STANDARDİZASYON Endüstri bitkilerinde standardizasyon, ürünlerin derece özelliklerinin alıcılar ve satıcılar arasında, bölgeden bölgeye ve zamandan zamana.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Vergi ile İlgili Kavramlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
T.G.K. BUĞDAY UNU TEBLİĞİ VE T.G.K. EKMEK VE EKMEK ÇEŞİTLERİ TEBLİĞİ
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
Başabaş ve Kaldıraç Analizi
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
ANAHTAR TESLİM PROJELER
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
GÜMRÜK KIYMETİNİN TESPİTİ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
DOĞRUDAN SATIŞ HAZIRLAYAN: SELEN GÜCÜN
Mühendislik Ekonomisi
SULAMA YÖNTEMİNİN SEÇİLMESİNE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri.
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
INCOTERMS 1. ) CARRIAGE PAID TO (CPT ) a. ) Satıcının Yükümlülükleri b
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİSİ PLANI TARIM SEKTÖRÜ ADANA TOPLANTISI SUNUMU Prof. Dr. Süleyman KODAL
STANDART VE STANDARDİZASYON SORULAR  1-Yaoı karakterine göre standarrtlar nelerdir  2-Standardizasyon amaçlarından 3 tanesini yazınız  3-Standardizasyonun.
Standardizasyon.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HAYVANCILIK.
FİYAT MEKANİZMASI.
Arazi Edindirme Kazanımları
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Teknoloji ve Tasarım Dersi
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
Bitkiler * Tütün ve üzüm gibi tarım ürünleri hasat edildikten sonra kurutulmalıdır. * Kurutulmaları sırasında meydana gelen yağış ve yüksek oransal.
Pazarlama İlkeleri.
SULAMA YÖNTEMİNİN SEÇİLMESİNE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Tefide Kızıldeniz Mayıs 2009
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Ürün Adı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitkiler Tütün ve üzüm gibi tarım ürünleri hasat edildikten sonra kurutulmalıdır. Kurutulmaları sırasında meydana gelen yağış ve yüksek oransal nem.
SULAMA YÖNTEMİNİN SEÇİLMESİNE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

ENDÜSTRİ BİTKİLERİ STANDARTLARININ TANIMLANMASI FAYDALARI VE GEREKLİLİĞİ PROF. DR. NİLGÜN BAYRAKTAR

STANDARDİZASYON Endüstri bitkilerinde standardizasyon, ürünlerin derece özelliklerinin alıcılar ve satıcılar arasında, bölgeden bölgeye ve zamandan zamana üniform hale getirilmesi demektir.

Endüstri bitkilerinde, ürün standardı yapılırken standarda girecek özelliklerin dikkatle seçilmesi gerekmektedir. Bu özellikler bir taraftan söz konusu ürünü tazelik, bayatlık, insan tüketimine veya sanayiye uygunluk gibi belirli sınıflara ayıran özellikler, diğer taraftan büyüklük ve irilik gibi boylamaya ayıran özellikleri kapsayabilir. Standardizasyon ürünü tümü ile tanıtan bu tipik özellikleri bütünü ile dikkate alan bir ayırım şekli olmaktadır. Böylece sınıflandırma ve boylama standardizasyonun unsurları halinde ve standardizasyon içinde yerini almaktadır.

Standardizasyonun ilk aşaması, standardları yapılacak ürünler arasında ne kadar bir farklılığın dikkate alınacağın kararlaştırılmasıdır. Bunun için önce ürünün nitelikleri, fiyatları ve yapılan masraflar hakkında ayrıntılı bilgilerin sağlanması gerekir. Bu bilgiler elde bulunduğu takdirde üreticinin ve pazarlamacının standardı yapılan ürünün sahip olduğu belirli nitelikleri ile satışı halinde sağlayacakları geliri ve bu gelir için yapılan masrafları karşılaştırmak mümkün olacaktır.

Standardizasyonda; üreticinin belirli bir üründen kaç çeşit yetiştirmesi gerektiği önemli bir konudur. Bazen fazla çeşit yetiştirilmektense, çok önemli bir çeşidin yetiştirilmesi ile halledilebilir. Bir tek çeşit yetiştirilmesi, yapılan masrafa karşı daha fazla gelir getirecekse, böyle tek bir çeşit üzerinde karar verilmesi uygun olabilmektedir.

Tarımda standardizasyon, önce çeşit standardizasyonu ile başlamakta, daha sonra bunun tarım şekli ve bakımı ile devam etmektedir. Üretimde kullanılan uygulama şekilleri standardizasyona büyük miktarda tesir etmektedir. En sonunda ise elde edilen ürünün pazarlama kanalı, içinde derecelemesi ve standardı yapılmaktadır.

Standardizasyonun faydaları Ürünleri standart hale getirme derecelemenin sağladığı üstünlükleri yaratmaktadır. Buna ilaveten standardizasyon özel bazı faydalar da sağlamaktadır. Ürünlerin standart şekillerde olması, onların satışlarının mevcut olduğunu ve standartlara göre alışverişlerin yapıldığı yerlerde, alışverişler itimat üzerine cereyan etmektedir. Alıcı standart ürünlere daha yüksek bir fiyat ödemek suretiyle itimat hissini ifade etmektedir. Standart ürünlerde alıcının aldatılması tehlikesi yoktur. Bu takdirde her bir paketi kontrol etmeye de ihtiyaç bulunmaktadır.

Standardizasyonun diğer bir faydası da ürünün satışında zayiatın azalmasıdır. Çünkü standardizasyonun uygulanmasıyla satılmayan ürünler pazara hiç arz edilmeyecektir. Standardize edilmiş ürünüm fiyatı, özelliğine göre tespit edilmiş ve belirtilmiş olduğundan, yetiştirici kendine en yüksek gelir getiren çeşidi yetiştirmeye teşvik edilmiş olacaktır.