NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Lojistik Yönetimi Ders – V
Strateji Tasarımı İlker acar.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Tedarik Zinciri Ve Yönetimi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Lojistik Yönetimi Ders – II
Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Girişimcilik.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Tedarik zinciri yönetimi Tedarik zinciri yönetimi stratejileri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Stratejik tedarik zinciri yönetimi, yenilikçi imaja sahip olmak adına zincirin bazı halkalarına yeni mal ve hizmet süreçleri eklemek, bu uğurda kademe azaltmak veya çoğaltmak ya da kıyaslama yaparak iyileştirmelere gitmek demek değildir. TZY stratejisi ayrıca, faaliyetlerini dış kaynaklar kullanarak en iyi tedarikçilere yaptırmak, ya da değişim mühendisliği unsurlarından istifade ederek veya toplam kalite yönetimi gibi modern sonrası yönetim yaklaşımlarından birini veya bir kaçını benimseyerek uygulamaktan, bütün bunların hepsinden daha fazlasını ifade etmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Cohen ve Raussel (2005), tedarik zincirinde strateji ile fark yaratarak performans artırmanın beş temel adımı olduğunu vurgulamışlardır. Bunlar; Tedarik Zincirini Stratejik Bir Değer Olarak Görmek, Doğru Süreç Mimarisi Oluşturmak, Organizasyonu Performans Temelli Oluşturmak, Ortaklıklar İçin Doğru Model İnşa Etmek, Tedarik Zinciri Başarısı İçin Doğru Ölçümler Kullanmak’tır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Bu strateji temel olarak mal ve hizmetlerin nasıl üretileceği konusundaki kararlara ve işletmenin imalat politikası ile ilgili kararlarına tesir etmektedir. Bir başka ifade ile operasyonel strateji; işletmenin stok miktarının ne olacağı, siparişleri ve mal ve hizmet akışındaki mühendislik yetenekleri, düşük maliyetli yerel imalata devam etme kararı veya dışarıda yüksek riskli yeni imalatlara girişme kararı gibi toplamda teknik kapasitenin kullanılması ile ilgilidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Dış kaynaklardan Faydalanma (Outsourcing) Stratejisi Bu strateji, öncelikle işletmenin kendi mevcut tedarik zinciri yeteneklerini bilmesi, bunları analiz etmesi ve gerçekten hangi konularda iyi veya kötü olduğunun farkına varması ile ilgilidir. Çünkü dış kaynaklardan faydalanma kararları, organizasyonun kendi imkân ve kabiliyetlerinden yola çıkarak, potansiyel iyileştirme alanlarını ve iyileştirmeye açık süreçlerini bilmesiyle hayata geçmektedir. Bu stratejide önemli olan işletmenin tedarik zinciri içerisinde öncelikle kendi stratejik faaliyetlerini, stratejik önem düzeyine göre önceliklendirmesi, bunlardan hangilerini üçüncü parti lojistik kullanarak daha hızlı, daha ucuz ve kaliteli yapabileceğine karar vermesidir. Outsourcing stratejisi, tedarik zincirinin süratle gelişmesini sağlayabileceği gibi, tepetaklak olmasına da yol açabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Kanal Stratejisi Bu strateji işletmenin ürünlerinin ileriye ve geriye doğru akış sürecinde kullandığı kanallarla ilgilidir. Ürünlerin distribütörlere mi, perakendecilere mi, yoksa doğrudan nihai tüketiciye mi satılacağı, satışlarda internet ve diğer e-ticaret unsurlarını kullanma kararı ve kullanma düzeyi konusundaki kararlar bu stratejiye tesir edecektir. Kanal stratejisine hedef pazarın özellikleri ve işletmenin coğrafik konumu gibi hususlar doğrudan tesir etmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Müşteri Hizmetleri Stratejisi Müşteri hizmetleri stratejisi, müşteriye iki temel yaklaşım üzerinde etkinlik kazanır. Bunlardan ilki, müşteri hacminin ne kadar olduğu ve bu hacimdeki müşterinin ne kadar kârlılık yaratabileceği?, diğeri de, müşterlerin gerçekten ne istediği? dir. Eğer bunlar net olarak biliniyor ise, zaten müşteri firmaya hangi öncelikleri kullanacağı ya da hangi konulara yoğunlaşılması gerektiği konusunda yardımcı olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik zinciri yönetimi stratejileri Değer Ağı Stratejisi Değer ağı stratejisi, tedarik zincirinde; yeni teknoloji, yeni ürün ve yeni süreç düşüncelerinin avantaj yaratacak şekilde uyumlaştırılmasını ön görmektedir. Bu bütüncül ağ yapılanmasını zamanında sağlayabilen tedarik zincirleri önemli bir fırsatı elde edeceklerdir. Vasat performans gösteren TZY’ler ise bu fırsatı yakalayanlara ulaşabilmek için sınırlı bir fırsat penceresine sahip olacaktır. Çin’in elektronik tedarik zincirinde üstünlük sağlamasının nedenlerinden biri de bu değer ağını hem maliyet, hem de entegre bir lojistik sistemi kurarak genişletmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Ramazan ERTURGUT, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, kavram, İlke ve Uygulamalar, Diğer Disiplinler ile İlişkisi, araştırmalara Yön veren yeni eğilimler ve Güncel Konular, Türkiye Boyutu. Lojistik Ve Uluslararası Ticaret Sözlüğü ile Incoterm 2010 İlaveli, Nobel Yayınevi., 2016 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©