TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Advertisements

Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Şişme Oyun Parkları.
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL İLKELER - GELİŞİM GÖREVLERİ VE FİZYOLOJİK GELİŞİM GRUP KATRE ÖDEV3.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
1 0-6 Yaş Devinsel Gelişim Bedensel Gelişim devinsel gelişimin önkoşuludur.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
0-6 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
Motor Gelişim.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
PSİKOMOTOR GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
MOTOR GELİŞİM.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
GÖRME ENGELLİLER.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
MOTOR GELİŞİM DÖNEMLERİ
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Spor hareketleri dönemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT

Yaşamın ikinci yılından başlayarak yedinci yılına kadar geçen süre temel becerilerin kazanıldığı dönemdir. Tüm çocukların ortak özellik taşıması ve yaşam için gerekli beceriler olduğundan ‘temel beceriler’ ismini almıştır. Bunlar; koşma, atlama, sıçrama, sekme,yakalama, fırlatma, topa ayakla vurma gibi hareketlerdir.

İki yaşından sonra temel hareketler kaba bir şekilde ortaya çıkar İki yaşından sonra temel hareketler kaba bir şekilde ortaya çıkar. Önce çocuk, kendi bedeninin hareket becerisini anlamak ve bunu denemek için çaba gösterir. Daha sonra bedeni üzerindeki kontrolü ile hareketlerini daha uyumlu ve kontrollü yapmaya başlar. Dönemin sonlarında ise çocuk, uyumlu ve kontrollü gelişmiş hareketlerini mekanik yönden etkili olarak gerçekleştirir. 5-6 yaş döneminde temel beceriler olgunlaşmış olarak görülür. Çocuğun olgunlaşmasında iyi bir öğretim verilmesi, cesaretlendirilmesinin ve alıştırma olanağı yaratılmasının önemi büyüktür.

Temel hareketlerin gelişimi başlangıç, ilk ve olgunluk evresi olmak üzere üç evrede incelenir. Bu evreler, gelişimsel bir sıra izlemekle beraber her evreyi diğerinden kesin çizgilerle ayırmak mümkün değildir.

Başlangıç evresi: Çocuklar başlangıç evresinde kendi bedenlerinin hareket yeteneklerini anlamak ve bunları denemek için çaba gösterirler. Hareketler sırasında beden ya çok abartılı ya da çok sınırlı biçimde kullanılır. Ritim ve koordinasyon zayıftır.

İlk evre: Bu evrede, kontrol ve ritmik koordinasyon arttığı için çocuğun hareketleri daha uyumlu ve kontrollü olmaya başlar. Buna rağmen abartma ve sınırlama vardır. (3-4 yaş)

Olgunluk evresi: Olgunluk evresinde çocuklar mekanik yönden etkili, uyumlu ve kontrollü, gelişmiş hareket şekillerini sergilerler. 5-6 yaşına gelen çocukların bu evreye ulaşmış olmaları gerekir.

Baslangıç, ilk ve olgunluk olarak belirlenen gelişim sırası tüm çocuklar için aynıdır. Ancak gelişimin hızı çevresel ve kalıtsal etmenlere bağlı olarak değişmektedir.

Hareket modelleri arasında farklılıklar görülebilir Hareket modelleri arasında farklılıklar görülebilir. Örneğin, çocuk fırlatmada başlangıç, yakalamada ilk, koşuda da olgunluk evresinde olabilir. Olgunlaşma, hareketlerin kazanılma sırasını, çevresel etmenler de hareketlerin kazanılma hızını ve düzeyini belirler.

Bu dönemde hedef, temel becerilerin olgun düzeyde başarılmasıdır Bu dönemde hedef, temel becerilerin olgun düzeyde başarılmasıdır. Temel hareketlerin olgun düzeyde başarılmasının tek yolu ise, çocuğa deneyim ve alıştırma olanağı sağlayan çevreler sunmaktır.

