Nesneye Dayalı Programlama 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Ders İçeriği Bağlantılı Liste İki Yönlü Bağlantılı Liste
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 4 İşlevlerve Modüler Programlama. 1 / 8 İşlev Tanımı /* İşlev açıklama satırı */ ( ) { }
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
Nesneye Dayalı Programlama
OOP UYGULAMA 5.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
DİZİLER.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
Sınıflar ve Fonksiyonlar
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
* Miras * Yazılımı yeniden kullanabilirliği artırır. * Varolan sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar. * Varolan sınıfın veri ve metodlarını kendi.
BİLGİSAYAR programlama II
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
5. Hafta İçeriği Statik alanlar Statik üyelerin geçerlilik süresi Statik metot üyeler Statik özellikler Statik Kurucu Anonim Sınıflar.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
GÖRSEL PROGRAMLAMA C# UYGULAMALARI Araş. Gör. Sefa TUNÇER.
Nesneye Dayalı Programlama
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Nesneye Dayalı Programlama
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
Veri Tipleri 12/4/2018.
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Nesneye Dayalı Programlama 1 Öğretim Görevlisi Alper Talha KARADENİZ

Çok Biçimlilik (Polymorphizm) Nesne tabanlı programlama dillerinde çok biçimlilik aynı temel sınıftan türetilmiş olan yeni sınıflarda metotların farklı şekillerde davranabilmesidir. 

public class A { public virtual void yaz() { Console public class A { public virtual void yaz() { Console.WriteLine("ana sınıf"); } } public class B:A public override void yaz() { Console.WriteLine("alt sınıf"); } static void Main(string[] args) B nesneB= new b(); nesneB.yaz();

örnek  class Sekil     {         public double Boy;         public double En;         public Sekil(double boy, double en)  /* kurulurken boy ve en değerlerini alan constructor yazdık */         {             this.Boy = boy; /* base sınıfta sadece boş constructor olduğunda kullanılması yaygındır.*/             this.En = en;         }         public Sekil()         {         }         virtual public double Alan() /*sanal alan metodu yazdık. türeyen sınıfta Alan() metodu varsa buradaki                                                    ezilecektir.*/         {             return 0;         }     }

class Dortgen : Sekil /. sekil sınıfından dortgen sınıfını türettik  class Dortgen : Sekil /* sekil sınıfından dortgen sınıfını türettik*/     {         public Dortgen(int boy, int en)             : base(/*boy,en*/)       /* alınan değerleri türetilen sınıftaki   değişkenlere gönderiyor.                                                  Base.Boy tanımlamamıza gerek olmuyor. */      /*eger base sınıfta (boy,en) constructorı yoksa bunu kullanamayız.*/                    {             base.Boy = boy; /* base sınıfta sadece boş constructor olduğunda kullanılması yaygındır.*/             base.En = en;         }         public override double Alan()  /* eger kurulan sınıf dortgen olursa sekil sınıfındaki Alan() metodu yerine                                                         buradaki Alan() çağırılacak*/         {             return En * Boy;         }     }

class Ucgen : Sekil { public Ucgen(int boy, int en) : base(boy, en) / class Ucgen : Sekil     {         public Ucgen(int boy, int en)             : base(boy, en) /* eger base sınıfta (boy,en) constructorı yoksa bunu kullanamayız.*/         {         }         public override double Alan()  /* eger kurulan sınıf dortgen olursa sekil sınıfındaki Alan() metodu yerine                                                        buradaki Alan() çağırılacak*/         {             return En * Boy / 2;         }     }

class MainMetodu { public static void AlanBul(Sekil sekil) { Console  class MainMetodu     {         public static void AlanBul(Sekil sekil)         {             Console.WriteLine("seklin alanı: " + sekil.Alan());         }         static void Main()         {             Ucgen ucgen = new Ucgen(10, 50);             AlanBul(ucgen);             Dortgen dortgen = new Dortgen(10, 50);             AlanBul(dortgen);             Sekil sekil = new Sekil(10, 50);             AlanBul(sekil);             Console.ReadLine();         }             }

Kaynaklar Öğr. Gör. Özgür Çiftçi Nesne Tabanlı Programlama Ders Notları