NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Advertisements

Çalışma Sermayesi Yönetimi Bir Önceki Haftadan (ProForma Tablolar ile) Devam...  Dynastatic Corporation bugüne kadar büyüme göstermemesine.
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Finansal Planlama Stratejik Planlanlama O Misyon? O Kurumsal Faaliyet Alanı? O Kurumsal Amaç Bildirimi? O Kurumsal Stratejiler? O Faaliyet.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TALEP (İstem).
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
HAFTA 4: TAZMİNAT İLKESİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
EĞİLİM YÜZDELERİ (TREND) ANALİZİ
Ücret Kavramı ve Ücret Türleri
ÖZ GELİRLER.
4. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal yönetimin temel amacının, işletme değerini maksimize edecek kararlar vermek olduğu ilk ünite belirtilmişti. Piyasa değeri.
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SATIŞ YÖNETİMİ 7. SATIŞ GÜCÜ BÜYÜKLÜĞÜNÜN BELİRLENMESİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi Satış gücünün büyüklüğü, firmanın satışçı sayısının ne olacağı ile ilgilidir. Satış gücünün büyüklüğü, bir yandan firmanın satış gelirini belirleyen önemli bir faktörken diğer taraftan da bir maliyet unsuru oluşturmaktadır. Daha çok sayıda satış elemanı istihdam etmek, daha çok satış anlamına gelmez. Bu açıdan firmalar, olması gerektiği sayıda satış elemanı istihdam etmelidir. İstihdam edilecek satış elemanı sayısının diğer bir ifade ile satış gücü büyüklüğünün ne olacağının belirlenmesinde bir çok yöntem kullanılmaktadır. Aşağıda bu yöntemlerden bazıları açıklanmıştır. 1. Eşit İş Yükü Yöntemi Bu yöntemde her satışçının eşit müşteri portföyüne sahip olduğu, eşit satış çabası içinde bulunduğu varsayılır. Yöntemi şöyle bir örnekle açıklayabiliriz. Bir işletmenin 3 grup müşterisi olduğunu varsayalım. A grubu müşterileri 50 firmadan, B grubu müşterileri 125 firmadan ve C grubu müşterileri ise 200 firmadan oluşmaktadır. A grubundaki müşterilerle yapılan ortalama görüşme süresi 30dk., B grubundakilerle 40dk. ve C grubundakilerle de 45dk.dır. Bir satışçı yılda ortalama 500 görüşme yapabilmektedir. Buna göre firmanın istihdam etmesi gereken satışçı sayısı şöyle hesaplanacaktır. Satışçı Sayısı: (50X30)+(125X40)+(200X45)=31 500

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi 2.Satışçının Verimliliği Yaklaşımı Satışçının gerçekleştirebileceği satış tutarı yanında, satış bölgesinin satış potansiyeli de dikkate alınmaktadır. Satışçılara yapılan ödemelerin sabit olduğu ve 18.000 TL/Yıl olduğu varsayımıyla, brüt satış karının da %20 olduğunu dikkate alırsak diğer varsayımlarla birlikte firmanın istihdam etmesi gereken satışçı sayısı şöyle hesaplanmaktadır.

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi 3.Farklı İş Yükü Yöntemi Bu yöntemin uygulanabilmesi için satış bölgesindeki müşteri sayısı, ziyaret süresi, ziyaret sıklığı, satışçıların aktif olarak ilgilendiği süreye ilişkin bilgilere ihtiyaç duyulur. Yöntemi bir örneklerle şöyle açıklayabiliriz: Örnek 1 Meşrubat dağıtımı yapan bir firma, satış bölgesindeki 300 bakkal-market, 400 büfe, 50 lokanta, otel, kafeterya olmak üzere 3 çeşit müşteri grubu bulunmaktadır. Satış yöneticisinin tahminlerine göre bir satışçı bakkal-market için haftada 2, büfe için 4 ve diğer müşterileri için 1 kez ziyaret etmesi; ziyaret süresinin de sırasıyla 15, 5 ve 20 dk. olması gerektiğini hesaplamıştır. Bir satışçının günlük 12 saatlik mesaisinin %60’ ının satış, %15’ inin doküman hazırlamak ve %25’ inin de yolda geçtiği ve satışçının haftada 6 gün ve 52 hafta çalıştığı varsayıldığında istihdam edilmesi gereken satışçı sayısı şöyle hesaplanmaktadır.

