BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Gelişim?.
Advertisements

PIAGET Bilişsel Gelişim Kuramı
Bölüm 4 Bilişsel Gelişimi.
PİAGET’İN BİLİŞSEL (ZİHİNSEL) GELİŞİM KURAMI
JEAN PİAGET VE BİLİŞSEL GELİŞİM
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Bilişsel GELİŞİM TANIM:
BİLİŞSEL GELİŞİM Piaget Bruner Vygotsky.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
TRIGONOMETRI ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM
Bilişsel GELİŞİM TANIM:
Eğitimin psikolojik temelleri
Aynı-Farklı Kavramı Dilek Selek
JEAN PİAGET VE BİLİŞSEL GELİŞİM
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
T.C. GAZİANTEP VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Öğr. Gör. Songül DURAN Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölüm Başkanı
Piaget Bilişsel Gelişim Kuramı
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Oyunun Özellikleri ve Önemi
DİNÎ GELİŞİM VE TEORİLERİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Yrd. Doç.Dr. Mustafa TOPRAK PıAGET VS. VYGOTSKY. BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMLARI  İnsanları, diğer canlılardan ayıran en önemli özelliklerden biri düşünebilme.
Bilişsel Gelişim 3 Piaget.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Bilişsel Gelişim 2 J. Piaget.
11 B İ L İ ŞSEL GEL İ Ş İ M İ N KURAMSAL TEMELLER İ.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
BİLİŞSEL GELİŞİM BİLİŞ; düşünme, öğrenme ve hatırlama süreçlerine denir. “BİLİŞSEL” sözcüğü, akıl ve bilgi, bellek, akıl yürütme, anımsama, unutma, sorun.
GELİŞİM ALANLARI BİLİŞSEL GELİŞİM.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ZİHİNSEL (BİLİŞSEL) GELİŞİM
BİLİŞSEL GELİŞİM.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
Yaratıcı Drama.
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
BİLİŞSEL GELİŞİM Jean Piaget (Bruner - Vygotsky) Zeki TAŞ Öğr. Gör.
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Bilişsel Gelişim.
- Bilişsel Gelişim Kuramı
Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Ahlak Gelişimi J. Piaget
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
PIAGET BİLİŞSEL GELİŞİM
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI EVRELER

DUYU-DEVİNİM DÖNEMİ(KABACA 0-2) Nesne sürekliliği 0-4 ay: görmüyorsam yoktur 4-8 ay: acaba varlar mı? 8-12: ilk örtü 12-18: en son nerde görmüştüm? 18-24: her yerde olabilir

Döngüsel hareketler Birincil döngüsel hareketler (0-6) İkincil döngüsel hareketler (6-12) Üçüncül döngüsel hareketler (12. ay ve sonrası)

ERTELENMİŞ TAKLİT Taklit davranışı, dönemin sonuna doğru, model kaybolduktan sonra görülür

İŞLEM ÖNCESİ DÖNEM (2-7 yaş) gerçek benim kafamda!! İŞLEM…..Düşüncede sembolik olarak yürütülebilen eylemlerdir.

Sembolik dönem; Zihinsel temsil (DIŞ DÜNYA GÖZÜMDE RESİM ARTIK) -mış gibi oyunları, (ŞİMDİ BU KOLTUK UÇAKMIŞ…BEN DOKTORMUŞUM…) sihirli düşünceler (BEN DE UÇABİLİRİM…)

Animizm (canlandırmacılık) (BAŞIMI KOYUNCA YASTIĞIN CANI ACIMAZ MI?) Yapaycılık Benmerkezcilik (bütün dünya bamyadan nefret ediyor olmalı) Toplu monolog ve paralel oyun

SEZGİSEL DÖNEM (5-7) -Neden? -İşte… KORUNUM KAZANILMAMIŞTIR Korunum: çocuk nesnenin son görüntüsünün etkisi altındadır. Nesnenin görünüşü değişse bile bir şey eklenip çıkarılmadıkça niceliğinin aynı kalacağını anlayamaz.

.......... . . . . . . . . . .

- Odaktan Uzaklaşamama - Tersine çevirememe (şimdi ve burada) KORUNUMUN KAZANILMASININ ÖNÜNDEKİ SINIRLILIKLAR - Odaktan Uzaklaşamama - Tersine çevirememe (şimdi ve burada) “PİAGET bir deneyinde 10 vazoyu ve 13 çiçeği, her ikisi eşit uzunlukta olacak şekilde dizmiştir. Çocuk sıralar eşit olduğu için vazoların ve çiçeklerin ssayısının aynı olduğunu düşünmüştür. Ancak araştırmacı, çocuktan çiçek ve vazoları eşlemesini istediğinde üç tane çiçeğin arttığını görmüştür. Daha sonra Piaget çocuğun önünde vazoları seyrek dizmiş ve çiçekleri topluca bırakmıştır. ŞİMDİ HANGİSİ ÇOK?

TEK BOYUTLU SINIFLAMA “ PIAGET, çocuklara mavi-kırmızı renklerde, büyük-küçük kareler ve dairelerden oluşan kümeler vermiş ve ortak özelliklerine göre sınıflandırmalarını istemiştir. Tek bir özelliğe göre sınıflayabilen işlem öncesi çocuklar, büyük mavi ve kare olanları sınıflandırmaları istendiğinde zorlanmışlardır”

SOMUT İŞLEMLER DÖNEMİ (7-11) BEN MERKEZCİLİK KORUNUM (Özdeşlik ve ödünleme) ODAKTAN UZAKLAŞMA TERSİNE ÇEVRİLEBİLİRLİK SINIFLAMA ve SIRALAMA

SOYUT İŞLEMLER DÖNEMİ (12 VE SONRASI) “ŞİMDİ VE BURADA” ile sınırlı olan düşünme biçiminden mantıklı, bilimsel, soyut, olasılıklı düşünme biçimine geçiş SOYUT DÜŞÜNME HİPOTETİK DÜŞÜNME OLASILIKLI DÜŞÜNME BİLİMSEL DÜŞÜNME ERGEN BEN-MERKEZCİLİĞİ (hayali seyirci ve kişisel efsane)

-Ergenin doğumdan bugüne geçirmiş olduğu bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimin niteliği, -Ergenin doğumdan bugüne geçirmiş olduğu yaşantılarda etkileşime girdiği uyarıcıların zenginliği ve niteliği, -Ergenin soyutlama becerilerini geliştirmeye başladığı dönemde, aile içi yaşamın dinginliği,

-ergenin soyutlama becerilerini geliştireceği dönemde, eğitim kurumunun, buna yapacağı desteğin varlığı (dersler, sosyal aktiviteler, projeler...Vb.) -Ergenin kendisi ile baş başa kalabileceği bir özel mekanın varlığı,