NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Pazarlama Planlaması.
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İŞ TATMİNİ.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
TUTUM VE ALGILAR.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ TEMEL İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Örgütsel Davranışta Güncel Konular NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Örgütsel Davranışta Güncel Konular Örgütsel Bağlılık: Son zamanlarda örgütsel bağlılık çalışmalarına büyük önem verilmektedir. Örgütsel psikoloji üzerindeki birçok yorum gibi, bağlılık çeşitli şekillerde kavramsallaştırılır ve ölçülür. Literatürde bağlılık kavramları genel olarak yapılan işle bağlantılıdır. Şöyle ki; İçinde bulundukları örgüte iyi derecede bağlılık gösteren çalışanlar, söz konusu örgütten ayrılan kesimin en azını oluşturur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Örgütsel Davranışta Güncel Konular Bu farklılıklar, örgütsel bağlılığa yansıyan psikolojik durum, bu bağlılığın gelişmesini sağlayan öncül şartlar ve (örgüt içinde kalma dışındaki) bağlılık sonucunda ortaya çıkması beklenen davranışlardır. Kavramsal ayrılıklardan kaynaklanan karmaşa, bu yorumların değerlendirilme teşebbüsünü doğurmaktadır. Aslında, örgütsel bağlılığın değerlendirilmesi adına yapılacak gelişmelere de gereğinden az dikkat verilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Örgütsel Davranışta Güncel Konular 1)Üç genel davranışsal bağlılık kavramını açıklamak, 2) Her bir kavram için değerlendirme geliştirmek 3) Bu değerlendirmelerin, literatürde bağlılık öncülleri diye nitelendirilen çeşitleriyle olan farklılıklarını göstermek. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Örgütsel Davranışta Güncel Konular Örgütsel Tükenmişlik: Tükenmişlik kavramı ile ilgili yapılmış olan ilk tanımlamadan bu yana kavram üzerine pek çok araştırma yapılmış ve tanımlar geliştirilmiştir. Cherniss’e göre iş stresine cevap olarak güdüsel, duygusal, tutumsal ve davranışsal değişiklikleri oluşturan tüm olguların bileşkesine eşdeğer bir baskı olan tükenmişlik, geçici bir yorgunluk veya zorlanma değil, bireyin işinden soğuması ile sonuçlanan kalıcı bir durumdur. Cherniss tükenmişliği profesyonel anlamda öz etkinliğin bir fonksiyonu olarak algılamıştır. “Profesyonel öz etkinlik iş görevlerini gerçekleştirmek için yeteneği bir inanç olarak tanımlar. Tükenmişlik, başkalarına yardım sağlayan mesleklerde çalışan iş görenlerde, çalışma koşullarının bir sonucu olarak görülen; idealizm, enerji ve amaçta sürekli olarak artan bir kayıptır. Duygusal Tükenmişlik (Emotional Exhaustion): Duygusal kaynaklardaki enerji boşalması ve tükenmesidir. Bu boyut tükenmişliğin temel taşı olarak değerlendirilebilir. Bu aşamada tükenmişliğin stres boyutunu yaşayan birey kendisini fiziksel ve duygusal açıdan aşırı yıpranmış hissetmekte, işe odaklanamamakta ve müşterilerle iş arkadaşlarına karşı kendisini eskisi kadar sorumlu hissetmemektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kitaplar: Prof.Dr. Erol Eren (Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi) Prof.Dr. Canan Çetin (Temel İşletmeciliğe Giriş) Stephen Robbins, Çeviri Editörü: Prof.Dr. İnci Artan (Örgütsel Davranış) Prof.Dr. Salih Güney (Örgütsel Davranış) Tezler, araştırmalar: Serpil Durğun (Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans), Cem Dincerol (Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi), Zeynep Hatipoğlu, Zeki Yüksekbilgili (Gaziantep University Journal of Social Sciences, Kuşaklara Göre Örgütsel Adalet Algısı) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©