KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Türk-İslam Arkeolojisi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
1 YENİ TEKLİF PROJE Proje Adı Sunan; Adı Soyadı Enstitü/İstasyon/İl Müdürlüğü Sunan; Adı Soyadı Enstitü/İstasyon/İl Müdürlüğü T.C. GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK.
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİMİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
BE BEP NEDİR ?.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Sunum transkripti:

KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu Dr. Kenan Bek

Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü Dr. Kürşat Yıldız Dr. Kenan Bek Dr. Ayşe Karson Dönem başında temel ve klinik bilimler ile tıp eğitimindeki görev, yetki ve sorumluklarını hatırlatan iki toplantı yapıldı.

Sabahın özeti

Dönem 1 Bazı lab uygulamalarında materyal azlığı Amfi fiziki koşulları/ askı Kütüphane 24 saat açık olsun/BİDEM havasız Kurul süreleri homojen değil Sorular ayrıntı ve uzun soru istenmiyor Her kurul sonu dinlenme süresi (Cuma bitsin) 08.40 erken (yerel saat; uzaktan gelen) Sosyal program az

Dönem 2 Pratiklerde malzeme sorunu Görüntü alma izni Slaytlarda yazı-görsel dengesi/uzun yazı Detay soru Klinik korelasyon ve PDÖ az Amfi fiziki koşulları/ses/ısıtma Salata bitiyor/sosyal faaliyet

Dönem 3 Amfi/projeksiyon/ışık/ses Ders değişiklikleri Sınav öncesi yeterli serbest zaman Olgu temelli ders anlatılsın PDÖ daha sık ve kurulla ilgili olsun

Dönem 4 FM staj uygulaması verimsiz (öğrenci hasta) İç hast. T/P ders saatleri Cerrahi; pratikler sınıf dersi/yoklama sorun Kadın doğum: Doğum görmeme T/P saatleri Ç. Cerrahi: kısa, teorik çok Kardiyoloji:kısa, tam gün ders yorucu Yanık ünitesi verimsiz

Dönem 5 SAKİN/HUZURLU/ VERİMLİ Olumsuz Gruplar kalabalık Sınavlar aynı staj içinde bile heterojen Asansör bozuk (8 yılda bir ilk) İnternler dolaparı vaktinde tahliye etmiyor KBB de 65 yazılı sınav barajı TRSM ziyaretleri aksamış Yoklamalarla ilgili yakınmalar ERASMUS sorunları (Tüm dönemler ve 6. sınıf)

Dönem 6 En çok intern odası ihtiyacı (gündüz ve nöbet) vurgulandı Halk sağlığında ulaşım Sekreteryal işler (sonuç işleme/hasta çağırma vb) Seçmeli branşlar az Grup sayıları heterojen/iş yükü dağılımı adaletsiz Eğitim yapılandırılmış bölüm sayısı çok az Staj başı tanıtım yetersiz

UTEAK Ziyaret Değerlendirme Raporu 18.01.2018 Eğitim Programı Başlığı 15 alt başlık 9’ u güçlü 9 una da geliştirilmesi gerekli Eğitim ortamlarının yeterli olmayışı Öğrenci merkezli etkinliklerin azlığı DVI içeriğinin net olmaması Düzenli geri bildirim, SGK varlığı, Bağımsız çalışma saatleri ve seçmeli derslerle ilgili yapılandırma ihtiyacı Toplumun öncelikli sağlık sorunlarının programda yeterince yer almaması Temel bilim klinik entegrasyonu az Kanıta dayalı tıp uygulamaları az Yapılandırılmış olgu temelli klinik tartışma az Mesleklerarası bakış açısı kazandırma uygulaması yok

Öğrencilerin değerlendirilmesi 10 alt başlıkta 9 güçlü 8 geliştirilmesi gereken yön Tutum- beceri sınavı yok Klinik akıl yürütme ölçümü az Klinik staj sınavlarında hedeflerle öğrenme düzeyi ilişkisi tam kurulmamış Sınav analizleri öğretim üyeleri ile yeterli paylaşılmıyor Öğrenci bilgi sistemi tüm dönemleri kapsamıyor Farklı disiplin entegrasyonu sadece PDÖ ile yapılıyor ÖD sürecinin program üzerindeki etkileri değerlendirilmiyor

Program değerlendirme başlığında 6 alt başlıkta 4 güçlü 2 geliştirilmesi gereken yön belirtilmiş Kurullar arası işbirliği ve iletişim az Programın bağlamı, girdi, süreç ve çıktılarının değerlendirilmesi sınırlı