NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES YÖNETİMİ.
Advertisements

NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÖĞRENME STİLLERİ.
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Tavşanın yarış hikayesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
SINAV KAYGISI.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
MOTİVASYON.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Motivasyon Dürtüler Güdüler
GÖRME ENGELLİLER.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Okul çocuğunun ruh sağlığı

Sağlık Bilimleri Fakültesi
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
ÖĞRENME.
Spor hareketleri dönemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BECERİ ÖĞRENİMİ.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ iletişim becerileri Kişilerarası İletişimde Konsantrasyon ve Odaklanma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

Kişilerarası İletişimde Konsantrasyon ve Odaklanma Dikkat Kavramı ve Etkilendiği Değişkenler Odaklanma Yöntemleri Odaklanma Motivasyon İlişkisi Odaklanma Başarı İlişkisi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Dikkat Kavramı ve Etkilendiği Değişkenler Düşünce, algılama ve kavrama gibi zihinsel yetileri başka uyaranları dışlayarak yalnızca belirli uyaranlar üzerinde yoğunlaştırma gücü---DİKKAT Bir şeyi öğrenmek, anlamak veya kavramak amacıyla gösterilen zihinsel çaba-DİKKAT Dikkat olmadan öğrenme olamaz. Dikkatini toplamadan yeni bir bilgiyi öğrenmek, bir eylemi gerçekleştirmek ya da verimli biçimde çalışmak mümkün değildir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Dikkat Kavramı ve Etkilendiği Değişkenler Dikkat basit dikkat, seçici dikkat, sürekli dikkat ve bölünmüş dikkat olmak şeklinde ortaya çıkabilir. Basit dikkat yerleşik algımız içinde fark etmeksizin verdiğimiz tepkileri içerir; Seçici dikkat, algının birçok uyaran arasından, belli bir uyarana yönelirken diğer uyaranları ihmal etmesi durumudur. Bölünmüş dikkat, iki ya da daha fazla uyarıcıya aynı anda odaklanabilme durumudur. Sürekli dikkat, uyarılmışlık durumunun sürdürülmesi ve belli bir görev üstünde ara vermeden odaklanabilme yeteneğidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Konsantrasyon Bir konuya zihinsel olarak belli bir süre odaklanabilme; Herhangi bir işi yaparken, o işe kendini tamamen verebilen ve bunu iş bitimine kadar sürdürebilen kişiler, daha kısa zamanda, daha çok konuyu, daha etkili bir biçimde öğrenebilmekte ya da sorunu çözebilmektedirler. Dikkat ve konsantrasyon yeteneği, başarıya ulaşmanın vazgeçilemez bir gereksinimidir. Ders çalışırken çabuk sıkılmak, dinlerken ve okurken farkında olmadan hayal kurmak, çalışılan yerleri yeri geldiğinde hatırlayamamak, dikkatsizlik sebebiyle hata yapmak, aldığımız kişisel kararları uygulayamamak, büyük ölçüde dikkat yetersizliği ve yeterince konsantre olamamaktan kaynaklanır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Dikkatin Etkilendiği Değişkenler Zihinsel etmenler ; bireyin zeka düzeyi , algı ve bellek süreçlerinin işleyişi. Hazır bulunuşluk; bir öğrenme yaşantısı açısından öğrencinin duyuşsal özelliklerinin bilişsel yeterliliklerinin ve devinsel becerilenin uygunluk düzeyi. Organizmanın içinde bulunduğu iç ve dış fiziksel uyaranlar,(iç uyaranlar, beslenme ve uyku eksikliği, yorgunluk vb. dış uyaranlar ise ısı , ışık ,ses vb.) Aşırı ya da yetersiz güdülenme. Uygun bir ödül ve ceza sisteminden yoksunluk Geri besleme yetersizliği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Dikkatin Etkilendiği Değişkenler Amaç yoksunluğu ya da belirsizliği Başarısızlık endişesi Başarı hazzından yoksunluk Aşırı kaygı ve gerginlik Öğrenme yaşantısının bireyin iç dünyasındaki duygu durumuna uygun düşmemesi Hatalı zamanlama Sınıf içi iletişimde empatik algıdan yoksunluk NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Dikkat Eksikliği Belirli bir işe ya da oyuna dikkat vermekte zorlanma Dikkatin kolayca dağılması Dikkatsizlikten kaynaklanan hatalar yapma Başlanan işin yarım bırakılması Kendisiyle konuşulurken, dinlemiyormuş gibi görünme Görev ve etkinlikleri düzenlemekte zorlanma Ev ödevi, ders içi etkinlikleri gibi yoğun zihinsel çaba gerektiren işleri yapmaktan kaçınma Etkinlikler için gereken eşyaları kaybetme Günlük etkinliklerde unutkanlık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Aşırı Hareketlilik Oturduğu yerde kıpırdanma, ellerin ayakların oynatılması Belirli bir süre bir yerde oturamama, sürekli hareket etme Gereksiz yere sağ sola koşturma, eşyalara tırmanma Sakin bir biçimde oyun oynayamama ya da başka bir işle uğraşma Çok konuşma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

İmpulsivite/Dürtüsellik Sorulan soru tamamlanmadan yanıt verme Sırasını beklemekte güçlük çekme Başkalarının sözünü kesme ya da oyunlarında araya girme Sonucunu düşünmeden koşma, itme, çekme NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Odaklanma Yöntemleri Doğru şeylere odaklanmak Ne istediğimizi bilmek, Tüm dikkatimizle istediğimiz şeye konsantre olmak. Odağı istediğimiz şekilde yönlendirme NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Odaklanma Süreci Tek hedef belirlenmeli; Tüm ilgi ve dikkat o tek bir hedef üzerinde toplanmalı Bu hedefi gerçekleştirene kadar dikkat dağıtan dış etkenlerden mümkün olduğunca uzak durmak NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Odaklanmayı Etkileyen Faktörler Motivasyon Eksikliği Çevresel Faktörlerin Dikkat Dağıtması Zihnimizdeki Engeller NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©