı. 2. ”Eğitim psikolojisi başlı başına bir disiplin dalıdır.” yaklaşımıdır.
Biz bu dersten 2. yaklaşımı kabul edeceğiz. Çünkü öğrenmenin/öğretimin etkinliğini arttırma konularında eğitim psikolojisi bilgi üretmektedir.
Eğitim Psikolojisi kendi alanında bilimsel yöntem ve bilgi toplama teknikleri kullanarak bilgi üretir.