50-, 60- veya 70-li yıllarda mı büyüdün .. ¿

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
50-, veya 80-li yıllarda mı büyüdün.. ¿ Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?
Advertisements

Evet arkadaşlar şimdi ben size bir kaç metin vereceğim. Size de anladıklarınızı soracağım.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
CÜMLE ÖGELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi veya olayı anlatan sözcük ya da sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Cümlede görevli.
Dünyanın en kalabalık iki ülkesi olan Çin ile Hindistan arasına sıkışmış 29 milyon nüfuslu son derece ilginç bir ülke. Tüm kuzey sınırı boyunca uzanan.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
SU HALDEN HALE GİRER. İŞTE YAĞMURUN OLUŞMASI! Yağmurun oluşmasında 2 işlem gerçekleşiyor. Yoğunlaşma ve buharlaşma. Güneş ışığının etkisi ile her gün.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KÖK  Kök bitkinin toprağın altında kalan kısmıdır.Aynı zamanda bitkinin toprağa bağlanmasını ve toprakta ki su ve mineralleri alarak bitkinin yaşamasını.
TAMLAMALAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ARAPÇA BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ AHMET ARSLAN.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Ailem (Büyüdükçe Değişiyoruz) Hikmet SIRMA. Küçükken nasıl bir bebektiniz?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Meslek Seçmek Hayat Biçimini Seçmektir
50-, veya 80-li yıllarda mı büyüdün.. Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
F İ NLAND İ YA EG İ T İ M S İ STEM İ Dünyanın en iyi eğitim sistemlerinden birine sahip Finlandiya’da özel okul yok, öğrenciler günde 4 saat ders yapıyor,
PSİKANALİTİK KURAM. KURAMIN TARİHÇESİ Psikanaliz Sigmund Freud ( )tarafından kurulmuştur. Freud un kuramı çok tartışmalı olmakla beraber danışma.
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Niçin Yaratıldık?
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
2013’e başlarken....
Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Çarpma anı.
İNANILMAZ AMA GERÇEK. > Okulun ilk gününde 5
AZİM DERSİ Música: Songbird – Barbra Streisand.
Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Yaşlanmanın ayrıcalıkları …
Yaşlı Bilge Adam Başlamak için tıklayın..
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
Sağlıklı yaşamak için,.
Buluş nedir?.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlıklı yaşamak için,.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
"Merhaba sevgili izleyiciler. İşte size ilginç bir yarışma haberi daha
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜÇÜK BİR TEST ! Cem Yurtsev
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
50-, veya 80-li yıllarda mı büyüdün .. ¿
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

50-, 60- veya 70-li yıllarda mı büyüdün .. ¿ Nasıl oldu da hayatta kalmayı başardın?

1.- Arabaların emniyet kemeri, kafalıkları, ve kesinlikle hava yastıkları yoktu.

2.- Arka koltuk tehlikeli değil de eğlenceliydi.

3. - Bebek yatakları ve oyuncaklar renkliydi 3.- Bebek yatakları ve oyuncaklar renkliydi. Ya da en azından kurşunlu, muhtelif zehirli maddeler ile boyanmıştı.

4.- Prizlerin, araba kapılarının, ilaç şişelerin ve kimyasal ev temizliyicilerinin üzerinde çocuk kilitleri yoktu...

5.- Kasksız bisiklete biniliyordu.

6.- Steril su şişelerinden değil de bahçe hortumundan yada muhtelif başka kaynaklardan su içiliniyordu...

8.- Oyun oynamaya çıkmanın tek şartı hava kararmadan önce eve dönmekti. Ceptelefonu yoktu... ve hiçkimse nerelerde gezdiğimizi bilmiyordu. Inanılmaz!!!

9.- Okul öğlen bitiyordu... ve öğlen yemeği için evimize geliyorduk...

10.- Bir sürü yaramız , kırılmış kemiğimiz , ve kırılmış dişimiz vardı , fakat hiçbir zaman birileri bu yüzden mahkemeye verilmiyordu.... Kendimizden başka kimse sorumlu değildi...

11.- Bolca tatlılar ve tereyağlı ekmekler yiyorduk, ve gerçek şekerli içecekler içiyorduk ve hiç kilo sorunumuz olmazdı - çünkü hep dışarda oynardık aktif olarak ...

12. - Dört çocuk bir limonatayı paylaşabiliyorduk 12.- Dört çocuk bir limonatayı paylaşabiliyorduk... aynı bardaktan içebiliyorduk, ve kimse bu yüzden ölmüyordu.

13.- Playstation, Nintendo 64, X boxes, Vídeo oyunlarımız, 99 kablolu kanalımız , Dolby surround , Cep telefonumuz , Bilgisayarımız , Internet de Chat odalarımız YOKTU onun yerine ARKADAŞLARIMIZ vardı bolca!!!

14.- Yürüyerek veya bisiklet ile uzakta oturan arkadaşlarımızı ziyaret edebiliyorduk, kapılarını çalıp hatta çalmıyarak içeri girip onları oyun oynamaya çağırabiliyorduk!!!

15. - Evet dışarda, o acımasız korkunç dünyada. Korumamız olmadan 15.- Evet dışarda, o acımasız korkunç dünyada! Korumamız olmadan! nasıl mümkün oluyordu bu? Tek kale üzerine maç yapardık ve birisi takıma alınmadığında psikolojik travma oluşmuyordu ya da dünyanın sonu gelmiyordu.

16.- Bazı öğrenciler diğer öğrenciler gibi başarılı değildi ve sınıfta kalabiliyordu. Fakat bu yüzden kimse Psikoloğa ya da Pedagoğa gönderilmiyordu. Kimsede Dislexia, konsantrasyon sorunu veya hiperaktivite yoktu, basitçe o okul yılını tekrarlıyordu.

17.- Özgürlüğümüz , üzüntülerimiz , başarılarımız , görevlerimiz vardı ...ve bunlar ile yaşamayı öğreniyorduk.

Soru: nasıl oldu da bütün bunlara rağmen hayatta kalmayı başardık Soru: nasıl oldu da bütün bunlara rağmen hayatta kalmayı başardık??? Ve daha da önemlisi kendi kişiliğimizi bu şartlar altında nasıl oldu da geliştirebildik???

Sende bu jenerasyondan mısın? Yanıtın evet ise, bu mesajı yaşıtlarına gönder, veya çocuklarına ve yeğenlerine geçmişte nasıl yaşamışız bir fikirleri olsun............

Büyük bir olasılık ile bizim yaşama şeklimizi sıkıcı bulacaklar - fakat- çok güzel ve mutlu yaşadık!!!!!! değil mi????