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi Ziyaret Süresi Bakkal-Marketler için 2 Ziyaret/hafta X 15 dk./ziyaret X 52 hafta/yıl = 1560 dk/yıl = 26 saat/yıl Büfeler için 4 ziyaret/hafta X 5 dk/ziyaret X 52 hafta/yıl = 1040 dk/yıl = 17 saat/yıl Lokanta , otel ve kafeteryalar için 1 ziyaret/hafta X 20 dk/ziyaret X 52 hafta/yıl = 1040 dk/yıl = 17 saat/yıl Toplam İş Yükü Bakkal-market 300 adet X 26 saat/yıl = 7.800 saat/yıl Büfeler 400 adet X 17 saat/yıl = 6.800 saat/yıl Lokanta, otel, kafeterya 50 adet X 17 saat/yıl = 850 saat/yıl Toplam = 15.450 saat/yıl

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi Satışçının Toplam İş Süresi 12 saat/gün X 6 gün X 52 hafta/yıl = 3.744 saat/yıl Satışçının Toplam İş Süresinin Görevlere Dağılımı Satış: % 60 X 3.744 saat/yıl = 2.246,4 Doküman: % 15 X 3.744 saat/yıl = 561,6 Seyahat: % 25 X 3.744 saat/yıl = 936 Toplam = 3.744 Toplam Satışçı Sayısı: 15.450 saat/yıl = 7satışçı 2.246,4 saat/yıl

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi 3.Farklı İş Yükü Yöntemi Örnek 2: Beyaz eşya satışı yapan bir firma, satış bölgesindeki 300 ana bayi, 700 tali bayi olmak üzere 2 çeşit müşteri grubu bulunmaktadır. Satış yöneticisinin tahminlerine göre bir satışçı ana bayi için haftada 2, tali bayi için 1 kez ziyaret etmesi; ziyaret süresinin de sırasıyla 45 ve 15 dk. olması gerektiğini hesaplamıştır. Bir satışçının günlük 10 saatlik mesaisinin %60’ ının satış, %15’ inin doküman hazırlamak ve %25’ inin de yolda geçtiği ve satışçının haftada 6 gün ve 50 hafta çalıştığı varsayıldığında istihdam edilmesi gereken satışçı sayısı şöyle hesaplanmaktadır.

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi Ziyaret Süresi Ana Bayiler için 2 Ziyaret/hafta X 45 dk./ziyaret X 50 hafta/yıl = 2.000 dk/yıl = 37,5 saat/yıl Tali Bayiler için 1 ziyaret/hafta X 15 dk/ziyaret X 50 hafta/yıl = 750 dk/yıl = 12,5 saat/yıl Toplam İş Yükü Ana Bayi 300 adet X 37,5 saat/yıl = 11.250 saat/yıl Tali Bayi 700 adet X 12,5 saat/yıl = 8.750 saat/yıl Toplam = 20.000 saat/yıl

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi Satışçının Toplam İş Süresi 10 saat/gün X 5 gün X 50 hafta/yıl = 2.500 saat/yıl Satışçının Toplam İş Süresinin Görevlere Dağılımı Satış: % 50 X 2.500 saat/yıl = 1250 Doküman: % 20 X 3.000 saat/yıl = 600 Seyahat: % 30 X 3.000 saat/yıl = 900 Toplam = 3.000 Toplam Satışçı Sayısı: 20.000 saat/yıl = 16 satışçı 1.250 saat/yıl

Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi 4. Hasılat / Maliyet İlişkisi Yöntemi Bu satış yönteminde işletmenin gerçekleştirmeyi hedeflediği satış hasılatı ile bu hasılatın ne kadarlık bir kısmının satış maliyetlerini oluşturacağı arasında bir ilişki bulunduğu varsayımından hareket edilmektedir. Örnek olarak; A işletmesi 2017 yılı için 3.000.000TL’ lik bir hasılat hedeflemektedir. Bu hasılatı gerçekleştirebilmek için yapması gereken satış maliyetinin, satış hasılatının %5’ ini bulacağı hesaplanmıştır. Bir satış elemanının işletmeye maliyetinin yıllık 20.000TL olduğunu varsayarsak firmanın istihdam etmesi gereken satış elemanı sayısı (GSES) şöyle hesaplanacaktır. GSES: Hasılat X Hesaplanan satış giderinin payı % Bir elemanın maliyeti GSES: 3.000.000 X %5 = 5 30.000