NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nesneye Yönelik Programlama
Advertisements

Erişim Kontrolü.  Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri.
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
Nesneye Dayalı Programlama
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
OOP Tanımlar.
NESNEYE DAYALI MODELLEME VE TASARIM
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ DERLEYENLER: Ahmet Can ÇAKIL Ali Murat GARİPCAN Özgür AYDIN Şahin KARA KONTROL : Prof. Dr. Asaf VAROL KONU : KAPSÜLLEME.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Nesneye Dayalı Programlama
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
METOTLAR.
Önceki Dersi Hatırlama !!
SINIF DİYAGRAMLARI (Class Diagrams). Temel Sınıf Gösterimi  En üstte sınıf ismi bulunur.  Özellikler (opsiyonel) –Sınıfa ait tüm alanları içermelidir.
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Nesneye Dayalı Programlama
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
Ders İçerik Sunusu Maltepe Üniversitesi
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Fragment.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Nesne Tabanlı Programlama ve Metotlar
BİLGİSAYAR programlama II
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
10. NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
Nesne Yönelimli Yaklaşım
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
Bütün dünyayı nesneler (object) ve nesneler arası ilişki olarak gören model kullanılarak yapılan programlama. Bu programlama tekniğine göre her nesne.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ NESNEye yönelİk PROGRAMLAMA MİRAS ALMA, protected NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

MİRAS ALMA Bir sınıfı yazarken o sınıfa ait pek çok şeyi aslında başka sınıflardan yararlanarak yapabiliriz. Bir sınıfı yazarken, bu sınıfın içinde benzer özellikleri olan ancak daha kısıtlı bir sınıftan somut bir nesne barındırtıyoruz. Daha sonra özelliklerimizi yazarken bu somut nesneyi kullanıyoruz ancak daha yeni ve fazladan özellikler de ekliyoruz.

MİRAS ALMA Miras alma (inheritence) ile bir sınıf bir diğer sınıfın bütün yöntem ve verilerini miras alır. Aynı zamanda özelliklerini miras aldığı sınıfın referansları ile uyumlu hale gelir. Bir sınıf , bir diğer sınıftan bir nesneyi barındırıyorsa, o zaman nesnesini barındırdığı sınıfı kullanıyor demektir. Bu ilişkiye kullanır ilişkisi (uses relationship) adı verilir.

MİRAS ALMA Miras alma (inheritance) ile bir sınıf, diğer bir sınıfın arabirimine sahip olduğu gibi, onun arabirimdeki yöntemlerin tam uygulamalarına ve içinde sakladığı değişkenlere de sahip olur.

ÖRNEK-4

ÖRNEK-4

ÖRNEK-4

MİRAS ALMA Java’da türetilmiş sınıflara ait nesneler içlerinde temel sınıflarına ait bir nesne barındırırlar. Bu sayede temel sınıfa ait tüm özelliklere sahip olmuş oluruz. Java’da super sözcüğü üst sınıfı simgeler. Her türetilmiş sınıfın sadece tek bir üst sınıfı olur. Bu sayede karışıklık olmaz. Türetilen sınıflar, üst sınıfların değişkenlerini de miras alırlar.

MİRAS ALMA Java’da bir nesneye ister kendi sınıfından ister üst sınıfından bir referans ile erişelim,üst sınıfa ait bir yöntem türetilmiş sınıfta yeniden yazılmış bir sürümü varsa, bu yeni sürüm çağrılır.

ÖRNEK-5

ÖRNEK-5

ÖRNEK-5

PROTECTED Java’da bir sınıfta, Public erişime sahip alanlara her kapsamdan, Protected erişime sahip alanlara sadece sınıfta ve alt sınıflarda tanımlanan yöntemler, Private erişime sahip alanlara sınıfta tanımlanan yöntemler erişebilir.

ÖRNEK-6

ÖRNEK-6

ÖRNEK-6

PROTECTED Java dilinde somut temel sınıf (abstract base class) kullanımı, son (final) sınıflar ve arabirimler ile miras almanın aynı sınıfta kullanımı gibi daha ileri teknikler de bulunmaktadır. Bu teknikler programlamada çok yoğun kullanılmazlar. Ancak karmaşık sistemlerin uygulamasında gerek duyulabilirler.

KayNAKlar Bora Güngören, Java ile Temel Programlama, Seçkin Yayıncılık, 2003 Kendinize Güvenerek Java, Musa Çavuş, Seçkin Yayıncılık, 2011