İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ e-Devlet Kapısı Hesabı Açma.
Advertisements

Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 1 TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ELEKTROD SEÇİMİ.
  3. Hafta: Büyüme.     GSYİH’de gerçek bir artış olması için Q’ların artması gerekmektedir.  Aşağıda temsili A ekonomisine ilişkin verileri inceleyelim…
“BEN ÇOCUĞUM HAKLARIMLA VARIM”
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
LAW 201 INTRODUCTION TO LAW
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ANAYASA HUKUKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türkiye’de Sağlıkta Dönüşümün Etkileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSAN HAKLARI ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «İNSAN HAKLARI KAVRAMI» Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER İnsan hakları her ne kadar ideal hukukun ürünü de olsa günümüzde büyük ölçüde pozitif hukuka geçmiştir. İşte, insan haklarının devlet tarafından tanınmış veya pozitif hukuka geçmiş olan kısmına; “temel haklar ve özgürlükler” veya “kamu özgürlükleri” veya “genel nitelikli kamu hakları” denir.

Temel haklar ve özgürlükler, insan haklarından daha dar kapsamlı olup Anayasa’da tanınır ve güvence altına alınır. Temel haklar ve özgürlükleri bu bağlamda “Anayasal haklar ve özgürlükler” şeklinde nitelendirmek de mümkündür.

TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER Kişisel Haklar ve Özgürlükler (Negatif Statü Hakları veya Medeni Haklar veya Koruyucu Haklar) Siyasal Haklar ve Özgürlükler (Aktif Statü Hakları veya Katılım Hakları) Kişisel Haklar + Siyasal Haklar = Klasik Haklar veya Birinci Kuşak Haklar Sosyal ve Ekonomik Haklar ve Özgürlükler (Pozitif Statü Hakları veya İsteme Hakları veya İkinci Kuşak Haklar) Yeni Haklar veya Dayanışma Hakları veya Üçüncü Kuşak Haklar (Çevre hakkı, barış hakkı ve kalkınma hakkı gibi )

Kişisel Haklar ve Özgürlükler (Negatif Statü Hakları veya Medeni Haklar veya Koruyucu Haklar)

Siyasal Haklar ve Özgürlükler (Aktif Statü Hakları veya Katılım Hakları)

Sosyal ve Ekonomik Haklar ve Özgürlükler (Pozitif Statü Hakları veya İsteme Hakları veya İkinci Kuşak Haklar)

Kaynak Karaman-Kepenekci, Y. (2014) Eğitimciler İçin İnsan Hakları ve Vatandaşlık (2. Baskı), Ankara: Siyasal Kitabevi, 296 s.

TEŞEKKÜRLER…