BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü ÖFKE VE ÖFKE KONTROLU BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGENLERDE ÖFKE VE SALDIRGAN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Şİddet Muhammet GÜLER.
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
YIKICI DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA SIK GÖRÜLEN RUHSAL SORUNLAR VE DEHB
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ.
AKRAN ZORBALIĞI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
SUÇ VE ŞİDDET.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Okulumuzda Yaşanan Problemler
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
HOŞGELDİNİZ.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
ÖFKE YÖNETİMİ. Öfke: aşırı kızgınlık duygusudur. Öfke gerekli bir duygudur. Öfke duygusunun yaşanma biçimi onu iyi veya kötü kılar.
Öfke Kontrolü ve Stresle Başa Çıkma Semineri
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇATIŞMA ÇÖZME.
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ANA BABA VE ERGENLİK.
DAVRANIM BOZUKLUĞU.
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
ŞİDDET.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
Sunum transkripti:

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü ÖFKE VE ÖFKE KONTROLU BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke  Öfke: aşırı kızgınlık duygusudur.  Öfke gerekli bir duygudur.  Öfke duygusunun yaşanma biçimi onu iyi veya kötü kılar.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfkeyi Ortaya Çıkaranlar  Dış uyaranlar  İç uyaranlar  İç + Dış uyaranlar

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Dış Uyaranlar  Engellenme  Alan darlığı  Birisinin bizi duygusal olarak zedelemesi (aşağılama vs.)  Aceleye getirme (sıkışma)

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık İç Uyaranlar  Kaygı (öfkeye dönüşür)  Kendine kızgınlık (iç barışıklığın olmaması)

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık İç + Dış Uyaranlar  Yetersizliğimizi hissettiren davranışlar  (Birisinin aracılığıyla ortaya çıkan iç tepkilerdir, benlik saygımızın düşüklüğünün farkına varma)

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke  Geçmiş yaşantılarımızın etkisi  Öfke işimizi kolay hallettirir  Bazı insanlar öfkesinin nedenini bilemez.  Öfke savunma mekanizması değil, saldırı mekanizmasıdır ?

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Çatışma Kaynağı Sınırlı kaynaklar (zaman, para, mal)Farklı değerler (inançlar, tutumlar) Karşılanmamış temel gereksinimler -Ait olma -Güç-Özgürlük-Eğlenme Karşılanmamış temel gereksinimler -Ait olma -Güç-Özgürlük-Eğlenme Çatışma Çatışmaya gösterilen tepkiler Kaçma Kavga Problem Çözme -Çekilme -İnkar -Görmezlikten gelme -Tehdit -Saldırı -Öfke -Anlayış -Saygı -Çözüm Kaybet-Kaybet Kaybet-Kazan Kaybet-Kaybet Kazan-Kaybet Kazan-Kazan

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke  Durumluk (Anlık) öfke  Sürekli Öfke (çatık kaşlı, surat asık)

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Sürekli Öfke  Güçlülüğü temsil eden bir pekişme mi?  Kişilik bozukluğu mu? (Antisosyal kişilik bozukluğu vb.)  İncinmekten çok incitmeyi tercih mi?  Sürekli öfkeli kişiye durumunu fark ettirmeye çalışmak önemli

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Durumluk Öfke  Olaya bağımlıdır.  “Ben öfkeliyim” derseniz kontrol etmek kolay olur.  Kontrol edemediğimiz öfke veya öfkenin gösteriş tarzı sonradan bizi utandırabilir.  Öfke çaresizliğin sonucu olabilir.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Tahammül Düzeyini Azaltanlar Yorgunluk Açlık Kaygı Sıkışmışlık Olaylara tahammülümüzü azaltır.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke Nedenleri  Kayıplar (organ, maddi, yakın vs.).  Engellenme  Emir ve yaptırımlara boyun eğmek zorunda kalmak  Benlik saygısının düştüğünü algılama  Reddedilme  Hata yapma korkusu  Varsayımsal (algılamaya bağlı) veya gerçek tehditlere maruz kalma

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke ve Agresyonda  Empati Eksikliği  Düşük tahammül düzeyleri  Problem Çözme Becerilerinde Yetersizlik  Sosyal Becerileri Kullanmama  Bu duyguların iş halledebilirliği ve tatlılığı

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Şiddeti model almada  Medyadan şiddeti örnek alma (tv vb.)  Şiddet içeren oyunlar (Bilgisayar oyunları dahil)  Anne-babadan model alınan şiddet  Toplumdan model alınan şiddet  Çocuğa sınır koymama  Şiddeti pekiştirme (sınır koymama, geri bildirimde bulunmama)

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Konuşma DiliBeden Dili

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Konuşma Dili Beden Dili

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Temel Gereksinimler 1)Ait olma 2)Güç elde etme 3)Özgür olma 4)Eğlence BİREY DIŞ DÜNYA KALİTE (İÇ DÜNYA) GERÇEKLİK TOPLAM DAVRANIŞ -Davranış -Düşünce -Duygu -Fizyoloji SORUMLULUK

