Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Advertisements

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
Yükseköğretime Öğrenci Seçme Sınavı ve Doğru Tercih Yapmak Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu Ankara Üniversitesi.
 15 Türk Dili Yaz Kursu Bursu  4 Yüksek Lisans (Master ve Doktora)  2 Araştırma.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
DEYİM VE ATASÖZLERİNİN ÖĞRENİLMESİNDE KARİKATÜRÜN ETKİSİ
EĞİTİM DİZGESİNİN BİR ÖĞESİ OLARAK KÜLTÜREL FARKLILIK
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
YAPI BİLGİSİ.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
BİLGİSAYAR 1 HAZIRLAYAN: HAVVA ÜNAL
=>CÜMLEDE ANLAM<=
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
KİŞİLİK VE KİŞİLİK DÖNEMLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Ölçme ve Değerlendirme
BİY 104 MİKROTEKNİK Doç. Dr. H. Nurhan BÜYÜKKARTAL
PSİKOLOJİK TESTLER.
MADDE TEPKİ KURAMI: İlk adımlar
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
Test Oluşturma.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
Yrd.doç.dr. h. deniz gülleroğlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler II
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Likert Tipi Ölçek Geliştirme Aşamaları
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Psikolojik yapılar ve özellikler
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
TEST.
Sunum transkripti:

Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

Projektif Test Örneği Rotter Cümle Tamamlama Testi İNGİLİZCE ORİJİNAL TEST TÜRKÇE’ YE UYARLANMIŞ TEST TESTİN ADI Rotter Incomplete Sentence Blank Test- College Form Rotter Cümle Tamamlama Testi- Üniversite Öğrencileri Formu GELİŞTİREN/ UYARLAYAN Julian B. Rotter Janet E. Rafferty Füsun AKKOYUN YAYINLANMA TARİHİ 1950 1985 KURUM New York: The Psychological Corporation Ankara Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları FİYATI 72 Dolar 10 TL

Ölçülen Psikolojik Özelliğe Göre: Tipik Performans Testi Hazırlanma Şekline Göre: Standart Test Puanlama Tipine Göre: Yarı Yapılandırılmış Projektif Test Uygulanan Kişi Sayısına Göre: Birey/ Grup Testi

Rotter Cümle Tamamlama Testi; «Army Test»ten uyarlanarak geliştirilmiştir. 40 maddeden oluşur. Yarı yapılandırılmış bir projektif testtir. Maddeler, birkaç sözcüğü verilmiş cümlelerden oluşur; yanıtlayıcılardan cümleleri anlamlı bir şekilde, içlerinden geldiği gibi tamamlamaları istenir.

Yarı Projektiftir: Cümle tamamlama testlerinde, birkaç sözcüğü verilmiş cümlelerin gerçek duygularını yansıtacak şekilde tam bir cümle hâline getirilmesi istenir. Projektif tekniği; yanıtlayıcılar istek, korku ve tutumlarını açık uçlu yanıtlara yansıtır. Çağrışım tekniği; yanıtlayıcılar daha uzun tepkiler verir; tam bir cümle kurar.

Hızlı kurulan cümlelerle yanıtlama: Bireyin içinden geldiği gibi tam bir cümle oluşturacağı kadar uzun ama fazla düşünüp yanlış yönlendiremeyeceği kadar kısa süre verilir. Kişiliğin yapısında içeriği ile ilgili bilgiler sunma: Kişiliği belirleyen yapıyı ortaya koymak üzere bireyin bazı nesne ya da kişilere karşı tepkileri ele alınır.

Serbest Yanıt Şekli: Bireylere, yanıt verme şekli bakımından kısıtlama getirilmemektedir. Bireyler, testin amacını az-çok tahmin etseler bile hangi yanıt «iyi»; hangi yanıt «kötü» kestirmezler. Objektif puanlama sistemi: Bu testler, projektif testlerden üstün olarak sayı ile değerlendirilebilmektedir. Bu sayede üzerinde psikometrik çalışmalar yapılabilmektedir.

Madde Örneği 1)...............................................................................................hoşuma gider. 2) En mutlu an............................................................................................... 3) .......................................................................................bilmek istiyorum 4) Benim büyüdüğüm evde.............................................................................. 5) ....................................................................................................pişmanım 6) Gece yatma vakti gelince............................................................................. 7) Erkekler........................................................................................................

KAYNAKLAR Akkoyun F. (1985). Rotter Cümle Tamamlama Testi. Üniversite Öğrenciler Formu El Kitabı, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, no: 141, 1985. Öner N.(1998). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi