YÜZDELER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cebirsel İfadeler’ de Toplama İşlemi
Advertisements

Aşağıda modellerle yapılan çıkarma işlemini inceleyiniz.

Determinant Bir kare matrisin tersinir olup olmadığına dair bilgi veriyor n- boyutlu uzayda matrisin satırlarından oluşmuş bir paralel kenarın hacmine.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
KESİRLER.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
Komut Türleri  8051’de de kullanılan komutlar 8-bit opkoda sahiptir.  8-bit opkod 2 8 =256 farklı komuta imkan tanır ve 8051’de toplam 255 komut tanımlıdır.
6. HAFTA Mart Mantıksal Operatörler & Ve | Veya ~ Değil / Bölme.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
Excel 2007.
3. Sınıf Matematik testlerİ Turhan kurmaç ...Egitimhane.com...
C Programlama Dili Çağdaş Hakan Aladağ.
KOCAELİ ERKEN SEÇİM SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tüm ikililer arasında en kısa yollar
OLASILIK ile İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Hatırlatma: Durum Denklemleri
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
EŞİTLİK VE DENKLEM DOĞRUSAL DENKLEMLER
C Elementi.
Aşağıdaki sayılardan hangisi “Bin bir” diye okunur?
İŞLU İstatistik -Ders 1-.
KESİRLER.
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
RASYONEL SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
BİRİNCİ DERECEDEN İKİ BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Geleneksel bilginin kullanılması
4.KONU Kirchoff Gerilim Kanunları.
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
ELEMENTLER.
1. Atomun Yapısı MADDENİN YAPI TAŞLARI
Yeni macera türkiye
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
KİMYA NE İŞE YARAR  Kimyanın insan sağlığına da sonsuz diyebileceğimiz derecede büyük etkisi vardır. Kimya hastalıklarla savaşmak, sağlığımızı korumak.
Eğitim Siteleri
KONU:KESİR PROBLEMLERİ
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
ELEKTRİK VE ELEKTRİK DEVRELERİ
SÜREÇ YETENEK ANALİZLERİ 2 (PROCESS CAPABILITY ANALYSES)
ANALİTİK KİMYA DERS NOTLARI
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
Manyetik Alanın Kaynakları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1- Basit Kesirler +(Birim Kesirler )
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Babam kare şeklinde bahçemizin bir kenarına20 satimetre
Etki Büyüklüğünü Hesaplama Örneklerle Gpower.
ÇIKARTMA İŞLEMİ YAPALIM Hikmet Sırma.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İleri Algoritma Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMA 7 Uygulama 7.1: Bir sınıftaki öğrencilerin not ortalamasını bulan programı geliştiriniz. Verilen notlar için programınızı test ediniz. Öğrenci.
Sunum transkripti:

YÜZDELER

*Bir şeyin tamamı veya bir bütün %100’dür. *Yüzde sembolü % *Bir şeyin tamamı veya bir bütün %100’dür.

𝟒𝟎.𝟑𝟎 𝟏𝟎𝟎 12 *Bir sayının yüzdesini bulmak 40’ın % 30’u kaçtır? = Örnek: 40’ın % 30’u kaçtır? 𝟒𝟎.𝟑𝟎 𝟏𝟎𝟎 12 =

𝟔𝟎.𝟏𝟎 𝟏𝟎𝟎 6 𝟖𝟎.𝟒𝟎 𝟏𝟎𝟎 32 60’ın % 10’u kaçtır? = 80’nin % 40’u kaçtır? Örnek: 60’ın % 10’u kaçtır? 𝟔𝟎.𝟏𝟎 𝟏𝟎𝟎 6 = Örnek: 80’nin % 40’u kaçtır? 𝟖𝟎.𝟒𝟎 𝟏𝟎𝟎 32 =

𝟗𝟎.𝟕𝟎 𝟏𝟎𝟎 63 𝟖𝟎.𝟔𝟎 𝟏𝟎𝟎 48 90’ın % 70’i kaçtır? = 80’in % 60’i kaçtır? Örnek: 90’ın % 70’i kaçtır? 𝟗𝟎.𝟕𝟎 𝟏𝟎𝟎 63 = Örnek: 80’in % 60’i kaçtır? 𝟖𝟎.𝟔𝟎 𝟏𝟎𝟎 48 =

*Bir sayının %20’si o sayının 5 ile bölümüne eşittir. *Bir sayının %25’i o sayının 4 ile bölümüne eşittir. *Bir sayının %50’si o sayının yarısına eşittir.

