Özel Eğitim Öğretmenliği Programı 2017-2018 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı AÖE 105 ÇOCUK GELİŞİMİ Dr. Ayşegül Ergül.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

ANA BABA VE ERGENLİK.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Kişilik Bozukluklarında Tedavi ve Sağaltım
REHBERLİK.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
Gelişime Giriş.
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
“Son Çocukluk Dönemi” Nurçin Eğercioğlu
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
Motor Gelişim.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
GERİATRİ.
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri Havighurst'un çeşitli yaşam dönemleri için belirlediği gelişim görevleri.
Eğitimin ve Toplum.
BÖLÜM 2 PUBERTE, SAĞLIK ve BİYOLOJİK TEMELLER. BÖLÜM 2 PUBERTE, SAĞLIK ve BİYOLOJİK TEMELLER.
ÇOCUK GELİŞİMİNE FARKLI BAKIŞ AÇILARI
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
AKTS Hesaplaması.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
ANA BABA VE ERGENLİK.
Ergenlik Döneminde Bedensel Değişiklikler
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞİŞEN TOPLUM, EĞİTİM VE ÖĞRETMEN
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Tasarımı Analiz.
ŞİDDET.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Özel Eğitim Öğretmenliği Programı 2017-2018 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı AÖE 105 ÇOCUK GELİŞİMİ Dr. Ayşegül Ergül

Çocuk Haklarına Dair Sözleşme: Birinci Kısım, Madde 1-20 Bu Sözleşme uyarınca çocuğa uygulanabilecek olan kanuna göre daha erken yaşta reşit olma durumu hariç, onsekiz yaşına kadar her insan çocuk sayılır.

Çocuk ne demek? TDK: 1. Küçük yaştaki oğlan veya kız 2. Soy bakımından oğul veya kız, evlat 3. Bebeklik ile erginlik arasındaki gelişme döneminde bulunan oğlan veya kız, uşak 4. Genç erkek 5. mec. Büyükler arasında daha az yaşlı olan kişi 6. mec. Büyüklere yakışmayacak daha çok küçüklerin yapabileceği gibi davranan kimse 7. mec. Belli bir işte yeteri kadar deneyimi ve yeteneği olmayan kimse

Tarihte Çocuk Algısı

Tepeden alt aşamalara doğru yaklaşımı Çocukluk insanlığın ilk aşamasıdır ve ahlaki bozukluk içerir. Toplum çocuğu sahiplenir ve kendine benzetmeye amaçlar. Çocuk edilgendir. «Disiplin» «Yetiştirme»

Alt aşamalardan tepeye doğru yaklaşımı Çocuklar insanlığın iyiliğinin göstergesidir. İnsan doğası saflığı ve sadeliği içerir, doğa ile uyumludur. Eğitim bu uyumu dikkate almalıdır.

Gelişimsel bakış açısı Ne doğuştan getirilen yüce bir iyilik ne de kötülük İnsan doğasında hem iyi hem de kötü yönler vardır Önemli olan çocuğun potansiyelini gerçekleştirmektir.

Çocukçu Dairesel Bakış Açısı İnsanların birbirine karşı sorumluluğu vardır Kültürler arasında etkileşim olmalıdır Toplum çocuğu etkiler, çocuk da toplumu

OLGUNLAŞMA BÜYÜME GELİŞİM GELİŞİM DÖNEMİ

BÜYÜME Fiziksel özellikler için kullanılır. Canlıyı oluşturan çeşitli hücrelerin ve görevlerin büyüyüp çoğalması sonucu yapı ve işleyişte ortaya çıkan NİCELİKLE ilgili değişimler anlamına gelir.

OLGUNLAŞMA Canlının doğuştan getirdiği potansiyelin ortaya çıkması demektir. Büyüme sürecinde bir aksaklık yoksa kendiliğinden gerçekleşir.

GELİŞİM Büyüme ve olgunlaşmayı içerir. Sadece niceliksel değil niteliksel değişiklik de gerçekleşmektedir. Bireyin bilinçli olarak çabasına gerek duyulur. Normal dışı durumlar haricinde gelişim tek ve ileri yönlüdür.

Gelişim Dönemi Çeşitli davranış örüntülerinin evsel olarak gözlemlendiği zaman aralıkları Kuramlar ya da yaklaşımlara göre değişen özellikler Kritik dönem: kazanılması gereken gelişim döneminde elde edilemeyen beceriler ve davranışlar

Kalıtım Çevre

Soylu azmaz, bal kokmaz. Anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al Soylu azmaz, bal kokmaz. Anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al. Taşa çıkan keçinin ağaca çıkan oğlağı olur. MU? Baba beyliği ile çocuk adam olmaz.

KALITIM ÇEVRE ÇOCUK

NEDEN ÇOCUK GELİŞİMİ BİLMELİYİM? Öğrenme ortamı düzenlemesi Eğitimsel etkinlikleri gelişim dönemine göre hazırlama Değerlendirme yapabilme Bireysel farklılıkları fark edebilme ve eğitim sürecine katabilme Doğru benlik saygısı ve özgüven gelişimi