ÇOK BİÇİMLİLİK(POLYMORPHİSM)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
C# - Metotlar.
Advertisements

FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Tuğba DEMİREL
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
Duran Uygur
OOP Tanımlar.
Bağıl Değerlendirme Sistemi
NESNEYE DAYALI MODELLEME VE TASARIM
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Nesne Tabanlı Programlama
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
ZARFLAR.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
METODLAR.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
METOTLAR.
Önceki Dersi Hatırlama !!
Chapter 8: Advanced Method Concepts
Kurumsal Proje Yönetimi Geçiş Süreci. Üst Yönetimin Tam Desteğinin Sağlanması Şirket genelinde Proje Yönetimi gereksinimleri konusunda üst yönetimin inancı.
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Beklenen trafik= Başlangıç trafiği +Trafik artışı
Polimorfizm.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Yazılım Testi Sunumu  Abdullah Gürsoy.
Tesviye Hesapları Yrd.Doç.Dr. H. Eylem POLAT.
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
İSTATİKSEL KAVRAMLAR İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ| e-FEK.
BİL İŞLETİM SİSTEMLERİ
Bulanık Mantık Mamdani Bulanık Netice Ve Bulanık Çıkarma
OpenCV ile Görüntü işleme
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
10. NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK.
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Sefa ÖZTÜRK  Yeniden Başlatma (Restart)  Hazırda Bekletme (Hibernate)  Oturum Kapatma (Log Off)  Bilgisayarı Kapat (Shut.
ARAYÜZLER(INTERFACE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. ARAYÜZ KAVRAMINA GİRİŞ  Arayüzler, soyut sınıflara benzer. Ancak yapı olarak bazı yönleriyle farklılıklar.
AD:Elif SOYAD:Akay 5.ünite. KAVRAMLAR *Bütçe *Ekonomi *Ekonomik Faliyet *Tüketim *Vergi *Üretim *Yönetim 1.KONU: TOPRAĞIN GÜCÜ.
SOYUT(ABSTRACT) SINIFLAR METODLAR
METOTLAR.
Tarih zaman metotları.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
9. BİR ÇİZİM ORTAMININ YARATILMASI
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
3.hafta METODLAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UZUN -KISA.
Nesneye Dayalı Programlama 1
SQL Server - Stored Procedures
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
DAHİLİ SINIFLAR(INNER CLASSES)
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitek Haydar TUNA Teknik Öğretmen ve Yazar
GARBAGE COLLECTOR (  ÇÖP TOPLAYICI ).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Müze Nedir? Sanat ve bilim eserlerinin veya sanat ve bilime yarayan nesnelerin saklandığı, halkagösterilmek için sergilendiği yer veya yapılara müze denir.Müzeler,
UYGULAMA 7 Uygulama 7.1: Bir sınıftaki öğrencilerin not ortalamasını bulan programı geliştiriniz. Verilen notlar için programınızı test ediniz. Öğrenci.
Sunum transkripti:

ÇOK BİÇİMLİLİK(POLYMORPHİSM) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK

POLİMORFİZM KAVRAMINA GİRİŞ Polimorfizm, çoklu biçim veya çoklu şekil anlamına gelir. Polimorfizm yapılarak bir nesne, farklı nesneler gibi davranabilir. Bir nesne farklı sınıflardan oluşturulmuş nesneleri yükleyebilir. Not: Polimorfizm yaptığımızda hangi nesnenin metodunun çağrılacağı, çalışma anında belirlenir. Çünkü program çalıştığında nesneyi kullanacak olan metoda parametre göndeririz. Derleme anında bu metodun hangi nesneyi kullanacağı bellidir.