Öğrenme Psikolojisi Giriş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ÖĞRENMENİN DOĞASI Alev Üstün
KPSS KONU ANLATIMI Öğrenme Psikolojisi Murat CİVELEK
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
3.Ünite Öğrenme,Bellek, Düşünme ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETMENLER
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETKENLER
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Gelişime Giriş.
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
Öğrenme -Öğretme Modelleri
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
GEÇİCİ DAVRANIŞ HOMEOSTATİK DAVRANIŞ İÇGÜDÜ DAVRANIŞI ÖĞRENME HOMEOSTATİK DAVRANIŞ.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ EĞİTİM: Yaşam süresi boyunca istendik yönde davranış değiştirme ya da oluşturma sürecidir. ÖĞRETİM: Okullarda amaçlı, planlı, programlı.
Program Geliştirme ve Öğretim
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğrenme Psikolojisi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
İNSAN VE PSİKOLOJİ. Psikoloji Psikoloji “insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bilim dalı”dır (Morris, 2002). Psikoloji üç alanda bireylere fayda sağlamaktadır.
Duyuşsal Alan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME.
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME ÖĞRENME VE NİTELİĞİ ÖĞRENME ÇEŞİTLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME.
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
GELİŞİM.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Öğrenme Psikolojisi Giriş

ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ

ÖĞRENME NEDİR? Günümüzde psikolog ve eğitimcilere göre öğrenme; tekrar ve yaşantı yoluyla organizmanın davranışlarında meydana gelen kalıcı değişikliklerdir

Bir davranışın öğrenme sonucu gerçekleşip gerçekleşmediğini anlamak için şu şartları taşıyor olması gerekir: Davranıştaki değişmenin kalıcı olması, Bu değişmenin gözlenebilir olması, Davranışın yaşantı sonucu gerçekleşmesi, Davranıştaki değişmenin sadece büyüme ve olgunlaşma ile olmaması

ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Performans Davranış Uyarıcı Karşılık

Davranış Türleri Duyuşsal Davranış Psiko-motor davranış Bilişsel Davranış

Davranışların Kökeni Geçici Davranışlar Refleks İçgüdü Uyarıcı Tepki Kalıtım (Doğuştan Gelen Davranışlar) Geçici Davranışlar Çevre (Öğrenilmiş Davranışlar) Refleks İçgüdü Uyarıcı Tepki Karşılık Pekiştirme Ceza

A. Doğuştan Gelen Davranışlar Refleks İçgüdü

B. Geçici Davranışlar Bu tür davranışlar, alkol, narkoz, uyuşturucu ya da yüksek ateş gibi etkenler sonucu bireyde ortaya çıkan geçici durumlardır. Normalde çekingen olan birinin alkolün etkisiyle oldukça atılgan ve cesur davranışlar sergilemesi bu türden davranışlara örnek olarak verilebilir.

C. Öğrenilmiş Davranışlar Bu türden davranışlar, çevre ile organizmanın etkileşimi sonucu ortaya çıkan ve nispeten kalıcı olan öğrenmelerdir. İnsanların sahip olduğu davranışların birçoğu bu türdendir.

Öğrenen ile ilgili faktörler Öğrenme yöntemiyle ilgili faktörler Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Öğrenen ile ilgili faktörler Öğrenme yöntemiyle ilgili faktörler İlgili faktörler

Öğrenen ile ilgili Faktörler B. Olgunlaşma: “Organizmanın bir davranışı yerine getirebilmesi için sadece gerekli olan biyolojik donanıma sahip olması yeterli değildir. Örneğin bir çocuğun okuma ve yazmayı öğrenmesi için kalem tutacak ele ve kaslara sahip olmasının yanında belirli bir yaş (en az 72 ay) ve zekâya sahip olması gerekir.”

Öğrenen ile ilgili Faktörler A. Türe Özgü Hazır Oluş “Öğrenecek olan organizmanın, istenilen davranışı göstermesi için gerekli olan biyolojik donanıma sahip olmasıdır.”

Öğrenen ile ilgili Faktörler D. Eski yaşantılar olumlu aktarma olumsuz aktarma

Öğrenen ile ilgili Faktörler E. Güdü “Güdü, organizmayı harekete geçiren durumdur. Organizmanın öğrenmeye güdülenmiş olması onun öğrenmesini kolaylaştırır”

Öğrenen ile ilgili Faktörler F. Dikkat “Bilincimizin belli bir noktaya ya da uyarıcıya odaklanmasıdır”

Öğrenme Yöntemiyle (stratejisi) İlgili Faktörler A. Öğrenmeye Ayrılan Zaman toplu çalışma aralıklı çalışma

Öğrenme Yöntemiyle (stratejisi) İlgili Faktörler B. Öğrenilen Konunun Yapısı “Ele alınan konunun içeriğine ve yapısına göre parçalara bölerek çalışma ya da bütün halinde çalışma olarak ikiye ayrılabilir. Genel olarak eğitim sistemleri parçalara bölerek öğrenmenin kolay ve uygun olduğu konu ve dersleri içermektedir”

Öğrenme Yöntemiyle (stratejisi) İlgili Faktörler C. Öğrencinin Aktif Katılımı “Öğrencinin aktif ya da pasif oluşuna göre öğretim yöntemlerini dinleme-okuma-yazma- anlatma şeklinde bir dizi üzerine yerleştirilebilir”

Öğrenme Yöntemiyle (stratejisi) İlgili Faktörler D. Geribildirim “İyi bir öğrenmenin gerçekleşmesi için geribildirim olmalıdır. Yine, geribildirim zamanında yapılmalıdır. Örneğin, öğrenci bir konuda fikrini belirtmişse öğretmenin de buna karşılık o fikrin bir değerlendirmesini öğrenciyle o zaman zarfında paylaşmalıdır.”

Öğrenen ile ilgili Faktörler C. Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı “Uyarılmışlık düzeyi, bireyin dışarıdan gelen uyarıcıları alma derecesi olarak anlaşılabilir. Uyarılmışlığın az ya da çok olması öğrenmeyi zorlaştırır. İyi bir öğrenmenin meydana gelesi için uyarılmışlık düzeyinin orta düzeyde olması gerekir”

Öğrenme Malzemesiyle İlgili Faktörler A. Telaffuz Edilebilirlik “Öğrenilecek bir kavramın kolayca söylenebilir olması ve kişilerin kelime dağarcıklarıyla örtüşmesi öğrenmeyi kolaylaştırır. Diğer taraftan söylenmesi zor bir kelimenin de öğrenilmesi zorlaşır”

Öğrenme Malzemesiyle İlgili Faktörler Küresel Isınma Meteoroloji Yağış Hava Durumu Mevsim Rüzgâr İklim B. Anlamsal Çağrışım “Öğretilmek istenen konu ve ilgili olduğu kavramlar bir arada gruplanarak sunulduğunda zihinde daha kolay kodlanmakta; dolayısıyla daha kolay hatırlanmaktadır”

Öğrenme Malzemesiyle İlgili Faktörler (Kavramsal gruplama) Canlılar Bitki Hayvan İnsan Omurgalı Omurgasız Beyaz Kızıl Siyah Sarı Otsu bitkiler Odunsu bitkiler