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Düşünce  Bilişsel görüşe göre; duygu ve davranışların temelinde yatan düşüncelerdir. Düşünceler o kadar hızlı geçer ki, bir şeyi kendimizi yaparken buluruz. Bu otomatik davranış halini alır.  Katı ve irrasyonel düşünceye (siyah-beyaz, genelleme, meli-malı) sahip kişi çabuk öfkelenir.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke Nasıl Sergilenir?  Öfke dışa yönelir: bu saldırganlık tarzında olabilir (fiziksel, sözel, emosyonel, pasif saldırganlık, küskünlük vs.)  Öfke içe yönelir: somatik belirtiler, psişik belirtiler, özkıyım vs.  Kontrollü şekilde yaşanır.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfke  Öfke güvenli yere yönelir.  Öfke kinci bir duygudur.  Öfkenin ifade ediliş tarzı bireysel farklılıklar gösterir.  Öfkenin ifade ediliş tarzı cinsiyetlerde farklılıklar gösterir.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Öfkenin Sergilenişi  Öfkenin sergilenişinde sorumlu davranış önemlidir.  Hakkını ararken haksızlık yapma veya başkalarını rahatsız etme yaygın bir davranıştır.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Saldırganlık X Şiddet  Saldırganlık (agresyon), şiddet (violence), vandalizm  Agresyonu biyolojik temelli bir davranış, şiddet ise sosyal temelli olarak yorumlanır.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Saldırganlık  Agresyon, biyolojik davranış olarak, bütün hayvanlar aleminde doğal olarak gözlenir; adaptif ve amaca yöneliktir, her zaman negatif olması gerekmez, bazen hak arayıcı ve faydalıdır, bireyin ve türlerin yaşaması için gereklidir ve her zaman self-kontrol’un sınırları altındadır.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Şiddet  Biyolojik değişiklik olarak düşünülmekte, insanlara özgüdür. Malign, ‘‘patolojik ve yıkıcı, sonuçları üretici değildir. Şiddet, her zaman kontrol edilmeli ve yerine alternatif davranışlar koyulmalıdır. ’’ Archer, ‘‘şiddetin yalnızca zarar vermeye dayalı agresif davranışlar olduğunu’’ belirtmektedir.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Saldırganlık X Şiddet  Aslında agresyon ve şiddet biribirinin devamı (continuum) fakat nicelik farklılığı gösterdiğidir. Şiddet; aşırı, zarar verici agresyon olarak derecelenir, geniş anlamda “gücün istismar ve adil olmayan tarzda kullanımı” yani “hipertrofik agresyon” dur.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Saldırganlık Tipleri  Agresyonla ilgili davranışlar overt (açık) yani diğer insanlarla veya çevreyle direkt yüz yüze olabilir (fiziksel saldırı, öfke patlamaları vs.). veya aksine agresyonla ilişkili davranışlar covert (kapalı) veya görüntüden uzak olabilir (dolandırıcılık, yalan söyleme, Vandalizm, marketten kapkaç gibi).

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuklarda Öfke ve Saldırganlık Saldırganlık Düzeyi  Agresyonla ilişkili davranışlar belli bir eşiğin üzerine çıktığında davranım bozukluğu, karşı gelme bozukluğu gibi psikiyatrik tanılar alırlar.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Bireysel Faktörler Eğer çocuk ve ergen,  Erkek  yaşları arasında  Yoksul  Irk veya azınlıklarda  Şiddet uygulayan bir ailenin üyesi  Çete veya öfke grupları (Klu Klan gibi) üyesi  Ciddi suç davranışına katılma  Evden kaçma  Evsiz  Alkol ve/veya illegal ilaçlar kullanma

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Bireysel Faktörler Eğer çocuk ve ergende,  Erken çocuklukta agresif davranış öyküsü  Komorbid psikiyatrik tanı Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu Davranım bozukluğu  Düşük IQ düzeyi  Zayıf okul başarısı  Öğrenme güçlüğü  Fiziksel veya cinsel taciz öyküsü  Şiddet gösteren arkadaşlar  Suç işleyen arkadaş çevresi  Silaha ulaşma kolaylığı

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Ailesel Faktörler Eğer çocuk ve ergende,  Antisosyal anne-baba  Fiziksel agresif ebeveyn  Katı-cezalandırıcı disiplin metotları kullanma  Ebeveyn tarafından zayıf denetim  Erken yaşlarda tek ebeveynli yaşam  Düşük sosyoekonomik düzey  Ebeveynin alkol veya diğer maddeleri kötüye kullanımı  Evsizlik durumu

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Ailesel Faktörler Eğer çocuk ve ergende,  Erken çocuklukta ebeveyn çatışması  Anne-babaya düşük bağlanma  Erken yaşta anne-baba ayrılığı veya boşanma  Aile bağlarının zayıflığı

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Çevresel veya Kültürel Faktörler Eğer ergen,  Şehirde yaşama  Çok yoksullara hizmet veren şehirdeki kalabalık okul

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Kabadayılık Kabadayılık (bullying) 3 ana tipi var 1. Fiziksel agresyon; sıklıkla erkek çocuklardır; vurma, tükürme, ittirme, kurbanın eşyalarını alma, kurbanı yalnızken sıkıştırma vb. 2.Sözel taciz: kabadayılığın sıklıkla öncüsüdür. Sözel sataşma, kızdırma, lakap takma, tehdit etme vb.) 3.Psikolojik manüplasyon: büyük olasılıkla kızlarda gözlenir. Birisi hakkında söylenti-şaia çıkarma, diğerleriyle ilişkisini bozma, sosyal dışlama, şantaj yapma, gözdağı verme, sindirme. Kabadayılar genellikle korumasız ve güçsüzleri hedef olarak seçerler.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Model Alma  Çocuklarınız sorun karşısında sizin çözüm tarzınızı izler ve model alırlar. Siz onunla sorun yaşadığınızda ve çözüm olarak şiddet ve fiziksel cezalandırma uyguladığınızda, o da sorun yaşadığında çözümü şiddette arayacaktır.

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri Agresyon  Reaktif  Proaktif (amaçlı)  Affektif (irritabilite)

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü Çocuk ve Ergenlerde Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri FİZİKSEL SALDIRGANLIĞINIZ EN FAZLA YASTIK SAVAŞI KADAR OLSUN…

BİLECİK İL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ Öfke ve Öfke Kontrolü KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.