  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Advertisements

SAYGILI OLMALIYIZ ZİYA FIRINCIOĞULLARI
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
AKRAN BASKISI.
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
HOŞGELDİNİZ.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HOŞGELDİNİZ. ONA HAYIR DİYEMİYORUM! Çocuğunuza Hayır Diyememenin Altında Hangi Faktörler Olabilir? 1) Suçluluk duygusu ki bu daha çok çalışan anne babaların.
BEYKOZ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
ÇOCUK VE SUÇ.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ÇATIŞMA ÇÖZME.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
Duyuşsal Alan.
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÖFKEYLE BAŞETME.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
GELİŞİM DÖNEMLERİNE GÖRE ÇOCUĞUN CİNSEL GELİŞİMİ
HAYIR D İ YEB İ LME. NEDEN HAYIR DEMEL İ Y İ Z? Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istedi ğ imiz bir iste ğ e bir öneriye.
DİYALEKTİK DAVRANIŞ TERAPİSİ BECERİLERİ: DUYGU REGÜLASYONU Yağmur TÜRKYILMAZ- Gözde PEHLİVANTÜRK.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?

  Gelen talepler karşısında “yapmalıyım, yapmak zorundayım, yapsam iyi olur” şeklindeki düşüncelerimizden dolayı ise güvenli arkadaş, yardımcı komşu, iyi çocuk, sadık arkadaş, hiç yorulmayan işçi ve mükemmel anne gibi nitelemelerle anılırız. İNSANLAR NEDEN HAYIR DİYEMEZ?

  5 farklı insan tipi vardır.

  Birinci tipte insanlar ikili ilişkilerde kendisini karşısındakinin sevgisine mecbur hissedebilir ve onunla ilişkisini devam ettirmek uğruna karşısındakinin isteklerinin birçoğuna hayır diyemez ve kabul eder.

  İkinci tipteki insanlar çevresindeki insanların bütün isteklerini karşılamaya gönüllü olan hatta bu istekleri karşılamazsa kendini değersiz hisseden insanlardır.

  Üçüncü tipteki insanlar kendilerinden isteneni bir görev bilinciyle yapan, karşısındakini ‘’sahip’’, kendisini ‘’köle’’ gibi konumlandırabilirler.

  Dördüncü tipteki insanlar kendilerinden istekte bulunan kişiler eğer otorite olarak görülen insanlar ise oluşan ‘korku’ duygusu nedeniyle hayır diyebilme sorunu yaşarlar.

  Beşinci ve son tipteki insanlar bu davranışı öğrenilmiş olarak gerçekleştirirler. İnsanlara ‘hayır’ demenin kötü bir şey olduğu ona öğretilmiştir ve o kişi de çocuklarına öğretmeye devam eder.

  “Hayır diyebilmek” öğrenilen ve öğretilebilen bir sosyal beceridir. HAYIR DİYEBİLMENİN KAZANDIRILMA SÜRECİ

  Sonuç olarak, yerinde ve zamanında hayır demeyi öğrenen çocukların kendilerine olan güveni artacak; aynı zamanda kendilerinin ve başkalarının fikirlerine saygı duymayı öğreneceklerdir.

  Hayır diyebilen birey yetiştirmek önemliydi, günümüzde artık, çok daha da fazla önemli. Çocuklarımıza “hayır” demeyi öğretmeliyiz. Peki nasıl ve neden ? ÇOCUKLARA HAYIR DEMEYİ NASIL ÖĞRETİRİZ?

  1. Önce Siz Çocuğunuzun Duygularına ve İsteklerine Saygılı Olun!

  2. Çocukların “Hayır” larını Duymak

  3. Sınırları Çizmek

  4. Hayır Demenin Ne Demek Olduğunu Anlatın

  5. Hayır Diyebilen Çocuk Kendini Korur

  Hayır diyebilen çocuk ve gençler, alkol-madde bağımlılığı cinsel istismar gibi hem bedensel hem de psikolojik açıdan kendisine zarar verecek etkenlere karşı çok daha güçlü ve donanımlı olur. ERGENLERDE HAYIR DİYEBİLME DAVRANIŞI

  Ergenlerde madde kullanımı konusunda kendilerini koruyabilmeleri için kazandırılması gereken becerilerden biri, hem yaşıtlarına hem de yetişkinlere karşı sergileyebilecekleri “hayır” diyebilme becerisidir. 1. Madde Kullanımı Açısından Hayır Diyebilme

  Sanderson’a göre cinsel istismar tehlikelerinden haberdar edilir, onlara karşı koyma izni verilir ve nasıl karşı koyacakları konusunda bilgi temin edilirse çocuklar, kendilerini koruyabilmektedir. 2. Cinsel İstismar Açısından Hayır Diyebilme

  Zaman yönetimiyle ilgili davranışları sergilemenin önündeki temel engellerden biri, “hayır” diyebilme becerisinden yoksun olunmasıdır.  Çünkü zaman yönetimi, aslında zamanı yönetmek değil; öncelikleri yönetmektir. 3. Zaman Yönetimi Açısından Hayır Diyebilme

  Etik olmayan teklifleri içerebileceği gibi bazı sosyoahlaki sorunlarla da ilgili olabilmektedir. 4. Ahlaki Sorunlar Açısından Hayır Diyebilme

 1.Durumu Tanımlayın 1.Her Zaman Onay Alma İhtiyacının Artıları ve Eksileri Neler? 1.Sahip Olduğunuz Olumsuz Otomatik Düşünceler Neler? Psikolojik Danışma Süreci

 4. Bu Düşüncelerin Sizin İçin Anlamı Ne? 5. Düşüncelerinizin Mantığını ve Bunların Kanıtlarını İnceleyin 6. Çifte Standart Tekniğini Uygulayın 7. Sizden Hoşlanmadılarsa Ne Yapabilirsiniz?

 8. Gelecekte Bunla İlgili Nasıl Hissedeceksiniz? 9. Onaylanmamayı Normalleştirin 10. Hakkınızı Savunma Üzerinde Çalışın

 TEŞEKKÜRLER