70:5=14 60:2=30 48:4=12 70’in % 20’si kaçtır? 60’ın %50’si kaçtır? Örnek: 70’in % 20’si kaçtır? 70:5=14 Örnek: 60’ın %50’si kaçtır? 60:2=30 Örnek: 48’in %25’i kaçtır? 48:4=12

%20’si 15:5=3 %40’ı 3.2=6 𝟏𝟓.𝟒𝟎 𝟏𝟎𝟎 𝟔𝟎 𝟏𝟎 6 15’in %40’ı kaçtır? = = Örnek: 15’in %40’ı kaçtır? %20’si 15:5=3 %40’ı 3.2=6 𝟏𝟓.𝟒𝟎 𝟏𝟎𝟎 𝟔𝟎 𝟏𝟎 6 = =

Örnek: 35’in %80’ı kaçtır? 𝟑𝟓.𝟖𝟎 𝟏𝟎𝟎 𝟐𝟖𝟎 𝟏𝟎 28 = = Örnek: 36’nın %75’i kaçtır? 𝟑𝟔.𝟕𝟓 𝟏𝟎𝟎 𝟐𝟕𝟎𝟎 𝟏𝟎𝟎 27 = =

8’in %150’si kaçtır? 8+4=12 20’nin %200’ü kaçtır? 20+20=40 Örnek: 8’in %150’si kaçtır? 8+4=12 Örnek: 20’nin %200’ü kaçtır? 20+20=40 Örnek: 30’un %120’si kaçtır? 30:5=6 30+6=36

12’nin %125’i kaçtır? 12:4=3 12+3=15 200’ün %300’ü kaçtır? Örnek: 12’nin %125’i kaçtır? 12:4=3 12+3=15 Örnek: 200’ün %300’ü kaçtır? 200+200+200=600

𝟏𝟎𝟎.𝟐𝟎 𝟒𝟎 𝟐𝟎𝟎 𝟒 50 *Yüzdesi verilmiş sayıyı bulmak Örnek: % 40’ı 20 olan sayı kaçtır? % 40 20 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟐𝟎 𝟒𝟎 𝟐𝟎𝟎 𝟒 50 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟐𝟕 𝟑𝟎 𝟐𝟕𝟎 𝟑 90 % 30’u 27 olan sayı kaçtır? % 30 27 % 100 ? = = Örnek: % 30’u 27 olan sayı kaçtır? % 30 27 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟐𝟕 𝟑𝟎 𝟐𝟕𝟎 𝟑 90 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟔 𝟐𝟎 𝟏𝟔𝟎 𝟐 80 % 20’si 16 olan sayı kaçtır? % 20 16 % 100 ? = = Örnek: % 20’si 16 olan sayı kaçtır? % 20 16 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟔 𝟐𝟎 𝟏𝟔𝟎 𝟐 80 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟒𝟗 𝟓𝟎 𝟒𝟗𝟎 𝟓 98 % 50’si 49 olan sayı kaçtır? % 50 49 % 100 ? = = Örnek: % 50’si 49 olan sayı kaçtır? % 50 49 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟒𝟗 𝟓𝟎 𝟒𝟗𝟎 𝟓 98 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟓𝟒 𝟔𝟎 𝟓𝟒𝟎 𝟔 90 % 60’ı 54 olan sayı kaçtır? % 60 54 % 100 ? = = Örnek: % 60’ı 54 olan sayı kaçtır? % 60 54 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟓𝟒 𝟔𝟎 𝟓𝟒𝟎 𝟔 90 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟑𝟔 𝟗𝟎 𝟑𝟔𝟎 𝟗 40 % 90’ı 36 olan sayı kaçtır? % 90 36 % 100 ? = = Örnek: % 90’ı 36 olan sayı kaçtır? % 90 36 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟑𝟔 𝟗𝟎 𝟑𝟔𝟎 𝟗 40 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟒𝟎 𝟖𝟎 𝟒𝟎𝟎 𝟖 50 % 80’i 40 olan sayı kaçtır? % 80 40 % 100 ? = = Örnek: % 80’i 40 olan sayı kaçtır? % 80 40 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟒𝟎 𝟖𝟎 𝟒𝟎𝟎 𝟖 50 = =