Öğretim: Bu dönemde kazanılan becerilerin doğru öğretilmesi çok önemlidir. Yanlış öğrenilmiş hareketin düzeltilmesi, hareketin ilk kez öğrenilmesinden daha zordur. Cesaretlendirme (Motivasyon): Bu dönemde çocuk, övülmekten hoşlanır. Akranlarının alay etmesi, yaralanmaktan korkması, kaygı taşıması nedeniyle hareket becerilerini kazanırken korku duyar. Bu nedenle bu dönemde çocuğu, yapabileceği yönünde cesaretlendirmek gerekir.

Alıştırma ortamı: Çocukların hareket becerilerini kazanmalarında ortam, araç, zaman gereksinimi de önemli rol oynar. Bu dönemde çocuk yapacağı etkinlikler ne kadar çok ve bilinçli hazırlanmışsa, bir o kadar hareket becerisi kazanımı çoğalır. Sporla ilişkili döneme hazır biçimde başlaması açısından da alıştırma ortamı önemlidir.

Etkinlik-1 : Çocuğun tek ayak üzerinde durabilmesi için çeşitli oyunlar planlayabilirsiniz. Leylek gibi yürüyelim ya da tavuk olalım, ayağımıza diken batsın hemen ayağımızı havaya kaldırıp indirelim gibi…(2,5 yaş). Etkinlik-2 : Bu dönemde çocuğa ucu küt makas vererek dergilerden resim kesmesini istemekle göz, el koordinasyonu ve ince kas gelişimi açısından ve okula hazırlık için yararlı olabilirsiniz (5 yaş) .

TEMEL HAREKETLER DÖNEMİNDE KAZANILAN motor yetenekler 2-3 Yaş Büyük Kas Yetenekleri 2-3 Yaş Küçük Kas Hareketleri Çift ayak sıçrar. Geri geri yürür. Destekle merdiven iner. Durağan topa tekme atar. Destekle öne takla atar. İpe dört boncuk dizebilir. Kapı kolu açabilir. 5-6 küpten kule yapabilir. Kitabın sayfalarını tek tek çevirebilir. Kâğıdı ikiye katlar. 3-4 Yaş Büyük Kas Yetenekleri 3-4 Yaş Küçük Kas Hareketleri 20 cm yükseklikten yere atlar. Hareketli topa tekme atar. Parmak ucunda yürür. Üç tekerlekli bisiklete biner. Salıncakta sallanır. Kaydıraktan kayar. Öne takla atar. Ayak değiştirerek merdivene çıkar. Havadan atılan topu tutar. Üç parçalı yap-boz yapar. Makasla keser. Çizgi üzerinden makasla keser.

Temel hareketler döneminde kazanılan motor yetenekler 4-5 Yaş Büyük Kas Yetenekleri 4-5 Yaş Küçük Kas Hareketleri Tek ayak üzerinde 4-8 saniye durur. Değişik yönlere koşar. Dengede yürür. Çift ayak on kez sıçrar. 5 cm yükseklikteki ip üzerinden atlar. Altı kez geriye sıçrar. Top sıçratır ve yakalar. Ayak değiştirerek merdiven iner. Tek ayak üzerinde beş kere sıçrar. Resimde ev, adam, ağaç çizebilir. Makasla basit şekiller keser, yapıştırır. 5-6 Yaş Büyük Kas Yetenekleri 5-6 Yaş Küçük Kas Hareketleri Dengede ileri, geri, yanlara yürür. İp atlar gibi sıçrar. Topa yön vererek sıçratır. İki elle top tutar. İp atlar. Sopa ile topa vurur. Paten kayar. İki tekerlekli bisiklete biner. Kızak kayar. Tek ayak üzerinde 10 saniye durur. Barfikste 10 saniye asılı bekler. Kalem tutar. Büyük harf çizer. Bir resmin sınırlarını taşırmadan boyar. Kalemtıraş kullanır. Resim keser. Çekiçle çivi çakar. İsmini yazar. Koşarken yerden nesne alır. Küçük harfleri bakarak çizebilir.