Örnek: % 120’si 12 olan sayı kaçtır? % 120 12 % 100 ? 𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟐 𝟏𝟐𝟎 𝟏𝟐𝟎 𝟏𝟐 10 = =

𝟏𝟎𝟎.𝟑𝟎 𝟔𝟎 𝟑𝟎𝟎 𝟔 %50 *Bir sayıyı diğer sayının yüzdesi olarak hesaplama Örnek: 30 sayısı 60’ın yüzde kaçıdır? % 100 60 ? 30 𝟏𝟎𝟎.𝟑𝟎 𝟔𝟎 𝟑𝟎𝟎 𝟔 %50 = =

Örnek: 20 sayısı 80’nin yüzde kaçıdır? % 100 80 ? 20 𝟏𝟎𝟎.𝟐𝟎 𝟖𝟎 𝟐𝟎𝟎 𝟖 %25 = =

Örnek: 10 sayısı 50’nin yüzde kaçıdır? % 100 50 ? 10 𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟎 𝟓𝟎 𝟏𝟎𝟎 𝟓 %20 = =

Örnek: 28 sayısı 70’in yüzde kaçıdır? % 100 70 ? 28 𝟏𝟎𝟎.𝟐𝟖 𝟕𝟎 𝟐𝟖𝟎 𝟕 %40 = =

Örnek: 18 sayısı 60’ın yüzde kaçıdır? % 100 60 ? 18 𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟖 𝟔𝟎 𝟏𝟖𝟎 𝟔 %30 = =

Örnek: 9 sayısı 30’un yüzde kaçıdır? % 100 30 ? 9 𝟏𝟎𝟎.𝟗 𝟑𝟎 𝟗𝟎 𝟑 %30 = =

Örnek: 14 sayısı 20’nin yüzde kaçıdır? % 100 20 ? 14 𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟒 𝟐𝟎 𝟏𝟒𝟎 𝟐 %70 = =

Örnek: 12 sayısı 400’ün yüzde kaçıdır? % 100 400 ? 12 𝟏𝟎𝟎.𝟏𝟐 𝟒𝟎𝟎 𝟏𝟐𝟎 𝟒𝟎 %3 = =

𝟏𝟓𝟎.𝟑𝟎 𝟏𝟎𝟎 45 150+45=195 *Bir sayıyı yüzde olarak artırma veya azaltma Örnek: 150 sayısının %30 fazlası kaçtır? 𝟏𝟓𝟎.𝟑𝟎 𝟏𝟎𝟎 45 = 150+45=195

Örnek: 80 sayısının %40 eksiği kaçtır? 𝟖𝟎.𝟒𝟎 𝟏𝟎𝟎 32 = 80-32=48

Örnek: 250 sayısının %10 eksiği kaçtır? 𝟐𝟓𝟎.𝟏𝟎 𝟏𝟎𝟎 25 = 250-25=225

Örnek: 30 sayısının %60 fazlası kaçtır? 𝟑𝟎.𝟔𝟎 𝟏𝟎𝟎 18 = 30+18=48

Örnek: 50 sayısının %30 fazlası kaçtır? 𝟓𝟎.𝟑𝟎 𝟏𝟎𝟎 15 = 50+15=65

Örnek: 140 sayısının %25 fazlası kaçtır? 140:4=35 140+35=175

Örnek: 180 sayısının %20 eksiği kaçtır? 180:5=36 180-36=144

Örnek: 400 sayısının %50 fazlası kaçtır? 400:2=200 400+200=600

Örnek: 300 sayısının %20 eksiğinin % 50 fazlası kaçtır? 300:5=60 300-60=240 240:2=120 240+120=360

Örnek: 30 sayısının %30 eksiğinin % 100 fazlası kaçtır? 𝟑𝟎.𝟑𝟎 𝟏𝟎𝟎 9 30-9=27 = 27+27=54

Örnek: 40 sayısının %60 eksiğinin % 200 fazlası kaçtır? 𝟒𝟎.𝟔𝟎 𝟏𝟎𝟎 24 = 40-24=16 16.2=32 16+32=48